Hallo, Onze zoon slaapt 's nachts echt slecht. Hij wordt wel 2 tot 3 keer huilend wakker, soms wil hij alleen zijn speentje en valt weer in slaap maar vaak wil hij niet meer in slaap vallen en duurt het wel soms een uur voor hij in slaapt valt. En dit duurt nu al een paar maanden!!! Zijn er nog meer moeders die dit meemaken, is dit een fase of moet ik aan iets anders denken? Hij krijgt voor het slapen een pap van opvolgmelk (210cc) Ik heb geprobeerd om alleen melk te geven maar hij wordt gewoon wakker 's nachts. Overdag slaapt hij twee keer en dan elke keer een uurtje en overdag is het een vrolijk ventje. Ik hoop dat iemand een antwoord voor me heeft. Bedankt
Ons zoontje doet dit de laatste maand ook, hij is nu 11 maanden. Het is echter niet van de honger maar waarschijnlijk omdat hij droomt. Het is heel vaak net nadat hij 's avonds om 18.45 uur naar bed gaat. Als hij een kwartiertje tot half uurtje op bed ligt schrikt hij wakker en begint dan hard te huilen. Hij staat zelfs niet op maar ligt er nog precies zo bij als toen hij wakker werd. Hij moet er dan echt even uit en gaat vaak even mee naar beneden (ook om mijn dochter niet wakker te maken) en na een kwartiertje leggen we hem weer terug op bed. Daarna valt hij weer in slaap en we horen hem niet meer. 's Nachts hebben we het gelukkig nog maar 2x gehad. Dromen komt volgens het consultatiebureau nu wel voor.
Hier ook zo een slechte slaper. Onze kleine is net 7 mnd en komt standaard elke nacht om 3 uur en houdt ons dan bezig tot 5 uur.Hij is dan klaarwakker en brabbelt, gilt etc. Niet eens huilen, dus pijn heeft ie niet. Om moedeloos van te worden. Overdag ook vrolijk en ook hooguit 2 uurtjes slapen(2x 1 uurtje)...... Wij wachten ook op de gouden tip, want manlief en ik lopen op ons tandvlees inmiddels.
Hier ook gehad.. Echt slopend.. Maar het is nu ongeveer 2 weken over.. Ja heel soms een keertje een btje huilen, maar niet extreem.. Moet wel zeggen dat hij nu ineens heel veel kan/doet.. Losstaan, aan 1 hand lopen, proberen los te lopen, bewust zwaaien, tong uitsteken, klappies in je handjes, hoera, duidelijker kletsen, ondeugend zijn Dus het is ergens goed voor geweest..
Hier ook elke nacht rond een uur of 3 of soms 5 uur schreuwend wakker. En als we binnenkomen is het helemaal drama Dus elke nacht wiegen we haar in slaap en leggen we haar weer terug. Maar waarom ze zo schreeuwend wakker wordt???
Hier iets beter vannacht, maar 3x eruit geweest en vrij snel weer in slaap gevallen Hopelijk zet t door.
ik heb het bed naast mijn bed staan. bij het eerste geluidje gaat mijn hand door de spijl wrijf ik een paar keer over zijn ruggetje en dat was maandenlang voldoende. rond de 6 maanden meen ik gaan ze beginnen met dromen en dat kan overweldigend zijn. of het tandjes krijgen doet pijn of een sprongetje zit dwars of buikpijn je weet het soms niet. mijn zoontje is nu 9 maanden en zit soms verstrikt in zijn slaapzakje omdat hij rond en rond draait. op de buik dan op de zijn op de rug weer op de buik. dan begint hij te piepen en spring ik snel uit bed doe het slaapzakje goed wrijf over zijn ruggetje en kruip weer in bed. omdat hij kort bij staat wordt hij niet steeds helemaal wakker en kost het minder energie. de laatste paar weken eet hij erg slecht en was erg verkouden en daardoor is zijn slaapritme flink verstoord wij doen geen urenlange pogingen ok hem stil te krijgen er slapen nog 2 kinderen waarvan er 1 dit jaar examen moet doen. hij krijgt een andere pamper een flesje en slaapt dan weer heerlijk verder. van morgen was hij voor het eerst in 3 weken pas om 6 uur vanochtend wakker. wel een paar keer aan het pruttelen en aan het snikken van het dromen geweest maar dan doe ik zoals ik al beschreef snel mijn hand door de spijlen en wrijf over zijn ruggetje en trek de dekentjes wat op. draai me om en ga weer verder slapen.
We hebben het hier ook een paar maanden gehad (van 9-12,5/13 maanden). Zoonlief werd niet echt wakker zoals bij TS, maar lag wel 4 tot 5x per nacht in z'n slaap te huilen. Soms alleen zachtjes en dan hoefden we er niet heen, maar toch zeker 2x per nacht moesten we er wel heen. Hier was het dan bijna altijd voldoende om hem weer recht te leggen en dan sliep hij direct verder. Zelf werd hij er nauwelijks wakker van, maar wij dus wel en dat wordt best vermoeiend. We hadden de indruk dat hij erg veel droomde. Voor ons was de junior slaapsiroop van Sleepzz (voor kinderen vanaf 1 jaar) echt DE oplossing. De eerste twee weken dat we dat gebruikten ging het al wat beter, en daarna leek het ineens te "landen" en slaapt meneertje weer supergoed! Dus wellicht eens uitproberen? Het is geen medicatie en het is op basis van natuurlijke ingrediënten (passiebloem en oranjebloesem). Sterkte!
hier ook hoor momenteel. Dat is nu ook al een maand aan de gang. Mijn zoontje is bijna 11 maanden. Het zal toch aan het dromen liggen denk ik dan. Meestal wordt hij nog om 23.00 uur wakker en dan vaak nog om 03.00 uur of om 05.00 uur.pfffff
Hier dus ook elke nacht drama..dan wordt hij jankend en gillend wakker en staat dan in zijn bedje..dan ga ik erheen en pak hem op en hij blijft even doorhuilen en om zijn zus maar niet wakker te maken ga ik meestal even naar beneden en zet hem op de bank en ga met hem praten, en als de woorden bed en slapen vallen, dan gaat hij weer janken..erg raar...na 10 minuten, ga ik even op de bank liggen en bedenk me dan, ja daaaag , ik ga naar me bed en dan zeg ik, we gaan weer slapen, zegt hij slapen en ik leg hem weer boven neer en hij slaapt weer verder en vervolgens is hij half 6 weer klaarwakker, leg m naast me neer, maar slapen doet hij niet meer..dit is elke nacht zo.. ...weet dus ook niet wat het is en heb dus geen antwoord op jouw verhaal, wisten we het maar wat het was, dan hadden wij geen slapeloze nachten meer..