Even een vraagje waar ik graag jullie mening over zou willen hebben. Op de slaapkamer van mijn dochtertje van 9 weken schommenlt het tussen de 18.5 en 19.5 graad. Ik weet dat dit volgens de richtlijn te hoog is, maar als we het rooster geheel open doen ben ik bang dat het te hard tocht. Nu over de kleding. Ze draagt een rompertje, een pyamaatje, een (zomer) slaapzakje, zo'n dunne van de prenatal en verder een lakentje met een dekentje (enkel). Ze voelt niet extreem warm op foud aan, maar graag zou ik jullie mening heirover willen. Alvast bedankt, Diane
Als jou baby lekker warm aanvoelt dan lijkt me dat prima, en de tijden dat ze even niet in bed ligt kan je toch even de kamer doorluchten?
Dat doe ik ook, alleen blijf ik het moeilijk vinden, heeft ze het niet te warm of heeft ze het niet te koud? Nog meer tips?
Als ze niet klam of koud voelt in haar nekje dan is het prima hoor! Ik zou ook geen rooster oid open gaan zetten, zo te hoog is de temp in haar kamertje niet hoor! Lekker het raam eventjes open als ze wakker is en niet in dr slaapkamertje.
Op Steven's kamertje is het 15 a 16 graden, hij heeft hetzelfde aan als jou dochtertje, alleen de deken dubbel. Z'n handjes voelen wel eens koud aan, maar die heeft hij altijd boven de dekens. Het lijkt me prima hoe je dochtertje erbij ligt kwa kleren. Kun je de verwarming niet een tikje open doen, hoe kan het dat die temp op haar kamertje is?Bij ons is het boven echt niet zo warm hoor? Ik heb de verwarming een tikje open.
Wij wonen in een appartement, dus alles gelijkvloers. Verder hebben we een grote huiskamer, dus snel wat fris, maar dat betwekent dus wel dat het in haar slaapkamer ook warmer wordt. Verder tocht het snel door, dus vandaar. wel fijn om jullie antwoorden te lezen!