Hoi, Even een vraagje aan jullie; Mijn dochtertje heeft sinds zondagavond koorts, tussen 38,5 en 39 graden. Niet echt schrikbarend hoog maar toch..duurt best lang vind ik. Heb contact opgenomen met huisarts en die zei dat ik vrijdag (morgen) langs moet komen als ze nog koorts heeft. Dat doe ik dus ook. Nu voelde ik vanmorgen scherpe puntjes in haar onderkaak. Ik neem aan dat dat tandjes zijn die nog door moeten komen? Ook zag ik al dat er een sneetje zat in het tandvlees waar de tand doorheen moet komen. Mijn vraag is nu; hoelang kan een kindje koorts hebben vanwege een doorkomende tand?? Alvast bedankt! Groetjes Claudia
bij finn is nu het eerste tandje half door, maar hij heeft geen koorts gehad, dus ik kan je geen advies geven... maar als het langer aan houdt, zou ik gewoon even langs de ha gaan, het zekere voor het onzekere... succes!
Wesley heeft ook al een paar keer koorts gehad door een tandje. De ene keer duurt het maar 1 dag de andere keer 2 of 3 dagen. Volgens de arts krijgen baby's geen koorts van de tandjes, maar daar ben ik het niet mee eens.
Mijn dochter had met haar eerste tandje een week lang onverklaarbare hoge koorts wat opliep tot aan 41 en niet onder de 39.5 zakte en zelfs niet met een zetpil, tandje was door en weg was koorts. Maar mocht je dochtertje morgen nog last hebben zeker even langs de HA.
Hier had zoonlief in ieder geval wel wat verhoging en weet wel zeker dat het door tandje kwam. Zijn temp is altijd rond de 36,5 en was toen 38.2
Mijn dokter zei ook dat een kindje wel verhoging kan krijgen van een tandje, maar geen koorts. Wel hebben ze verminderde afweer als ze tandjes krijgen en dus vatbaarder voor andere ziektes etc. waar ze dan weer koorts van kunnen krijgen. Succes morgen, ben benieuwd wat ze zeggen!
nou mijn ha zegt dat ze dus 2 weken lang koorts kan hebben van de doorkomende tand! tot wel 40 graden koorts....Dus we wachten het wel af. De koorts is nu laag..38 graden nog maar...s nachts wel heel vaak wakker de afgelopen nachten! wij zijn dus echt megamoe maar ja....troosten hoort erbij!!!!!!!!!!
Ik ook mega moe na een gebroken nacht afgelopen nacht. Ook mijn ventje heeft koorts en krijgt twee boventanden tegelijk het arme kereltje. Daarbovenop is hij ook nog eens verkouden geworden. Dat zal wel komen door die verminderde weerstand tijdens tandjes krijgen waar iemand het over had. Bij de ondertanden had hij ook koorts, is dus heel normaal lijkt me... Hopelijk zijn ze snel door en kunnen wij weer slapen!!!
oh wat zielig! hoop ook voor jou dat je ventje zijn tandjes snel heeft en de koorts dan zakt. Kunnen we idd lekker weer slapen!! Zie dat je op de canarische eilanden woont! Lekker hoor!! zeker wel een lekkere temperatuur daar? 3 keer op Tenerife geweest, was super!!!