Ja hier is het dus zo dat ik met haar echt af moet spreken morgen heb je school dus maar een paar pagina’s. Anders leest ze net zolang door totdat ze het boek uit heeft als ze de kans krijgt….
Ik stel eigenlijk geen grens op lezen, als ie niet leest ligt ie soms ook tot half 10 te spoken door een vol hoofd vol gedachten. Als ie leest hoor ik niets meer en valt ie meestal sneller in slaap. Dat ie midden in de nacht was gaan lezen na een droom over iets wat ie op tv had gezien vond ik dus eigenlijk prima en best slim. Het hielp hem rustig te worden. Ik lag vroeger met een zaklamp onder de deken te lezen.
Ik moet haar helaas wel echt begrenzen want ze heeft haar slaap nodig. En als ze boek weg legt ligt ze ook zo te slapen! Wat dat betreft is geen kind gelijk.
Ja hier zit het een beetje ertussenin. Ik vind het lezen wel echt een uitkomst om ervoor te zorgen dat mijn avond eerder kan starten. Voor ze kon lezen ging ze dan piekeren en roepen. Maar als ik dan later langskom en ze ligt nog steeds te lezen dan zeg ik wel dat ze moet gaan slapen en vaak slaapt ze dan ook zo. Meestal rond half 8 in bed en dan een halfuurtje/uurtje lezen.
Mijn dochter was en is gek op Hotel flamingo (zijn 3 delen van) Van dezelfde schrijver : elandeiland (ook 3 delen geloof ik) Boeken van Roald Dahl vind ze ook erg leuk Owhja het theekopshuisje, familie Snuffel. Ook fantastisch voor die leeftijd. Verder is er al veel genoemd, gewoon lekker in de bibliotheek sneupen zou ik zeggen!
Mijn zoon is 2 jaar ouder, maar ook een echte boekenworm. Lezen vindt ie heerlijk, net z’n moeder… hij kan er ook echt helemaal in zitten en hoort en ziet dan niets meer. Favorieten hier zijn/waren - Costa banana - Dolfje weerwolfje - Niels holgerson - stomste week ooit - Rutger en Thomas - monster zoo - de eindeling
Bedankt voor de tip! We hebben de eerste geleend van de bieb en nu blijkt dat ze net een later deel op school aan het lezen is
We zijn naar de bieb geweest en heb wat suggesties gedaan voor haar. Dus ze heeft een paar mooie boeken meegenomen. Maar zelf gekozen, aka voor al niks aangenomen van mama’s tips. Maar was wel leuk om te zien ze was er heel anders mee bezig dan de andere keren ook de achterkant lezen waar het dan overgaat etc.
Naast Roald Dahl en Harry Potter waren hier ook de boeken van Jozua Douglas heel populair, vooral de Costa Banana-serie. David Walliams heeft ook leuke boeken, in de stijl van Roald Dahl. En Julius Zebra viel hier ook in de smaak. Mijn middelste houdt daarnaast nog van een hele serie boeken die ik echt vreselijk vind, maar ach, hij leest tenminste graag, dus ik hou m’n commentaar voor me. Boeken als Kapitein Onderbroek, Dogman of Leven van een loser. Ook leuk (maar niet echt nieuw): Minoes van Annie MG Schmidt