Vanavond wil ik weer eens zelf sushi maken. Wat is lekker en niet al te moeilijk? Ik verzuip namelijk in de hoeveelheid recepten die op internet te vinden zijn. Het is voor 2 personen. Laten jullie je kinderen ook sushi mee-eten mits de vis vers van de visboer komt?
Rijst en zalm Rijst en tonijn Je kunt toevoegen; komkommer, avocado, een beetje mayo. Also; sesamzaad. Even bakken in de pan en vervolgens meerollen. Je kunt met zeewier doen, of zonder. (Zonder is misschien lekkerder voor kinderen) Erg lekker om te eten met zoete of zoute vissaus (Sojasaus). Ernaast kunt roze gember serveren. Is heel erg lekker!
Mayonaise door de rijst doen, doen alle sushi restaurants ook en is erg lekker. Rijst, Zalm, komkommer en bosui Rijst, Tonijn en komkommer Rijst, Ei met bosui Wat losse sezamzaadjes erdoorheengooien, jammie! En wel met zeewier aan de buitenkant. Die zijn t lekkerst, haha.
Mjam, goede ideeën! heb er nu nog meer zin in! Het wordt toch morgen sushi..vandaag was de visboer dicht En nemen jullie rauwe zalm of gerookte zalm?
Ik koop bij de xenos pakje paneermeel. Dat is een zakje er staat er garnaal voor op de verpakking eigenlijk dus om garnalen mee te paneren. Maar ik bak dan meestal een halve zak in een pan met beetje olie en dan rol ik dat met meestal een crAbstick zo krijg je een crispyrol sushi idee)