Heeft iemand een tip voor een leuk en makkelijk boek ter voorbereiding op een broertje / zusje? Liefst met plaatjes erin. Kan ik mijn meiden van bijna 4 en 2,5 jaar voorbereiden. Kwebbel
Onze zoon heeft veel gehad aan het boekje van Dick Bruna, Kleine Pluis. Dit is in het kort wat er in het boekje verteld wordt: Nijntje danst door het huis van blijdschap. Vader en moeder Pluis hebben haar net verteld dat ze een broertje of een zusje krijgt. Ze maakt vast een paar cadeaus. Als kleine Pluis geboren wordt, is Nijn er helemaal stil van, want ze had niet verwacht dat het zo klein zou zijn. De volgende dag trakteert ze de hele klas op beschuit met musjes.
Bobbie Beer wordt grote broer vind ik zelf een heel leuk boek. Mooie plaatjes en een leuke tekst op rijm.
Ik ben naar de boekhandel geweest en ze hadden daar een klein vakje met boekjes omtrent kinderen krijgen. Ik kon zelf niet echt iets geschiks vinden, maar misschien is het een idee om er eens te kijken? Flientje
even een idee: bij ons in de bibliotheek verhuren ze thema koffers, en er is er ook 1 die voorbereidt op de komst van een broertje of zusje. misschien 's even informeren bij jouin de buurt?
http://www.allesoverkinderen.nl/ne_broe ... _erbij.htm onder aan deze pagina staan ook een paar boekjes was er daarstraks toevallig op terecht gekomen.