Hoi allemaal, m'n zoontje begint sinds gisteren zomaar opeens te huilen, hij grijpt dan naar zijn mondje, en zit dan op zijn vuistjes te knauwen, terwijl hij de fles al wel heeft gehad. Net was hij leuk aan het brabbelen tegen me, maar dat ging meteen over in hard huilen en gillen opeens, en greep weer naar zijn mondje. Heb net even in zijn mondje gekeken, maar zie er niks bijzonders eigenlijk. Hoe komt dit nou, doe ik soms iets verkeerds of zou hij toch pijn in zijn mondje hebben?
Hij kwijlt wel erg veel ja laatste tijd. Heb wel gevoeld, maar onderin zag ik aan de achterkant 2 bobbeltjes zeg maar.. Maar voor de rest zag ik niets.
Nou dan heb je kans dat de tandjes aan het drukken zijn onder die bobbeltjes. Heb je al Dentinox of Chamodent in huis? Kun je dat er eens opdoen en kijken of dat verschil maakt.
Waar de tandjes zouden moeten komen onderin, maar aan de achterkant (waar de tong tegenaan komt) is het een beetje gezwollen lijkt wel, lijken 2 bobbeltjes. Verder zie ik echt niets, niet rood of zo. Sorry, maar kan het niet echt zo heel erg goed uitleggen... Heb ook nog niks daarvoor in huis, maar zal er morgen wel vast iets voor kopen. Hij schreeuwt echt alles bij elkaar, en alles wat hij maar te pakken krijgt, stopt ie in z'n mond. En ja, kwijlen doet hij ook erg veel, maar is het niet wat erg vroeg voor de tandjes nu? Hij is vandaag precies 3 maanden.
Het is wel vroeg maar dat kan toch hoor. Er zijn zelfs (uitzonderlijk) baby's die met een tandje geboren worden!
Onze Thijmen is ook met drie maanden al begonnen met zijn tandjes..het is bij hem ook heel snel gegaan...hij had met een jaar nog maar 1 tandje te gaan... Het lijkt heel erg op tandjes die doorkomen zoals je het omschrijft! groetjes Karin
Oke, dank jullie wel voor de reactie's! Waar kan je Dentinox of Chamodent kopen? Dan haal ik dat morgen eventjes op.
Klinkt idd als tandjes ja. Jaslynn krijgt ze nl ook al en wat jij beschrijft (op handjes kauwen, kwijlen) gebeurd hier ook. Groetjes, Jessy
Is het dan zo dat dat drinken de pijn even verzacht ofzo? Omdat ze zegt dat ie na t drinken begint te huilen...
Als hij de fles heeft gehad, begint hij na 5 minuten weer te huilen. Ben af en toe echt blij als hij eventjes slaapt, ja, klinkt wat lullig, maar word er soms echt gestresst van, van het gillen.
Ja dat snap ik heel goed! Dewi heeft bijna 2 maanden lang alleen maar gehuild.. Dus kan me goed voorstellen dat je blij bent als ie slaapt!
Nou ja, kan me goed voorstellen dat hij huilt. Heb de bijtring alvast in de koelkast gelegt voor als hij strakjes wakker word, dan koop ik morgen even dat spul bij de Drogist. Af en toe is hij ook wel stil, zit ie gewoon lekker met je te brabbelen, maar je ziet het gewoon al aankomen als hij begint met huilen tussen het brabbelen door, net als vanmorgen. Vind het wel zielig, zal ook niet pijnloos voor 'm zijn. Maar hoelang kan het duren voor het tandje door is?
Ja dat vond ik dus ook al....Maar ze ziet bobbeltjes waar de tandjes door horen te komen zegt ze. Konden ze t je soms zelf maar vertellen he?
Kwijlen en knauwen hoort ook gewoon bij de leeftijd (Mirre doet het ook al ruim 3 maanden, heeft nog een ouwewijvebekkie ). Heeft Kyano geen koorts? Geen witte aanslag in zn mond (spruw)? Krampjes? Is de fles niet groot genoeg (gewoon honger)? Helpt knuffelen? En ik geloof dat er met 12 weken weer een sprongetje is ... daar kan ie ook last van hebben. In dat geval, lekker veel knuffelen en bij je nemen. Misschien dat ie het fijne geborgende van het drinken aan de fles in jouw armen mist en daarvan moet huilen. Misschien helpt het dan om een speen te geven en nog lekker tegen je aan te houden? Succes!