Hey, Ik weet niet wat je nog allemaal graag leest, maar ik ben ook dol op waargebeurde/drama/biografieën enz.. Ik vond het boek van Claire BEEKEN: Mijn lichaam, mijn vijand goed. Waargebeurd verhaal over een meisje met anorexia. Ook een goed boek, maar je moet voor het genre zijn natuurlijk, "De joodse Bruid, van Edith Hahn BEER", Een joodse die tijdens de oorlog met een Duitser trouwt. Had ik ook in één ruk uit, en is nochtans een dik boek! Het boek dat je las, van Sabine D'Ardenne, vond ik erg aangrijpend.
Jah, vwb Andrews, das wel waar. Heb Dollanger gelezen, Ruby en nu laatste van Dawn. Weeskinderen etc. liggen klaar. Het is een beetje over de top op een gegeven moment....vandaar dat ik tussendoor even wat anders ga lezen straks. De Vliegeraar ligt bijvoorbeeld klaar (moet ook een aanrader zijn) en de buuf had nog wat leuke liggen. Kluus is inderdaad ook een aanrader! Er komt een vrouw bij de dokter en de weduwnaar in 1 ruk uitgelezen!
Ik heb ook bijna alle boeken van virginia Andrews, leest makkelijk weg, ook al zijn het hele dikke boeken! Verder lees ik graag Danielle Steel, ook vna Jill Mansell zijn er aardig wat leuke boeken en Sophia Kinselli vind ik ook erg goed! Verder zoals al gezegd, Kluun moet je echt lezen!
Dave Pelzer: ik was niemand Een hartverscheurend verhaal over 1 van de extreemste mishandelingen van de wereld..... toen ik het boek uit had, in 1 ruk, heb ik 3 uur lang gehuild! Ik kon niet stoppen! (als ik er aan denk kan ik wel weer!) Hij heeft ook een vervolg geschreven: Ik had geen naam En zijn broer was na Dave aan de beurt.... die heeft ook een boek geschreven:ik ben niet slecht... Echte aanraders! Vooral die eerste!
Het meisje met de 9 pruiken is ook wel een mooi boek trouwens. Sophie van der stap.... Ik kan zo een hele lijst opschrijven ben echt een boeken wurm!
Hmm zit ik toch in een HEEL andere genre Julliet Marillier; zevenwateren trilogie, chronicen van bridei, drager van de wolvenvacht. Allemaal historische fantasy verhalen. De fantasy en historische details vloeien echt naadloos in elkaar over. Terry Pratchett; Schijfwereld (al ben ik nog niet zo ver want kan de volgende boeken niet vinden) JK rowling; Harry potter (welke anders ) Stephen king; allerlei boeken Douglas Adams; The Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Etc En verder lees ik veelste veel boeken over mythology enzo. Als je dat soort boeken leest kom je er achter waar schrijvers hun inspiratie nogal eens vandaan hebben en hoef je meteen geen sprookjes boeken meer te lezen Sinds ik bij mn mannetje woon heb ik geen bieb meer nodig. Hij is ook gek op boeken en heeft ZO ontzettend veel boeken dat ik over n jaar of 5 tot 10 pas klaar ben met alles wat we in huis hebben te lezen. Zoals 2 planken vol lovecraft bvb. En clive Barker (bekend van de films Hellraiser) En nog wat trillers en horor enz. Dat is trouwens meteen ons probleem met de inrichting van onze woonkamer...we hebben 3 enorme boekenkasten... voeg daarbij n enorm bureau met computers en n 1,5 meter breed terrarium van mn schildpad. Moet er nu nog ergens n boks voor de baby...en daar ergens tussen door moeten we leven I love books
Ha Elke, haha, nou het is grappig hoe de vrouw dood gaat. de dood is natuurlijk niet grappig. Maar het boek is erg leuk. De man noemt die vrouw poffertje omdat ze altijd naar poffertjes ruikt.
de weduwnaar krijg ik een dezer dagen te leen had ik eigenlijk eerst help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt moeten lezen kan alsnog! marjan berk zegt me niks ,hoe je dat zegt,de vrouw gaat dood in zijn bed. erg grappig boek. 8)
Zelf vind ik de boeken van Esther Verhoef (rendez vous en close up) erg goed. Echt een aanrader. En om lekker te griezelen de boeken van Mo Hayder. Je hebt in ieder geval genoeg tips gekregen zo te zien
Karin Slaughter is heel goed. Khaled Hosseini nog veel beter (helaas spijtig van de slechte verfilming van de vliegeraar, het boek is briljant ondanks de slechte film). Dean Koontz Verder lees ik graag waargebeurde verhalen. En een aanrader, de alchemist van Paulo Coelho!
Ooooh, die is zoooo mooi! Ga ik binnenkort nogmaals lezen. Wat ook een echte aanrader is als je van fantasy houdt is de serie van de Poort des Doods van Weiss en Hickmann. Niet in de keltische sfeer, maar wel heel heel gaaf! De wetten van magie (Terry Goodkind) zijn ook leuk, net als de boeken van Katherine Kerr (ook fantasy) En natuurlijk Nevelen van Avalon (van alle vervolgen is Raven van Avalon ook leuk) en In de ban van de Ring (geen intoductie nodig neem ik aan!) Ik lees altijd 1 boek voor de ontspanning en 1 boek wat ik gewoon mega interessant vind. Momenteel lees ik Knielen op een bed violen van Jan Siebelink. Vind het een goed geschreven boek. En ik lees het evangelie van Isis, over de rol van de vrouw in het onstaan van het Christendom. Heel erg interessant boek! Over waargebeurde verhalen, ik heb laatst nog een goed boek gelezen. Maar ik weet niet meer hoe het heette of wie het schreef. *geirriteerd* Ging over een tienermeisje in afghanistan toen de taliban net aan de macht kwamen. Misschien weet iemand welk boek ik bedoel als tip voor de TS?
Nevelen van Avalon en de triologie van zevenwateren ook allemaal gelezen,super zijn die! Ben ook gek op Clive Barker,Stephen King,Dan Simmons (vooral!) dan nog Dochters van Cane River,superboek. Alle boeken van Jean P Sasson (vooral Sultana reeks) en nog veeeel meer
monddood van doris g. dit is een waargebeurd verhaal over een vrouw die met een terrorist getrouwd is.
Heeft er iemand hier 'de jongen in de gestreepte pyjama' gelezen? Ik zeg je, dit wordt de nieuwe bestseller die straks op ieders nachtkastje ligt. Wat een adembenemend boek is het. Kan er niet veel over zeggen omdat je gelijk het plot verraadtmaar maar maar maar....dit moet je lezen.
Hoi dames wat een antwoorden allemaal zeg,ik heb alle boeken op geschreven,en ga vandaag of morgen lekker rond lopen n de de bieb.. heb gisteravond weer een boek uitgelezen,dus op na de volgende.. en meer boeken zijn welkom he hahha