Net begonnen met, Ik ontsnapte uit Auschwitz Ik ontsnapte uit Auschwitz | 9789059779365 | Rudolf Vrba | Militaire geschiedenis
de century trilogie van ken follet, 1e boek gaat over de 1e wo deel 2 over de 2e wo deel 3 is nog niet uit hele mooie boeken en ook interessant om eens iets over wo 1 te lezen
wat vind je precies 'mooi' om te lezen? Echt over de oorlog/Hitler/duitsland, de holocaust of juist over het dagelijks leven in NL in die tijd (honger winter misschien?) Mijn man is heel erg geïnteresseerd in dit onderwerp en hij heeft laatst van zijn neef een boek gekregen over de theorie dat Hitler niet dood zou zijn, maar zou zijn gevlucht naar Argentinië. Dat is een soort onderzoekboek zeg maar haha. opzich super interessant, maar misschien niet als je meer van echte verhalen houdt. ow mijn man heeft ook nog een boek over de oorlog in oekraine, is heeel erg zielig verhaal. weet niet goed hoe het boek heet. ben er niet zo in thuis haha
Leuk om hier weer inspiratie op te doen! Ik lees ook graag over WOII. Hier mijn suggesties: *Het Literaire Aardappelschiltaart Genootschap van Guernsey (Mary Ann Schaffer) *Danseres zonder benen (C. ASscher-Pinkhof) *Het verstoorde leven (Etty Hillesum) *De Joodse Bruid (Edith Hahn Beer) *De voorlezer (Bernhard Schlink) Ik hou vooral van romans die gebaseerd zijn op persoonlijke ervaringen tijdens de oorlog. Als je dat deelt, zul je deze boeken denk ik kunnen waarderen.
Ik neem aan dat je de klasiekers van Harry Mulisch als de aanslag en boeken van w.f. hermans al hebt gelezen? en idd haar naam wa sara, erg mooi
Dankjewel meiden , zaten echt titels bij die ik niet kon!! Heb voor kerst een boek van gehad over de oorlog in Indonesië. Het heet : het vergeten kamp. Gaat over een Nederlands gezin in een jappenkamp. Was echt super interessant. Alleen nu ik zwanger ben wacht ik even met lezen want ik droom er te veel over op moment