Hallo, Zitten nu in het iui traject en met een beetje pech moeten we door voor de ivf. Nu ga ik gewoon werken en heb ik vrijwel nergens last van. Na een terug plaatsing van een bevrucht eicel zal dit misschien anders zijn omdat je hier meer last van hebt?? Een collega is namelijk na terugplaatsting thuis gebleven, tot einde van de zwangerschap. Is dit in alle gevallen nodig?? Heeft iemand hier ervaring mee? Graag hoor ik jullie ervaringen. Groetjes
Ligt een beetje aan hoe je je voelt. Normaal gezien kan je gewoon werken en heb je geen last na de tp, maar als je overstimulatie hebt moet je wel een paar dagen thuis blijven. Dit is van te voren niet te voorspellen. Wel vond ik het fijn om minder te werken na de tp, maar dat was vooral een gevoel en niet omdat ik last had. Je collega is 9 maanden thuisgebleven? Of begrijp ik dat verkeerd?
Thuisblijven na een terugplaatsing? Waarom zou je dat doen? Als er geen complicaties zijn van de punctie (of idd overstimulatie), dan is daar toch geen reden voor? Het blijft er in ieder geval niet beter door plakken...
Dit dus. Ik had dus wel overstimulatie en daardoor moest ik het een dikke week erg rustig aan doen en mocht ik absoluut niet werken. Maar voor die ICSIbehandeling met overstimulatie, had ik een mislukte IVFbehandeling ondergaan. Toen ben ik na terugplaatsing gewoon gaan werken. Op de punctiedagen heb ik wel een hele dag vrij genomen. Mocht het voor jezelf prettiger voeken, dan kun je natuurlijk de dag van terugplaatsing ook vrij nemen, maar noodzakelijk is het niet. En 9 maanden thuisblijven alleen vanwege een IVFbehandeling snap ik niet helemaal.....Of waren er bij die collega complicaties?
ik ben ook gewoon na de tp gaan werken. heb het wel rustiger aangedaan. werk met kinderen dus geen zware kinderen optillen en niet stoeien en zo. heb alleen vrijgenomen na de punctie. meer om zelf bij te komen
Wij hadden de TP-en in het weekend dus niet van toepassing maar anders zou ik gewoon gaan werken. (mits je overstimulatie oid hebt uiteraard). Dag van de punctie en de dag erna blijf ik wel altijd thuis.
Hai Gritje, ik ben sinds deze maand ook in het ivf-traject na iui-behandelingen. Ik heb gister mijn tp gehad en ben nu op m'n werk. Gister heb ik niet gewerkt, de hele dag niet, zowel voor als na de tp niet. Mijn punctie was in het weekend en dan ben ik altijd al vrij. Na de punctie zou ik sowieso niet gaan werken als ik jou was. Of je gaat werken na de tp is aan jou. Op de dag zelf wordt het afgeraden volgens mij, maar daarna kan en mag je gewoon weer werken. Wel goed naar je lijf luisteren en controles blijven doen om in de gaten te houden of je geen overstimulatie krijgt. Wanneer heb je weer een IUI? Succes!
Ik geloof dat die collega idd overstimulatie had. Heel de zwangerschap ziek en buikpijn en extreem moe. Dus die heeft erg veel pech gehad. Ze is nog niet bevallen dus kan haar het ok niet precies vragen. Ik werk sowieso maar 24 uur dus met rust en vrij nemen komt het dan wel goed. Mijn idee was ook dat het eitje niet minder zou plakken als je zou werken. Want anders zou iedereen thuis moeten blijven als ze zouden denken ik ben zwanger @ juudje ik ben gister ongesteld geworden na poging 4. Dus over n kleine twee weken weer een iui. Rechter eileider is verkleefd waardoor een doorgang er niet of nauwelijks is. En alle vier de keren was er een eitje rechts. Hebben jullie ook pech dat de iuis niet gelukt zijn of is er ook iets aan de hand? Iedereen iig bedankt voor de reacties. Had gedacht dat het bij iedereen zwaar en moeilijk zou zijn. Ben al heel blij als ik gewoon zou kunnen werken!!! Maar zo ver is t niet. Hopelijk gaat t zo lukken....
ik ben ook thuisgebleven na punctie omdat ik lichte overstimulatie had die ik achteraf gezien had kunnen voorkomen door veeeeeel te drinken. Stom genoeg kwam ik daar iets te laat, maar wel net op tijd, achter. Dus mijn advies: ga preventief drinken na punctie
De dagen van de punctie en TP had ik toevallig vakantie. Was dit niet het geval, dan zou ik gewoon zijn gaan werken. Ik heb na de TP m'n leven zo normaal mogelijk geleefd zoals ik altijd heb gedaan.
Ik had een week thuis voorgeschreven gekregen na de punctie. Dit had ik echt wel nodig. Mijn tp was op dag 3, dit was de dag met het meeste last van de punctie. Hierna ging het beter. Maar ik was blij dat ik nog twee daagjes weekend had. Kon dit best gebruiken, geheel ten gevolge van de punctie. Met alleen een tp kan je naar mijn mening best gaan werken.