reportage sbs6 > opvoedkampen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door giebel, 10 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Nu op tv. Wie kijkt? Jeetje wat heftig! Wat vinden jullie hiervan?

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik wilde net een topic gaan openen. Ik vind het echt zielig, met name voor de jonge kinderen. Ik zou zoiets nooit doen.

En dan de verhalen over misbruik op sommige kampen, dat riskeer je als ouder toch niet?

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vindt het ook heftig. Zou nooit voor zoiets kiezen.

4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Heel heftig om te zien en het lijkt mij ook volledig de verkeerde aanpak. Die kinderen zijn beschadigd voor het leven en zo ook de band tussen ouder(s) en kind.

Wat ik eigenlijk het ergste vond: ouders maken er een puinhoop van en kinderen zijn de dupe.

Wat ik mij afvroeg: waarom mochten de meisjes wel na een weekend weer naar huis en de jongens niet? Ook zo achterlijk.

5. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ook gekeken, en ik vindt het zo erg voor sommige kids. Je ouders sturen je gewoon web, hoe moet dat voelen?
    En dan naar zo'n bizar opvoedkamp.

6. Moli

Moli Niet meer actief

Ik heb het expres niet verder gekeken na 15 minuten, mijn bloed kookte zowat van binnen!

De ouders verprutsten het (vaak) en de kinderen zijn de sjaak...

vooral dat eerste ventje voelde zich wel heeeeel wat als hij over de kinderen "regeerde". bah.

7. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die vond het heerlijk ....vreselijk!

Neem je verantwoordelijkheid als ouder en schuif die niet zo makkelijk af op een ander?

Kijk als je een ontspoorde tiener hebt die echt een gevaar wordt voor zichzelf...dan misschien.
    Maar een kind van, wat was het? 6-7 jaar oud? Zo zielig

8. Moli

Moli Niet meer actief

Ook dan denk ik (weet wel bijna zeker) dat ik zoiets niet zou doen.

Ze willen hun disipline, respect enz aanleren... maar kom op.

Bij dat jongetje Bryce volgens mij zit hij daar vanwege niet luisteren, grote mond en geen respect voor wat doet die vent??
    Die luistert niet, heeft een grote mond en totaal totaal geen respect dus wat verwacht je dan?

Ik vind echt niet dat kinderen altijd met fluwelen handschoen aan gepakt moeten worden maar om kinderen zo in mijn ogen te mishandelen gaat veeeelste ver.

9. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee kwa opvoeding laat ik het nooit zo ver komen.
    Maar je hebt ook kinderen waarbij andere dingen een rol spelen...karakter of de psychische gesteldheid.

Maar ik kan het me ook niet voorstellen hoor dat ik het zou doen, mijn hart brak gister al

10. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Ik heb niet het hele programma afgekeken. Ik denk dat dit typisch Amerikaans is. Ik denk dat het beide kanten op kan werken.
    In ieder geval één uitspraak aan het begin van het programma kon ik me echter wel in vinden.
    Wanneer je je kind, een 'opvoedkundige' tik zou geven, ben je strafbaar. Dat weten we allemaal. Máár, ook de kinderen weten dat. En sommige exemplaren weten dat ook maar al te goed. En maken dat soms, grondig misbruik van.

We zijn allemaal heel snel geneigd om de vinger naar de ouders te wijzen. Want zij doen het niet goed. Ik denk niet dat het zo zwart wit is. Ik persoonlijk vind, dat ons steeds meer technieken worden opgelegd, die eigenlijk en ja dat is ook volledig kind afhankelijk, nog niet geschikt zijn.
    Iedere kinderarts en/of wetenschapper zal zeggen dat kinderhersenen nog niet zijn uitgegroeid en volledig ontwikkeld zijn voor hun (ongeveer) 21e levensjaar. Máár en daar verbaas ik me dan heel erg hard over, we worden wel verwacht onze kinderen te betrekken in discussies, hun meningen en ideeen mee te nemen, soms in punten, waarin ze nog helemaal de gevolgen niet kunnen overzien. We moeten ze maar zo vrij mogelijk laten zodat ze zich kunnen ontwikkelen en kunnen leren.

Zoals eerder gezegt, dit ziet eruit als iets typisch Amerikaans. En van wat ik zo hoor en zie, komt het enigzins overeen met hoe het er in het gevangeniswezen of leger eraan toe zou gaan. Misschien niet passend voor sommigen, maar misschien daarmee wel weer een goed voorbeeld van waar ze mogelijk in terecht zouden kunnen komen, als ze doorgaan op het pad waar ze nu op zitten.

11. penseel

penseel Niet meer actief

Vandaar je in de usa veel gevangenissen hebt.. heb het ook gezien. Weet je wat ze kern. Nou ik doe als of ik gaat luistern het werk alleen even. Op langer termijn niet.

Zo kweek je criminelen. Raar land.

12. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Daarom dat ik zeg, het kan beide kanten op werken. Het ligt ook volledig aan het kind, waar komt het gedrag vandaan, en wat doe je als ouders met het kind dat je terugkrijgt van zo'n opvoedkamp. Maar je hebt inderdaad gelijk dat ze er een grote gevangenispopulatie op nahouden daar. Alhoewel ik denk dat dat meer komt door andere oorzaken dan een opvoedingskamp.

Deel Deze Pagina