De Tweeling van Tessa de Loo speelt ook een deel in de Tweede Wereldoorlog, geweldig boek . Bedacht ik me net nog
Daniella, mijn vaders geheime oorlog, misha, poppenspelers van Warschau.. Pfoe, zo ontelbaar veel boeken gelezen over WOII, lastig er een paar te noemen: fascineert mij enorm.
Verboden te sterven Ooit voor een euro op een rommelmarkt gekocht. Voor mij het beste boek over de oorlog die ik in de kast heb staan. Echt een aanrader. De schrijver is de hoofdpersoon in
Dankjullie wel meiden heb het opgeschreven welke ik nog niet heb gelezen zitten er toch nog wel een paar bij !!
'De laatste trein naar Istanbul' van Ayse Kulin Dit gaat over Turkse Joden in de Tweede Wereldoorlog. Zeker een aanrader om te lezen!
Oh ik heb er zoveel, voornamelijk romans. Uhm... Het verhaal van Miep Gies (de vrouw die de familie Frank hielp in het achterhuis) De man die naar Auschwitz wilde Micha Rook boven Birkenau De vliegenvanger Anne frank mijn beste vriendin Herinneringen van een joods meisje, Van Eva Schloss (in postuum stiefzusje van anne frank) Het meisje met het Rode haar (hannie Schaft) Verder weet ik niet zo snel wat titels op te noemen
Jeugdboek maar wel heel goed: Oorlogswinter van Jan Terlouw Het bittere kruid van Marga Minko Heb toen ik jonger was meer gelezen maar daar kom ik zo gauw niet op.
Heb ook "De man die naar Auschwitz wilde" gelezen en het boek wakkerde ook mijn interesse aan over die periode. Heb nu "de bibliothecaresse van Auschwitz naast mn bed liggen
Ook hier iemand die de boeken verslind ( en nog steeds bezig met zelf schrijven maar heb er te weinig tijd voor ) -De bakkersdochter van Sarah mccoy -familieportret -Ik ben er nog - debby petter -jouw hart sta ik nooit meer af , wil legemaat (waargebeurd ) -the courageous heart of irena sendler -en verder geen leed , Liliane pelzman (waargebeurd , erg heftig ) -Süskind (heftig ) -Ik schrijf u uit het vel'd hive ( brieven van mensen uit het stadion van haar naam was sarah ) -tot vanavond en lief zijn hoor , Salo Muller -een vrij ernstig geval, theodore van Houten -Door de ogen van een kind , stella muller madjev
Ik heb net het boek oorlogstranen uitgelezen van jody van de kamp en dacht aan dit topic dus reageer maar even. Het gaat over joodse onderduikertjes kinderen die in katholieke gezinnen zijn opgenomen in de oorlog. Een van de kinderen gaat op zoek naar haar joodse verleden. Ik ben geen snelle lezer en heb nog nooit een boek in 4 dagen uitgelezen maar deze wel. Had zelfs geen tijd om te slapen.
Voor alles bang geweest van Lisette Lewin vind ik super!! Heb het wel 4x gelezen.. Zoals eerder genoemd: het familieportret. Prachtig. Ook: de Vuurroos,maar die is echt heel eng.
Nog een hele interessante: Tot het laatste uur van Traudl Junge. Traudl Junge - Wikipedia Dit boek was de basis voor de film Der Untergang.
De eerste boeken die over de tweede wereldoorlog die ik las en me altijd bij zijn gebleven zijn: - Beste Ineke - Reis door de nacht De laatste die ik gelezen heb en mij ook zeer aansprak was Parnassia Ik ga zo even kijken naar de andere boeken die genoemd zijn en ik nog niet ken