Ervaring met nextory/ storytel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vinexkindje, 5 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ik overweeg om voor de vakantie een abonnement op nextory of storytel aan te schaffen. Dit omdat we dan veel luisterboeken hebben voor tijdens het rijden en omdat we geen zwaar krat met boeken hoeven in te pakken. Zijn er mensen met ervaring met deze apps? Hoe bevalt het? En gebruiken jullie kinderen het ook en vinden zij leuke dingen erbij? En kan je ook offline lezen en luisteren zodat we het zonder datagebruik onderweg kunnen doen? Wie deelt zijn ervaringen?

Bedankt!

2. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Ik heb alleen ervaring met storytel. Ik ben verslaafd! Je kan boeken offline luisteren, je moet ze dan natuurlijk wel van te voren opslaan. Er staan veel kinderboeken op, maar mijn kinderen zijn niet dol op luisterboeken, helaas.

3. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

Ben je lid van de bibliotheek? Want dan kun je via de online bibliotheek ook veel luisterboeken lenen.

Nova1986 vindt dit leuk.
  4. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.386
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik ben ook fan van Storytel. Volgens mij kun je het een maand gratis proberen. Ik luister altijd als ik alleen in de auto zit, tijdens het wandelen met de hond soms, tijdens het poetsen etc. Allemaal momenten waarop lezen normaal onmogelijk is haha. Het andere platform ken ik niet.

Je kunt de boeken offline luisteren en lezen, je kunt ze gewoon downloaden.

Mijn kinderen luisteren wel graag, bijvoorbeeld tijdens een langere autorit. Van de zoete zusjes tot juf Braaksel.

Ow btw, ik deel mijn account met een collega, dat scheelt in de kosten en we kunnen ook beide tegelijk offline luisteren.

5. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ah dat is ook een goede tip, neem ik mee!

6. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Super deze ervaringen! Ik was vooral op nextory aan het kijken maar ik zal dan ook storytel eens beter gaan uitzoeken. Fijn in ieder geval dat het offline kan, dat is wel een meerwaarde. Op de overnachtinglocaties met wifi kunnen we dan wel weer nieuwe dingen laden maar tijdens het rijden of wildkamperen niet.

7. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik heb vorige zomer nextory gehad, enkel de proefperiode voor de lange autoritten. Kon offline. Verschillende accounts aanmaken ging niet helemaal soepel, ik weet niet meer hoe en wat. Maar zoontje heeft harry potter kunnen luisteren, dat ging het ons om, bij de bieb niet beschikbaar (en niet bij kobo, dat hebben wij namelijk)

8. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Ik heb Storytel en ben er blij mee. Ik kan niet lezen, in de zin van dat mijn concentratie heel slecht is en zo kan ik toch boeken luisteren. Ik vind het ook heerlijk om te luisteren tijdens opruimen/schoonmaken. Inmiddels al 3 boeken van de zeven zussen geluisterd (a ruim 16 uur per boek :p) nadeel is dat sommige voorlezers niet fijn zijn, bij 1 boek was het een kwestie van wennen, maar ben nu in deel 4 van de zeven zussen en wat een vreselijke voorlezer (staan de recensies ook vol mee) ben overgeschakeld op de Belgische, dat gaat iets beter ;)

Voor onze oudste gebruiken we het ook in de auto, dat was standaard drama, ruzie met de jongste, vervelen, misselijk worden van lezen of de tablet. Nu hebben we er geen kind aan.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Die ben ik ook aan het luisteren, ook deel 4 nu :D

Minoesje vindt dit leuk.
  10. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.386
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb ze ook allemaal geluisterd en vond t ook irritant dat elk boek een andere stem heeft. Bij andere series wisselt dat gelukkig niet zo.

Heb al 100en boeken geluisterd denk ik (heb ook al jaren Storytel) en soms haak ik ook af door de voorlezer. Soms switch ik naar Engels, naar Belgisch wist ik niet dat het kon. Kan ik ook overwegen.

Minoesje vindt dit leuk.
  11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.566
    113
    Ik ben heel blij met Storytel .

Vooral op vakantie doed de engelse Harry Potter het hier goed.

Voordeel is ook dat je aardig wat boeken kan lezen
    En je kunt offline luisteren.

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier al jaren storytel en erg tevreden. Kinderen luisteren sowieso veel en zelf ook. wij hebben ook de storytel reader en daar moet je ze op opslaan om te lezen/luisteren.

13. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.833
    113
    Vrouw
    Hier ook Storytel. Ik heb de family versie en deel hem met nog 2 vriendinnen.
    Iedereen een eigen account en echt bijna alle boeken zijn beschikbaar. Heb mijn kobo abonnement eruit gegooid

14. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Super leuk al deze enthousiaste reacties, dat gaat wel goedkomen op vakantie! Dankjulliewel

Deel Deze Pagina