Nou de vraag staat al in het onderwerp... Hoe kan ik dat nu nog doen? Wat heb je daarvoor nodig? Ik heb zelf enkel een mavo diploma. Was vroeger liever bezig met andere dingen dan te gaan leren.... Ik hoor het graag! Kan het ook met een thuisstudie?
spw3? (of heet dat tegenwoordig saw?)) dan kun je ook op een kinderdagverblijf werken... Volgens mij kun je dat ook wel als thuisstudie doen maar via school lijkt me beter.
Thuisstudie is voor mij handiger met 2 kinderen. 1 zit wel op de basisschool maar de andere nog niet...
spw 3 hoor je hier voor te hebben, liefst richting kinderopvang (hebt verschillende richtingen bijv. gehandicapte of ouderezorg). avondstudie moet kunnen maar je hebt wel een verplicht aantal stage uren nodig. vaak heel zwak betaald of zelfs niet betaald. wat je dan beter zou kunnen doen is eventueel een bbl studie. leren en werken waarbij je dus 1dag naar school gaat en 4 dagen werkt. je krijgt dan gewoon basis uurloon en leert terwijl je werkt. weet niet of dit al meteen mag. denk zelf dat je het 1e jaar volledig naar school zult moeten voor de basis het is een hele zware studie en je zult echt stevig in je schoenen moeten staan wil je de verplichte punten halen. heb zelfs ook spw3 gedaan en behaald maar was echt hard werken vond ik
denk niet dat het een opleiding is die je "even erbij" doet.je moet er dan wel vol en serieus in vliegen.sowieso worden de eisen voor elke opleiding steeds zwaarder vanuit de overheid. die heeft bepaald dat elke leerling tegenwoordig een voldoende moet staan voor ned, wiskunde, rekenen, en engels en als je dat al niet haalt dan kun je de rest van je opleiding zowieso al schudden. ongeacht welke studie je doet. thuisstudie klinkt leuk. maar voor zoiets niet echt haalbaar denk ik.
Het is trouwens ook niet makkelijk een baan te vinden in die branche momenteel. Dus je hebt kans dat je veel tijd stopt in een opleiding en dan alsnog komt thuis te zitten
heb zelf SPW gedaan BBL. 1 hele dag naar school en 20 uur stage per week. vond het niet moeilijk maar soms wel veel opdrachten die je moet uitwerken. in het laatste jaar meost ik richting kiezen waarin ik zou afstuderen. had gekozen voor kinderopvang. half jaar had ik stage op een basisschool en de rest van de studie ha dik stage op peuterspeelzaal als leidster. met de opleiding kan je wel veel kanten op. je bent dan pedagogisch werker. dus ook op andere werkplekken dan peuterspeelzaal kan je aan het werk. bijvoorbeeld als klasseassistent op basisschool of in activiteitencentra.
SPW3 idd, ik weet niet of je nu ook nog een differentiatie kinderopvang hebt, die heb ik wel gedaan toen. Thuisstudie moet te doen zijn als je veel discipline hebt, maar stage lopen moet je sowieso doen. Een peuterspeelzaal is wel moeilijker werk in te vinden merk ik.