Baby 6 maanden 's nachts veel wakker (6 maanden sprongetje?)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annisa, 4 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annisa

annisa Lid

21 jul 2017
    50
    43
    18
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    Mijn zoontje van 6 maanden is ineens klaar wakker snachts al de hele week.Hij melde zich zoiezo snachts 2/3 keer maar ging dan na 5min weer verder slapen.Maar nu word hij 2 uur wakker en valt pas rond 4 uur weer in slaap.Hebben jullie hier ervaring mee,ik las iets over een sprongetje met 6mnd??Ook zou ik graag langzaam willen overstappen op flesvoeding(omdat ik zwanger ben van de tweede,en de bv ontzettend terug loopt.) Maar meneer wilt er niks van weten,begint te kokhalzen bij de fles...

2. karlijn

karlijn Niet meer actief

Oooh het dramatische 6 maanden sprongetje... pfff die vond ik echt 1 van de heftigste. Onze dochter werd niet wakker 's nachts maar was overdag echt een drama, niets was goed.
    Geef je al kunstvoeding in de fles? Vind hij dat niet lekker? Misschien kun je proberen om tijdelijk je melk te kolven en langzaamaan afbouwen en mengen met kunstvoeding?
    Zo heb ik het wel gedaan in ieder geval, Maar ik kolfde dan ook fulltime dus mijn dochter was de fles al gewend.
    Heb je al eens een andere fles geprobeerd met een kortere/bredere speen? Misschien helpt dat?
    Veel succes in ieder geval!! Ik hoop dat je zoontje gauw uit zn sprongetje is. Hier duurde het ongeveer anderhalve week/2 weken.

annisa vindt dit leuk.
  3. annisa

annisa Lid

21 jul 2017
    50
    43
    18
    Vrouw
    Jaa leuk is het niet,overdag gaat het over het algemeen juist wel goed.Maar die slapeloze nachten breken me zo op,ook omdat ik nu al zo moe ben van de zwangerschap erg lastig.Ik hoop ook dat het snel over gaat.Dat vind ik ook zo raar,hij drinkt wel afgekolfde melk uit de fles,en diksap met water...maar kunstvoeding vertikt hij echt.Goed idee om eens te combineren met bv dat ga ik proberen.Bedankt voor je berichtje en je tips!!En nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

4. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Wilde ook al een andere fles/ tuitje (maar hij drinkt dus wel gewoon borstvoeding uit een fles) en fles/borstvoeding voorstellen! En wellicht is de smaak van de kunstvoeding niet lekker? Kennelijk zijn er babies die bepaalde kunstvoeding niet lekker vinden en een ander merk wel drinken. Maar zou niet teveel aanprutsen, eerst kv en bv gaan combineren.

Kan je partner of een familielid her voor een nachtje overnemen? Zodat je tenminste 1 nachtje eventjes kunt bijslapen..

annisa vindt dit leuk.
  5. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik herken dat wel van mijn dochter. Ik ben ook vanaf die periode de borstvoeding gaan afbouwen. Ik was helemaal gesloopt en ik kon echt niet meer op een gegeven moment. Ik kon op mijn werk ook nauwelijks functioneren. Ik was zo blij dat mijn vriend toen ook wat nachten kon overnemen. Ik denk dat het echt zou kunnen helpen om flesvoeding te combineren met borstvoeding zodat hij kan wennen aan de smaak.

Mijn dochter heeft trouwens ook echt periodes gehad dat ze alleen mij wilde en dat ze het echt niet met papa wilde doen. Dus toen moest ik er alsnog uit 's nachts. :(

annisa vindt dit leuk.
  6. annisa

annisa Lid

21 jul 2017
    50
    43
    18
    Vrouw
    Ja mijn partner zou het met liefde een nachtje willen overnemen,maar dat laat mijn zoontje niet toe.Als hij moe is,of wakker word uit zijn slaap is het alleen maar mama...maar vanacht en gisternacht heeft hij redelijk doorgeslapen dus ben weer een beetje opgeladen gelukkig.Ik probeer te kolven maar er komt amper iets uit,terwijl mijn zoontje er aan de borst wel uit krijgt...Zou indd ook kunnen,dat hij de smaak niet lekker vind ik heb Hero gehaald.Ik probeer gewoon door de gaan met kolven tot dat ik genoeg heb om te mengen!

7. annisa

annisa Lid

21 jul 2017
    50
    43
    18
    Vrouw
    Ik ben blij om te horen dat je dat ook hebt gehad,dat je dochter zo aanhankelijk was aan jou.Ik hoop zo dat het binnenkort een beetje zal veranderen!Wat zal dat een opluchting zijn geweest toen je stopte met borstvoeding,kon je weer een beetje bijtanken.Ik moet alleen genoeg bv melk hebben om te combineren met kv.Maar ik wacht even af..

8. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wat bij mij heel erg hielp was de gedachte dat elke fase waar ze in zitten ook weer over gaat. Soort van mantra in mijn hoofd 'alles is een fase, dit gaat weer over'. Misschien helpt dat ook voor jou om jezelf rustig te houden.

Deel Deze Pagina