rs-virus=>fles weigeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sofie28, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hallo
    mijn dochtertje heeft sinds maandag een rs-virus te pakken,maar van vorige week vrijdag wou ze haar fles ook niet opdrinken.
    Nu een week later,drinkt ze, na de klok rond te slapen,met moeite 60cc op en laat de rest van haar fles staan!
    Op een hele dag drinkt ze maar 400cc,dus echt wel te weinig!
    als ze na het weekend niet beter gaat drinken,zou de ha denken aan een opname.
    ze heeft een hele reeks aan medicatie en we zijn met aerosol en al vrijdagavond terug gekomen van spoed en ze heeft nog wel wat last van haar verkoudheid,maar haar neusje zit niet verstopt en kan vrij goed ademen,buiten de slijmpjes die af en toe in haar keel zitten, met het hoesten komen die ook vrij goed los.
    ik ben ook eventjes gestopt met de groentepap omdat ik de melk toch het best vind.
    Zou ik die terug opstarten?en fruitpap bijgeven?

wie herkent dit?of zijn er nog baby'tjes die verkouden zijn en hun flesjes niet leeg drinken??komt dit nog goed??

ik maak me namelijk heel veel zorgen omdat ze zo weinig drink en zou heel graag gerust gesteld worden!

groetjes sofie

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat vervelend dat je kleintje het RS-virus heeft.

Heeft je kleintje ook last van haar oren. Want dan kan drinken ook moeilijker gaan. Ik zou haar ind haar dan groentepapje geven en misschien wat extra fruitpap. Al het vocht is mee genomen natuurlijk.

400 ml is niet extreem weinig hoor. 1 van mijn jongens dronk ook een keer heel weinig doordat hij ziek was. De huisarts zei toen dat als hij af en toe iets van 30 ml per keer binnen krijgt droogt hij niet uit. Vond het heel weinig maar hij vond het voldoende.

Als je dochter zich weer beter voelt zal ze ongetwijfeld meer gaan drinken.
    En als je het niet vertrouwd gewoon aan de bel trekken.

In ieder geval veel beterschap voor haar.

3. Ndeva

Ndeva Lid

1 aug 2008
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn zoontje heeft ook het rsvirus gehad. Vocht is erg belangrijk, dus geef wat ze wilt. Voedsel kost meer energie om te verteren. Dus wat wij hier deden is bijvoorbeeld wat melk of thee met een lepeltje geven. Moet je wel even de tijd voor nemen maar zo had hij toch weer wat binnen tussendoor. Als je toch voor de fruitpap wilt gaan zorgt dan dat ie wat vloeibaarder is dan normaal ( meer vocht ).

Het komt zeker goed. Alles is een fase en van voorbijgaande aard. Je zit gewoon even midden in de storm ;). Voelt zeker niet fijn maar het komt goed!!

4. 2lingmam

2lingmam Lid

5 okt 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier hetzelfde, ook aan de aerosol ed. mn dochter wil/kan niet drinken, maar wil/kan wel van een lepel eten, dus maak ik maar pap, geef haar wat meer fruit dan normaal. op die manier krijgt ze toch vocht binnen en zolang ze nog vrolijk/helder is en natte luiers heeft maak ik me niet zo'n zorgen.

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Mijn meisje is ook ziek, mogelijk rs virus. Ze drinkt nu ook heel weinig, meestal maar de helft van de fles, dat is ook zo'n 60-70 cc per fles. Wat je goed in de gaten moet houden is dat ze wel plasluiers houdt, als ze geen plasluiers meer geeft, dan gelijk HA/HP bellen. En natuurlijk als ze hoger dan 38,5 komt.
    Ikzelf schrijf de plasluiers op, zo kan ik elke dag zien of ze genoeg plast.

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi, als er minder dan 2 goeie plasluiers op een dag zijn, dan weet je dan je kleintje te weinig heeft gedronken.
    Als je zelf griep hebt dan eet en drink je ook minder, dat is opzich niet zo erg, mits het niet te lang aanhoud, en dat is ook hetgeen waar je huisarts op doelt. daarom moet je maandag terugkomen als ze niet goed blijft drinken.
    ik wil je veel sterkte wensen met je meisje. gelukkig is ze al 4 maanden en dus wat sterker dan een pasgeboren/ premature baby.
    ik zou eerder dan wat fruithap proberen dan groente, ik weet niet waarom. maar in beiden zit vocht, als ze er belangstelling voor heeft zou ik het wel geven. Misschien lust ze ook wel een beetje dixap (mag vanaf 4 mnd) Dit vind ons Kleintje wel lekker als hij een beetje last heeft van hoest, Melk maakt het slijm wat dikker.
    groetjes en beterschap voor je kleintje

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je al geprobeeerd om af en toe wat lepeltjes water naar binnen te krijgen?
    Weet niet hoe je opvoeding is en of je je kindje liever aan water laat wennen straks of aan aangelengde sapjes.
    Mocht je ook weer proberen een hapje te geven en welke je ook kiest, fruit of groente doe er dan gewoon wat extra water bij.
    Alle vocht die je naar binnen kunt krijgen is mooi meegenomen en houd het ook bij op een briefje zodat je in de avond kunt zien wat er precies is in gegaan bij je kleintje.
    En om jezelf echt gerust te stellen gewoon even HA morgen bellen en zoals al gezegd is, misschien last van de oortjes erbij dus kun je dit gewoon even na laten kijken.

8. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    En misschien vind je kleintje het wel lekker om op een ijsblokje te sabbelen als al het andere niet lukt?

9. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    hier ook een kleintje met rs-virus....
    mijn mannetje drinkt de laatste 5 dagen gemiddeld 400cc per dag. volgens de arts is dit voldoende, je moet 50cc per kilo per dag rekenen. mijn zoontje is 8 kilo, dus 400cc is het minimum.
    ik weet niet of die berekening ook op de diarree is berekend, hij heeft nu al 3 dagen 5 tot 6 diarree luiers.
    ookal maak ik me stiekem wel heel veel zorgen, de kinderarts zegt dat het vanzelf weer goed komt!

10. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    bedankt voor jullie reactie's en de geruststellingen!!!
    ben er super blij mee dat mijn meisje niet de enige is die zo weinig eet!
    maar vandaag krijg ik er toch elke keer weer 120cc in!
    deze ochtend 90cc en dan nog 2 flesjes van 120cc,dus als ze straks nog eens 120cc drinkt,zit ze zeker boven die 400cc en dan ben ik super blij,ik zou absoluut geen opname willen!

met de groentepap ben ik niet terug mee begonnen,ik ga wachten tot dat ze haar flesjes terug goed drinkt.
    fruitpap was ik nog niet mee begonnen en aangezien het zondag is zijn de winkels dicht.

morgen of dinsdag moet ik terug bij de ka zijn voor een controle en dan weet ik wat ik wel of niet moet doen.

marjonb:50cc per kg!:$dat is echt wel weinig hè!?

bij diarree zou hij toch meer moeten drinken aangezien ze veel vocht verliezen.
    krijg je bij hem er niet meer in??
    hier werkt het om even rond te lopen tijdens de voeding,dan drinkt ze meer,het is wel een beetje poushen,maar het werkt.

missmom:nog niet geprobeerd,goede tip,zal straks eens proberen.

heb al wel wat venkelthee geprobeerd,wat ze normaal gezien lust,maar nu moet ze het echt niet meer hebben.

lynn74/ons kleintje:aangezien ze vandaag best goed drinkt,zijn er gelukkig wel wat plasluiers.elke keer ik haar ververs,zit er toch wel pipi in.

dixsap nog niet geprobeerd,maar dat ga ik morgen in de winkel wel in huis halen.

en raar maar waar,ze heeft geen koorts.

ndeva:tja die fase,ik wou dat hij al voorbij was!

jada08:nee,ze heeft geen last van haar oortjes!die zijn dubbel onderzocht,dus daar ligt het ook niet aan.

30cc dronk ze eergisteren ochtend en dat vond ik veelste weinig!ik blijf eigenlijk aanbieden tot ze zeker 90cc binnen heeft gehad.

groetjes sofie

11. Ons Kleintje

#11 Ons Kleintje, 17 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2010
    heb je al ORS gegeven? dit moet je eigenlijk altijd geven bij babietjes die overgeven en/ of diarree hebben
    per kilo lichaamsgewicht 10 ml.
    Helpt tegen uitdrogen, en er zit zout en suiker in.
    @sofie fijn dat het iets beter gaat. Je kunt ook een appel of peer koken 10 minuten in water en daarna fijnprakken en dat geven. dan is het ook minder zuur.
    @Ndeva
    Quote Ndeva
    Het komt zeker goed. Alles is een fase en van voorbijgaande aard. Je zit gewoon even midden in de storm ;). Voelt zeker niet fijn maar het komt goed!!

Eum.. je bedoeld het waarschijnlijk goed maar ik wilde hier nog wel op reageren: Helaas zeggen de cijfers wat anders. Mijn zoontje heeft lange tijd in de couveuse gelegen en hij heeft medicijnen gekregen tegen het RSvirus dus ik ben erg goed op de hoogte wat het inhoud.
    En wordt 20% van de kindjes met het RSvirus in het ziekenhuis opgenomen en 1% overlijd eraan. Dus het is altijd erg opletten met dit vreselijke virus.

groetjes

Heeft je kind naast koorts ook last van een waterige diarree of geeft het veel over, dan kun je hem bovendien een vloeistof toedienen die speciaal is ontwikkeld om uitdroging te voorkomen. Deze vloeistof heet orale rehydratievloeistof (ORS) en is verkrijgbaar bij de apotheek. Het drankje zorgt ervoor dat het vocht- en het zoutgehalte van het lichaam van je kind worden aangevuld. Neem in deze gevallen in ieder geval altijd contact op met je huisarts.

12. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    @ons kleintje
    kijk, dat zijn tips waar we wat aan hebben! ik ga morgenochtend gelijk naar de apotheek, ik had er echt nog nooit van gehoord! bedankt!

13. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    daar heb ik ook nog nooit van gehoord!
    ik ga ook eens polsen bij de apo,als ze dat hebben,is het vochtprobleem toch een beetje opgelost!

groetjes

14. Ons Kleintje

je kunt het ook bij de etos en trekpleister kruidvat kopen, hoeft niet perse bij de apotheek.
    Fijn dat jullie er wat aan hebben!
    groetjes

Deel Deze Pagina