Hallo Allemaal, De afgelopen dagen wordt mijn vriend meerdere keren opgebeld door een onbekend nummer. Als je opneemt, hoor je aan de andere kant alleen maar getik (ik dacht eerst dat het voetstappen waren), dit gaat de hele tijd door.. Soms gaat hij op de voicemail, maar niet elke keer. Het begint intussen behoorlijk irritant te worden, want het duurt al een paar dagen en vandaag is hij al een keer of 8 gebeld! :x En eigenlijk vind ik het ook wel een eng idee, omdat ik echt niet snap wat het is en waarom mijn vriend wordt gebeld.. Wie kent dit (heeft het zelf meegemaakt?) en wie weet wat je eraan moet doen?
Hmmm... vreemd. Je zou denken dat de persoon hem kent en hem loopt te klieren. Jullie hebben geen idee wie het zou kunnen zijn? Of heeft je vriend ruzie met iemand? Tis denk ik geen callcenter. Want dan hoor je dat getik niet.
Heb ook gehad... ik werd elke keer gebeld.. ook anoniem.. óf ik hoorde geruis, óf ik hoorde veel mensen praten (ik kon er geen bekende stemmen uit halen. Vaak stond ie ook op m'n voicemail. En n heb ik er geen last meer van. Het heeft ruim 2 weken geduurd, en meerdere malen per dag. Wat of wie het is geweest...?! Geen idee!
ik had hetzelfde, wij zitten bij kpn en dan werden we gebelt door een onbekend nummer en als we opnamen hoorde we helemaal niets. Dit kon ook midden in de nacht zijn heel raar!! geen idee wat het is. misschien de provider bellen?
ik heb t zelfde meegemaakt ook s,nacht dat ik er gek van werd. bij mij was t ziggo voor een of andere actie, vaker nam ik op en op t moment dat ik oppakte werd de verbinding verbroken, dat was s,nachts, overdag werd ik ook vaker gebeld en met t opnemen hoorde ik ook getik en ik wachte even toen kreeg ik iemand aan de lijn.. heb meteen gezegd geen intresse met jullie onzin... schijnbaar staat jou nr ergens in de computer en word dan automatisch gebeld...
Nee, we hebben geen ruzies en het zou me ook verbazen als het iemand is die hem loopt te klieren.. Ik heb eigenlijk zelfs het idee dat het juist iemand is die we niet kennen, maar dat is een gevoel..
Als het een fax zou zijn zou je het meteen weten want dan hoor je een hele vervelende PIIIEEEEEP in je oor
waarschijnlijk is het een callcenter die gebruiken een soort 'auto-dailers', bellen dan meerdere nummers tegelijk tot er 1 oppakt. De andere die dus ook zijn ge-'autodailed' zouden moeten worden afgebroken, maar waarschijnlijk gaat er iets niet helemaal goed. neem de telefoon eens heeeeeel snel op als hij weer over gaat, kijken of je een keer de eerste die opppakt kan zijn en dan kijken of je wel een gesprek krijgt. en volgens mij kun je ook je 06 aanmelden bij het 'bel me niet register'!
Ik dacht trouwens dat je zoiets kunt melden aan je telefoonprovider en als het dan zoveel keer voorkomt, dan ze dan het nummer kunnen achterhalen? of zoiets? Ik zou even contact opnemen met je provider
Dat klinkt wel logisch (wel een beetje raar dat het dan fout gaat, maar het zou wel een verklaring zijn) we schrijven ons meteen in bij het bel me niet register
hmmmz enige wat wij hebben is dat we gebelt worden, nemen we op dan horen we stemmen en dan inene: toets 1 om verder te gaan. Heel raar, want we worden gebelt, en bellen zelf niet. Maar ja, 1 ding wat ik niet doe, en dat is die 1 indrukken...
Heeft hij niet een automatische belknop waarmee hij naar zichzelf kan bellen als een soort van "neptelefoontje" Mijn vriend heeft er namelijk een knop op zitten en als hij dan per ongeluk daar op drukt gaat hij anoniem naar zichzelf bellen... Hij heeft ook tijden gehad dat hij steeds anoniem werd gebeld en er werd helemaal niks gezegd nou dat was dus omdat hij zichzelf belde
waarschijnlijk een auto dailer inderdaad.. bel me niet duurt een maand of 2 voordat dat erdoor is ,ivm met al verkochte bestanden. Snel opnemen idd proberen of provider bellen kijken of hun nr. wel kunnen achterhalen.
zijn vaak van die verkopers heb hetook anderhalf week gehad en toen ik de telefoon gewoon andwoorde en niks hoorde gewoon aangelaten hoorde ik ineens na 20 min hallo hallo bleek het zo'n muts te zijn die dingen verkopen
Dacht eerst misschien een bekende die hem niet op toetsblokkering heeft zitten. Maargoed als je alleen aar getik hoort is het denk idd een callcenter! Bahh hoop dat je er snel achter komt en er vanaf bent!
Klopt, deze nummers worden van te voren gebeld. Wordt er niet opgenomen, hoor je denk ik getik van mensen die in de computer het volgende neertikken: 11-07-2010;12-07; Voicemail. Bij ons is het zo, bij vijf belpogingen worden de mensen weggezet op Niet bereikt. Het kan dus zo zijn, dat er in de tijd dat het callcenter TE laat ophangt (de werkneemster dus) Dan spreken ze per ongeluk de voicemail in. Omdat het vaak snel moet gebeuren ka het voorkomen dat de persoon dus niet ophangt. haha. Wat een verhaal... maar ik denk dat je je geen zorgen moet maken..
Klopt. Volgens mij zit je ook in de "poule" van een call center. Ik heb het momenteel ook, rete irritant. Hij gaat ook steeds maar 4 keer over en dan hoor ik óf niks als ik opneem of ook een soort "tik" geluiden. En dat idd soms wel 8 keer per dag, grrrrr. :x