Webshop ergernissen

Discussie in 'De lounge' gestart door Pantoffelheldin, 31 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Ok even een ergenis van me afschrijven.
    Tis niet super super erg maar ik vind het gewoon irritant.
    Zie je een leuke webshop voorbij komen met kleding, ga je op de site kijken.
    Hebben ze alleen alles in 1 maat of de grootste maat is L.
    Ik vind dat zoooooooo ergerlijk.
    Ik ben 1.87 en pas niet in die standaard maten en ook qua postuur ben ik wat voller.
    Niet dik ofzo maar ben gewoon breed gebouwd.

    Vind het altijd zo jammer dat bijna alles alleen te krijgen is in van die kleine standaard maatjes !!
    Ik wil ook wel eens leuke kleding bestellen zeg maar

    Zo Dat lucht op
     
    2littlemonkeys, Marchella, consider en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Oja webshops. Vooral die de regels aan hun laars lappen. Dat je niks terug kunt sturen bijvoorbeeld. Je hebt als consument gewoon dat recht maar ze proberen het maar gewoon. Ik lig nu ook overhoop met een webshop van kinderkleding. Iets is te klein voor onze dochter maar omdat het in de sale gekocht is krijg ik mijn geld nu niet terug.
     
  3. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Ook zoiets ja
    Zou toch gewoon niet moeten kunnen !
    Niet tevreden geld terug lijkt me niet zo moeilijk
     
  4. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    12.866
    8.510
    113
    Vrouw
    Ik heb echt een hekel aan kleding webshops. Ik koop alle kleding en schoenen nog gewoon in normale winkels. Ik wil het kunnen zien, voelen en passen voor ik iets koop en niet veel gedoe hebben met alles weer terug moeten sturen en geld terug krijgen etc.
     
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    12.657
    8.404
    113
    Vrouw
    Ik heb met 1 van de grote online elektronica zaken nu al een paar keer gedoe gehad. Als het product goed is is de levering top. Maar als er iets mis is blijf je bellen en bellen en word er telkens iets anders geregeld dan afgesproken. Verkeerde informatie in e-mails en slecht op de hoogte gehouden worden. Ik ben helemaal klaar met die zaak.
     
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    12.657
    8.404
    113
    Vrouw
    Daarom shop ik die (als ik ze online shop) vooral bij wehkamp. Nooit problemen mee gehad en als je het druk heb komen ze het ophalen.
     
  7. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Geld terug is ook geen recht toch? Mag ook een tegoedbon zijn dacht ik.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  8. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Jazeker, je hebt altijd recht op teruggave van het bedrag. Tegoedbon mag je weigeren.
     
  9. Lizzy1985

    Lizzy1985 Actief lid

    28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    bij online winkelen heb je recht op geld terug. Als je in de fysieke winkel iets koopt, bestaat dat recht niet. Dan is het een service van de winkel, maar zijn ze het niet verplicht.
     
  10. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik heb het ook over een webshop. Omdat je het dan koopt vanaf afstand. In een fysieke winkel kan je iets passen, voelen, ruiken en weet ik het wat nog meer.
     
  11. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Op online bestelde producten geldt een herroepingsrecht. De wet koop of afstand. Binnen 14 dagen na herroeping moet je je geld teruggestort hebben. Een tegoedbon opsturen mag niet. Dit geldt ook voor de betaalde verzendkosten. Dus voor het complete bedrag wat de klant heeft betaald voor het product.

    De kosten voor het retour zenden mag wel voor rekening van de klant komen.
     
    Micera vindt dit leuk.
  12. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    En heb je een grotere maat, dan moet je extra betalen soms.
     
  13. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Ja ook , heb je wat leuks en staat je prijs je aan.
    Vul je je maat in en dan is het zo een paar euro duurder, vind het echt niet kunnen.
    Er mag ook wel eens rekening houden worden met mensen die geen standaard maat hebben.

    Vind het best lastig om kleding te vinden en dit terwijl gewoon een gangbare maat heb ( maat 40/42)
    Maar het is of te kort of het valt ontzettend klein uit
     
  14. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    7.269
    6.732
    113
    - sites waar de verzendkosten niet direct zichtbaar zijn
    - sites waar de info over retourzendingen lastig te vinden is
    Deze 2 moeten gewoon direct op de homepage staan.

    Verder te weinig of te slechte filters. En ook sites met teveel producten, zoals bol.com tegenwoordig.
     
  15. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.680
    5.710
    113
    Ik kijk graag op wehkamp. Ik typ mijn maat in en zie dan wat leuks. Ga ik naar het product is mijn maat niet beschikbaar. Wat heeft dat filteren dan voor zin grrrr
     
    Evi88 vindt dit leuk.
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    12.657
    8.404
    113
    Vrouw
    Typ je het in in de zoekbalk of vink je de juiste maat aan?
     
  17. Aaf88

    Aaf88 Bekend lid

    26 okt 2012
    596
    279
    63
    Ja, dit had ik bij de sale van steps, heel irritant!
     
  18. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Dat gebeurt in veel "echte" winkels toch ook wel. In de sale gekocht alleen ruilen of een tegoedbon en geen geld terug?!
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  19. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    dacht ik ook...
     
  20. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Heb het even opgezocht. Maar dit is niet zo. In een winkel mogen ze geld terug weigeren.

    Online is mij niet helemaal duidelijk.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina