Hoi! Mijn zoontje van 4 maanden voelt zich al een aantale dagen niet lekker. Ik zal de dagen even overzichtelijk uitstippelen voor jullie: Woensdag: hij had ineens allemaal rode vlekjes in zijn gezicht maar voelde zich nog lekker. Donderdag: begon hij te huilen, en dit heeft hij bijna de hele dag volgehouden.. toen had hij een verhoging van 37.6. Vrijdag: geen verhoging meer, wel niezen en hoesten en nog steeds rode vlekjes. Verder redelijk vrolijk met flinke huilbuien tussendoor. Zaterdag: ineens heeeel veel geslapen overdag. Rode vlekjes werden minder en geen verhoging. Vandaag: geen vlekjes meer maar vuurrode wangen die heel warm aanvoelen Nog steeds geen verhoging (hij heeft gewoon 37.0) en ook redelijk slaperig. Ik snap het niet echt. Hij heeft afgelopen dinsdag zijn tweede vaccinatie gehad, dus eerst dacht ik nog dat het daaraan lag. Maar mag dat effect daarvan wel zolang duren? We hebben geen dokter ingeschakeld omdat hij geen 1 keer koorts heeft gehad, zijn flessen goed drinkt en ook goed plast en poept, en omdat hij na zijn eerste vaccinatie ook ziek was en de dokter toen zei dat het er bij hoorde. Ik vind deze keer alleen het verloop van zijn klachten een beetje apart Wat vinden/denken jullie? Moet ik me zorgen maken om hem en toch even een dokter raadplegen? Ik snap die rode vlekjes en nu die vuurrode wangen niet zo goed. Ik dacht eerst aan de 5e ziekte, maar daar hoort hoge koorts bij en dat heeft hij totaal niet.
Ik denk toch 5e ziekte, op die leeftijd komt hoge koorts niet veel voor en 5e ziekte verloopt regelmatig zo mild dat je het niet/nauwelijks merkt. Vaccinatie lijkt me onwaarschijnlijk, want alleen bij de bmr zou je vlekjes kunnen verwachten.
Ik denk ook aan de vijfde ziekte. Maar als je het niet vertrouwt kun je altijd de assistente bellen en de klachten voorleggen. Geeft jezelf ook weer een gerust gevoel. Maar zolang hij goed slaapt, drinkt, poept en olast hoef je je vlgns mij niet heel veel zorgen te maken!