Het duurt nog een hele tijd ... Maar een goede voorbereiding is het halve werk....: Wij zijn in de winter v 2023 12,5 jaar getrouwd. We willen dan graag met onze dochter (dan bijna 10 jaar) kerst en oud/ nieuw vieren tijdens een zonvakantie ergens in Europa/ buiten Europa.... Wij zijn nog nooit in de winter op zonvakantie geweest, dus geen idee wat (niet) leuk is en waar we aan moeten denken.... We hebben niet op voorhand een budget, enige harde eisen zijn 'zon' en 'kerstvakantie' ... Ik hoor graag jullie ervaringen/ suggesties!
Binnen europa zouden de canarische eilanden kunnen. Maar daar kan het ook wel wat frisser zijn. de kaapverdische eilanden is zuidelijker en hele jaar door wel goed weer. Caribisch gebied kan ook prima abc eilanden, cuba, mexico, florida.
Wij zijn een aantal keer in de kerstvakantie op verschillende Canarische eilanden geweest. Zo gemiddeld hadden we goed weer, meestal wel zonnig, graadje of 20-23, met uitschieters tot 27 of zo. Maar ook wel eens een dag bewolking, of harde wind of regen. Het was in elk geval altijd beter dan in NL, haha. Zwemmen in zee ging wel, in zwembaden alleen als ze verwarmd waren. Maar voor echte flinke warmte en zongarantie moet je denk ik toch ergens anders heen.
Ik zou ook buiten Europa kiezen, en dan heb je zoveel keuze. Willen jullie 2 weken gaan? Florida werd al genoemd, heel leuk icm een rondreis. ABC eilanden moest ik ook aan denken, maar wij zijn (als ik het mij goed herinner) bijv ook 2 weken naar Indonesië Bali geweest. Al lees ik daar de laatste tijd minder positieve verhalen over.
Florida of Curaçao?is de meivakantie wellicht ook een optie? Het is dan in ieder geval overal stukken minder druk
Dank voor de tips! Op de een of andere manier trekt USA ons niet... Misschien toch maar eens in gaan verdiepen... @Dubbelgeluk .... Welke mindere verhalen lees je over Bali?
Dat het erg commercieel is geworden allemaal, wij waren er denk ik zo’n 14 jaar geleden (jeetje wat voel ik mij nu oud!). USA vind ik trouwens een heerlijk land om rond te reizen, inmiddels 4x geweest en ik wil graag nog een keer. Je zou de stranden van Sarasota en Ford Myers in Florida eens op moeten zoeken. Dagje pretpark voor jullie dochter, ford Lauderdale met prachtige schepen. Zuid Afrika is trouwens ook heel tot, maar ook meer een rondreis vakantie. Als je op Kaapstad vliegt en daar een mooi rondje maakt, voordeel is dat er geen tijdsverschil is. Ik hoor ook goede verhalen over Mauritius, maar daar ben ik zelf nooit geweest. Wat een heerlijk topic om mee weg te dromen naar een leven dat dat allemaal weer kan! Wat zouden jullie zelf willen, enigszins actief, of 2 weken strand?
Thanx! Zeker heerlijk om weg te dromen! Krijg er nu al zin in... Wij zijn van de afwisseling.... Zeker niet hele dagen op het strand, maar ook zeker geen hele actieve vakantie...., beetje balans! Ik ben wel van de cultuur en geschiedenis, man is vd natuur/ dieren....!
Je kan het natuurlijk zo exotisch maken als je wilt. Als je nog niet zo veel gereisd hebt, is bijvoorbeeld Thailand ook heerlijk. Mooie stranden, lekker eten, vriendelijke mensen en veel cultuur en natuur om te ontdekken.
Cuba is ook fantastisch mooi. Maar voor een 10 jarige misschien minder interessant. Mauritius schijnt inderdaad ook prachtig te zijn. Vrienden van ons zijn 2 jaar geleden met hun 2 kinderen geweest en willen zeker nog eens terug.
Ik lees veel ABC eilanden. Maar Sint Maarten is ook prachtig. Met de feestdagen mooi weer, prachtige natuur, mooie stranden! Het eiland is dan heel groen vanwege de vele regen van de maanden voorafgaand aan december. Vanaf december wordt het aangenaam, minder regen, lekker briesje en heerlijke temperaturen!
Mauritius is zeker een aanrader! Mooie stranden en hotels, maar ook nog wat te doen op het eiland. En wat ik ook heel fijn vond weinig tijdsverschil, dus geen jetlag!