Kraamverband

Discussie in 'De bevalling' gestart door Elske91, 11 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Ik word morgen ingeleid ivm 24 uur geleden gebroken vliezen.
    Nu is m'n vraag of ik zelf kraamverband mee zal moeten nemen, lijkt me niet maar zou lullig zijn als dit wel de bedoeling is.

Zijn er ook nog andere dingen die belangrijk zijn om te weten of mee te nemen??

2. Framboise

Framboise Lid

2 sep 2014
    58
    15
    8
    Vrouw
    Ik kreeg kraamverband in het ziekenhuis. Maar je kunt altijd 1 of 2 kraamverbanden meenemen voor de zekerheid. Dat is niet wat ruimte inneemt.

3. barbara1980

barbara1980 Actief lid

11 feb 2013
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik word ( nog niet ingeleid, hoor woensdag meer) maar heb in de ziekenhuis tas 1 pak gedaan, voor de zekerheid.

4. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee joh, dat hebben ze daar allemaal wel. Alleen ondergoed, kleding en toiletspullen meenemen. En spulletjes voor de baby natuurlijk.

5. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Kraamverband krijg je in het ziekenhuis.

6. VSC

VSC Niet meer actief

Tuurlijk krijg je dat in t ziekenhuis. Als je ziet wat er allemaal uitkomt na de bevalling laten ze je heus niet gaan zonder kraamverband in ..

7. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik zou ze lekker van t ziekenhuis aannemen, die zijn echt een stukkie groter dan die je zelf hebt ;)

8. Nathalie1988

Nathalie1988 Actief lid

24 jan 2013
    204
    0
    0
    ik kreeg ze gewoon van het ziekenhuis. Ben overigens na bevalling nog drie dagen in het ziekenhuis gebleven op de kamer van mijn dochtertje (zij moest aan de anti-biotica door hoge waarden in haar bloed door mijn koorts). Die extra dagen heb ik ook gewoon gebruikt gemaakt van de spulletjes van het ziekenhuis. Super fijn!

9. Waaghals

Waaghals Actief lid

20 okt 2012
    250
    0
    0
    Verpleegkundige
    Woerden
    Hoef je niet mee te nemen idd ben 2 dagen gebleven.
    Wat wel handig is is dextro,lippenbalsem,sokken/slippers en iets van rennie's had ik nodig de eerste nacht na de bevalling je lijf is zo van slag....

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ben ook enkele dagen in het ziekenhuis gebleven en kreeg gewoon kraamverband van het ziekenhuis, die zijn ook fijn groot en die matten heb je echt wel nodig zo vlak na de bevalling want er komt me nogal wat uit;)

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Inmiddels zal je wel bevallen zijn :)

Ik heb wasbaar kraamverband gebruikt dus nam t wel mee :)

12. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    Kraamverband, luiers, doekjes, washandjes, onderleggers, kolfsspullen + flesjes en zelfs toiletspullen voor een keer gebruik. Gelukkig hebben ze het allemaal wel. Je verzekering vergoedt alles :p

13. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kraamverbanden etc hebben ze daar inderdaad! Ik kreeg zelfs van de verpleging nig mijn aangebroken pak verbanden en netbroekjes mee, super fijn! Net zoals het aangebroken pakje billendoekjes en vijf pampertjes, haha :) Mocht ook de toebehoren van de kolf meenemen zelfs (slangetjes en borst-schelpen).
    Zoogcompressen hadden ze hier gek genoeg niet in het zkh, wel handig om die mee te nemen just in case! Ook als je geen borstvoeding gaat geven.

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Je krijgt ze idd. Ik ben ook een nachtje gebleven en er gingen nogal wat kraamverbanden doorheen;)
    Ook netbroekjes van t zkh. Die zou ik zeker meenemen naar huis. Die zijn verl fijner dan uit het kraampakket. Het verband blijft er goed in zitten. Je kunt ze gewoon uitwassen
    Ik heb er nu 3 en bewaar ze mooi voor de volgende keer.

Deel Deze Pagina