Ok even een ergenis van me afschrijven. Tis niet super super erg maar ik vind het gewoon irritant. Zie je een leuke webshop voorbij komen met kleding, ga je op de site kijken. Hebben ze alleen alles in 1 maat of de grootste maat is L. Ik vind dat zoooooooo ergerlijk. Ik ben 1.87 en pas niet in die standaard maten en ook qua postuur ben ik wat voller. Niet dik ofzo maar ben gewoon breed gebouwd. Vind het altijd zo jammer dat bijna alles alleen te krijgen is in van die kleine standaard maatjes !! Ik wil ook wel eens leuke kleding bestellen zeg maar Zo Dat lucht op
Oja webshops. Vooral die de regels aan hun laars lappen. Dat je niks terug kunt sturen bijvoorbeeld. Je hebt als consument gewoon dat recht maar ze proberen het maar gewoon. Ik lig nu ook overhoop met een webshop van kinderkleding. Iets is te klein voor onze dochter maar omdat het in de sale gekocht is krijg ik mijn geld nu niet terug.
Ook zoiets ja Zou toch gewoon niet moeten kunnen ! Niet tevreden geld terug lijkt me niet zo moeilijk
Ik heb echt een hekel aan kleding webshops. Ik koop alle kleding en schoenen nog gewoon in normale winkels. Ik wil het kunnen zien, voelen en passen voor ik iets koop en niet veel gedoe hebben met alles weer terug moeten sturen en geld terug krijgen etc.
Ik heb met 1 van de grote online elektronica zaken nu al een paar keer gedoe gehad. Als het product goed is is de levering top. Maar als er iets mis is blijf je bellen en bellen en word er telkens iets anders geregeld dan afgesproken. Verkeerde informatie in e-mails en slecht op de hoogte gehouden worden. Ik ben helemaal klaar met die zaak.
Daarom shop ik die (als ik ze online shop) vooral bij wehkamp. Nooit problemen mee gehad en als je het druk heb komen ze het ophalen.
bij online winkelen heb je recht op geld terug. Als je in de fysieke winkel iets koopt, bestaat dat recht niet. Dan is het een service van de winkel, maar zijn ze het niet verplicht.
Ik heb het ook over een webshop. Omdat je het dan koopt vanaf afstand. In een fysieke winkel kan je iets passen, voelen, ruiken en weet ik het wat nog meer.
Op online bestelde producten geldt een herroepingsrecht. De wet koop of afstand. Binnen 14 dagen na herroeping moet je je geld teruggestort hebben. Een tegoedbon opsturen mag niet. Dit geldt ook voor de betaalde verzendkosten. Dus voor het complete bedrag wat de klant heeft betaald voor het product. De kosten voor het retour zenden mag wel voor rekening van de klant komen.
Ja ook , heb je wat leuks en staat je prijs je aan. Vul je je maat in en dan is het zo een paar euro duurder, vind het echt niet kunnen. Er mag ook wel eens rekening houden worden met mensen die geen standaard maat hebben. Vind het best lastig om kleding te vinden en dit terwijl gewoon een gangbare maat heb ( maat 40/42) Maar het is of te kort of het valt ontzettend klein uit
- sites waar de verzendkosten niet direct zichtbaar zijn - sites waar de info over retourzendingen lastig te vinden is Deze 2 moeten gewoon direct op de homepage staan. Verder te weinig of te slechte filters. En ook sites met teveel producten, zoals bol.com tegenwoordig.
Ik kijk graag op wehkamp. Ik typ mijn maat in en zie dan wat leuks. Ga ik naar het product is mijn maat niet beschikbaar. Wat heeft dat filteren dan voor zin grrrr
Dat gebeurt in veel "echte" winkels toch ook wel. In de sale gekocht alleen ruilen of een tegoedbon en geen geld terug?!
Heb het even opgezocht. Maar dit is niet zo. In een winkel mogen ze geld terug weigeren. Online is mij niet helemaal duidelijk.