Boeken lezen

Discussie in 'De lounge' gestart door biseco, 6 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik lees zelden nog boeken op papier sinds ik de Kindle Voyage (geweldig ding!) heb. Dit is goedkoper (en heerlijk winkelen in de Kindle winkel), veel gemakkelijker en ik neem zo een paar duizend boeken mee in mijn tas. Gemiddeld lees ik twee boeken per week maar alles in het Engels dus daar heb je waarschijnlijk weinig aan. Misschien kan je door de lijst van New York Times Bestseller's struinen, zit voor elk wat wils tussen meestal. 😊

2. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Nikki88 kun je op de kindle voyage ook apps draaien? Ik zoek een nieuwe ereader waar ik ook de app van bliyoo op kan draaien.

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Geen idee. Zal straks even kijken voor je. :)

4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik had ooit ook n Sony, eerste e-reader. Die lag maar wat te verstoffen omdat het ook zo'n gedoe was om er wat op te zetten en zat helemaal geen licht in.

Heb nu m'n tweede Kindle. Superfijn ding! Leest heel fijn, echt net papier en het licht kun je instellen van vrij veel naar helemaal niks. Ook met verschillende lettertypes, grootte en natuurlijk de Amazon store onder een knop met tienduizenden boeken (waarvan veel voor een paar euro). Dat bespaart me een hoop geld.

Die Kobo lijkt me ook fijn inderdaad.

5. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb de paperwhite, daar kun je geen apps op draaien. Maar ik kan wel boeken van m'n iPad naar m'n Kindle mailen en dan worden ze automatisch omgezet naar Kindle extensie.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier papier. Ik lees Orientalisten van Edward Said en Poohs groot verhalenboek .

7. Rabarber

Als je wilt graag. Ik las al wel dat er WiFi op zit, maar ik kan niet ontdekken of het ook apps kan draaien. Alvast bedankt.

8. Rabarber

Ik download de boeken met mijn bliyoo app en daar binnen lees ik ze ook. Volgens mij kan ik ze dan niet mailen? Ik ben eerlijk gezegd ook niet zo handig hiermee :).

9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    ;)
    Als je een boek geopend hebt, zie je dan bovenin een symbool van een blokje met een pijltje eruit (delen symbool)? Zo ja dan kan je daarop klikken en dan kiezen voor mailen. Zo doe ik het vanuit iBooks. Maar alle textbestanden die ik download komen automatisch ook in iBooks.
    Ik denk dat het wel kan als ik de app bekijk die in de Appstore staat. Dan zou je het ook vanaf een iPhone kunnen doen.

Geen idee hoe het in Android zou werken maar denk soortgelijk.

Lange artikelen kan ik trouwens ook zo naar de Kindle sturen. Eerst maak ik er in safari een pdf file van. En die mail in dan vanuit iBooks naar de Kindle. Super!

10. Rabarber

Dank je voor het meedenken. Ik heb het net geprobeerd, maar als ik het door mail krijg ik mijn mailbox niet het bestand, maar een standaardmail waarin staat dat ik dit boek aanraad. Om het te openen moet ik weer naar de app. Ik heb nu een ereader die het wel kan, maar dat is echt een waardeloos rotding. Loopt continue vast en de recensies zijn om te huilen. Ik ga hem dan ook terugsturen.

11. Rabarber

Ze komen bij mij ook niet in IBooks terecht, maar zijn alleen leesbaar binnen de app. Ik denk dat het een soort beveiliging is?!

12. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik denk het ook. Denk dat de app en de e-reader gekoppeld zijn en niet zonder elkaar kunnen. Misschien kun je navragen bij Bruna of je met andere e-readers gebruik kunt maken van het abbonement.

13. Rabarber

Ik heb ze net al even gemaild. Ik ben benieuwd :)

14. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ik hou van boeken. Liefst papier omdat ik helemaal weg smelt bij kasten vol met boeken. Misschien te veel beauty and the beast gekeken :).

Ik lees heel veel verschillende genres en het liefst in het engels. Spannende verhalen vind ik bijna altijd wel leuk, de boeken van Tess Gerritsen bijvoorbeeld.
    of wat diepzinniger: the boy in the striped pyjamas . Of the hunger games trilogie.

15. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ik lees veel op een ereader en dus ook meerdere boeken tegelijk, omdat ik me snel verveel. Het meest houd ik van non-fictie, dus over onderwerpen die nu belangrijk zijn of juist geschiedenis. Romans lees ik wel eens, maar veel minder.

Deel Deze Pagina