Boeken

Discussie in 'De lounge' gestart door Veertje1979, 6 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik ben op het moment bezig met Mobiel van Stephen King. Errug spannend en als je ervan houdt zeker een aanrader.

Liefs,
    Duveldraakje

2. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Ik haal ze hier bij de bieb en ligt een beetje aan de dikte van het boek. gemiddeld 1 uur per cd en dan ergens tussen de 7 en 12 cd's
    (ik weet het ik zit heel veel in de auto)

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Op het moment "dief van de tijd" aan het lezen
    over iemand die al 256 jaar oud is
    hij vertelt wisselend over zijn huidige leven en over hoe het was voordat hij wist dat hij zo oud zou worden :)

in begin taaie kost.. maar begint nu erg leuk te worden toch :)

verder lees ik normaal alles wat los/vast zit :)

4. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    het parfum vond ik een superboek al 5 keer gelezen. maar nu ik zwanger ben kan ik me minder goed concentreren en laat ik literatuur links liggen en lees ik meer chicklits

5. Ik heb inderdaad Mobiel van Stephen King ook gelezen. Erg apart maar een échte King!
    Ik koop ook regelmatig op marktplaats. Scheelt een paar eurootjes :)
    Wij hebben De DaVinciCode als luisterboek in de auto onderweg naar Frankrijk geluisterd :) Luisterboeken zijn heerlijk ontspannend als je zelf niet zoveel zin hebt om te lezen. Voorgelezen worden voor volwassenen! :) Heerlijk!

6. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik werk in de bieb. :D, dus alles wat nieuw binnen komt en het ziet er leuk uit, neem ik mee om te lezen. Lees dus veel verschillende schrijvers. Mijn favoriete boeken zijn toch wel detectives. oa Mary Higgens Clark. Wat ook heel leuk leest zijn de boeken van Thijssen, de Max Winter serie.

7. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Voor jaren terug was ik zwaar aan de Stephen King's verslaafd. Daarna volgden Maeve Binchy, Saskia Noort, Sophie Kinsella, Nicci French enneh... pfoeh... weet het al niet meer. :rolleyes:
    Laatste wat ik heb gelezen was De paardenfluisteraar, en voor op vakantie neem ik mee "Het Orchideeënspoor" van Michelle Wan.
    Varieert ook vaak een beetje per seizoen wat ik lees; 's zomers lees ik graag thrillers etc., maar zo in de donkere dagen verzuip ik me liever in chiclit of iets anders zoetsappigs... :)

8. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik lees echt alles, en heel de dag door. Als er ergens lettertjes staan moet ik ze lezen...

Maar qua boeken, is De ontdekking van de hemel van Harry Mulisch toch wel favoriet.

Verder spaar ik alle (kinder)boeken van Roald Dahl, daar ben ik al sinds kleins af aan gek op.

9. Niet meer actief

nou,

schandalig om te zeggen maar ik heb een favoriet boek waarvan ik nu even niet op de titel en auteur kan komen.

maar het is een geweldig boek en als het goed is, komt het dit jaar uit in verfilming.

er zit iets van scharlakenrood in de titel.

gaat over een prostituee in het londen van de 18 eeuw die maitresse wordt van een rijke heer en het heel ver schopt...zelfs tot kindermeisje van zijn kinderen.
    zij houdt van hem maar hij niet van haar..
    en het loopt heel slecht met haar af..

heeft te maken met de positie van de vrouw in die tijd..

geweldig boek..

Aoife

10. Ik ben nog steeds reuze-fan van : De wereld van Sophie !

Echt super interessant!

11. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Die heb ik ook allemaal gelezen.
    Ik heb HP nummer 7 al gereserveerd bij bol.com, komt 21 juli uit!

Verder heb ik ook nog een aantal Nicci French's te verslinden.

Oh ja... Lord of the Rings Engelse versie.. (Nederlandse versie vind ik zwaar irritant vertaald, heb ik ook in de kast staan)
    Met daarbij nog de Hobbit, de Silmarillion en de LOTR-de Aanhangsels... maar die moet ik ammel nog lezen...

12. Dushi

Dushi Niet meer actief

8) Kabouter Klus noemde de 'Paardenfluisteraar'. Nu zijn alle boeken (4) van Nicholas Evans errug goed. De Rookspringer was erg indrukwekkend en Wolvenlus was heel erg mooi. Het laatste boek 't Keerpunt was best triest.
    Bij deze schrijver moet je het koppie erbij houden. Hij laat een paar verhalen door elkaar heen lopen om het zo maar te zeggen...

Leest er nog iemand:
    Dean Koontz
    Tad Williams
    Robert Jordan
    Terry Pratchet

:(:

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

eh.. mag ik een half vingertje opsteken? :)
    ik vind dean koontz wel leuk.. maar denk er nooit aan om wat te kopen eigenlijk... en robert jordan.. tja ik kan serieus er niet in komen bij wheel of time.. heb geloof 6 boeken in de kast staan maar het toch echt opgegeven op het moment
    misschien komt dat nog.. zou niet voor het eerst zijn sinds ik "slecht" tegen ongelezen boeken in de kast kan

maar tad williams is hier echt grote favoriet :)
    en van terry pratchett ben ik langzaam maar zeker gewoon de hele serie bij elkaar aan het sparen
    ben nog wel ff bezig dus :)
    van tad williams heb ik volgens mij alle boeken in de kast nu...

andere grote favorieten blijft natuurlijk stephen king.. maar ik lees ook erg graag JV Jones en Robin Hobb
    ook beide fantasy en aangenaam origineel :)
    oh en thea beckman is 1 van mijn eerste favoriete schrijfsters geweest geloof ik..
    geschiedenis KAN heel leuk zijn.. als je het goed brengt :)
    dus dat soort boeken doen het bij mij altijd erg goed :)

en tja... verder een kast vol :)
    te veel om op te noemen...
    al wil ik clive barker ook nog wel even noemen.. die man heeft zo'n rare kronkel in zn hoofd..... erg goed leesvoer :)
    zag van het weekend dat er een vervolg is op arabat...
    hopen dat ze er net zo'n luxe uitgave van gaan doen als die ik al heb... zou toch zonde zijn als ik deel 2 als pocket moest kopen terwijl 1 hier in een onwijs luxe hardcover met heel veel gekleurde tekeningen ligt :)

14. Jaaah, die ken ik. Geweldig humoristisch! Zijn Schijfwereld! Die boeken zijn jammergenoeg bij ons in het dorp zo slecht te vinden. Die moet ik via internet kopen.

15. Dushi

Dushi Niet meer actief

:D

Mijn echtgenoot leest Robert Jordan steeds opnieuw. Zijn nu 11 boeken uit als ik het goed heb.

Clive Barker - Weefwereld --> Een favoriet boek van hem.

George R.R. Martin - Lied van vuur en water --> nieuwe favoriete serie!

Voor de kattenliefhebbers:
    Tad Williams - Staartjagers zang

16. Dushi

Dushi Niet meer actief

Je ziet nu veel de schijfwereld Omnibus boeken (nr.3 hebben we).
    We hebben veel boekjes los (witte kaft), maar ze zitten nu met meerdere verhalen samengebundeld.
    De uitgever is Het Spectrum.

Dit is wat ze over het algemeen over de boeken schrijven:
    'Volslagen kierewiet. Geen fantasy die zo consequent idioot en inventief is.'

:D

17. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Mijn ultieme favo's zijn;
    *Nicci French > heb al hun boeken zelf in huis. ;)
    (met ieders handtekening erin!)

*James Patersson > ook vrijwel alle boeken van 'm.
    (nederlands en engelstalige versies)

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Lelieblank, scharlakenrood. Zoiets toch?

Heb hem ook gelezen op aanraden van iemand hier op het forum en vond het wel een goed boek (alleen z'n manier van schrijven vond ik wat minder en het einde viel me zwáár tegen!)

Maar er komt dus een film van uit? Ben benieuwd!

Verder hier ook iemand die helemaal gek is van Stephen King en Dean Koontz. (heb zo'n beetje al hun boeken al 2 keer gelezen onderhand :rolleyes: )

Als je beide bovenstaande goed vindt, kan ik je John Saul ook aanraden. Heeft jammer genoeg niet zoveel boeken geschreven maar past wel erg in het rijtje van de 'fantasy thriller' :)

19. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    ik lees ook lekker veel vooral om lekker tot rust te komen. Vooral trillers die vind ik meestal wel goed. haal meestal mijn boeken bij de witte boekenmarkt als er dan een miskoop tussen zit heeft hij niet zoveel gekost :) van de week nog 4 boeken gekocht ben nu bezig in Het meer van de meisjes van carol goodman. een zeer goede triller.

20. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Ja die vond ik ook zo goed!

Deel Deze Pagina