Mijn zevenjarige dochter is de laatste tijd erg geïnteresseerd in de Tweede Wereldoorlog. Heeft iemand tips voor een mooi informatief boek? Een leesboek mag anders ook.
Klinkt alsof ze vroegrijp is, ik vond oorlogswinter van Jan Terlouw een prachtig boek! Maar weet niet of ze er een tikkeltje te jong voor is. Maar denk dat Google dat wel weet
Als we in musea zijn, vindt ze de Tweede Wereldoorlog erg interessant. Wil van alles en nog wat er over weten. Gister deed ze die tentoonstelling gewoon twee keer Oorlogswinter zal inderdaad te hoog gegrepen zijn voor haar. Ik was ook al aan het googelen geweest, maar kwam er niet zo uit nog.
https://www.kinderboeken.nl/boek/verboden-te-vliegen/ Wij lezen mijn zoon Van 7 deze voor. Hij wil ook graag dingen weten over de 2e wereld oorlog. Misschien is het ook iets voor jullie
Oei lastig! Ik zit een beetje met hetzelfde ‘probleem’. Er is voor die leeftijd gewoon niet zo heel veel nog en het is al snel te heftig. Ik zat er zelfs aan te denken om zelf iets te schrijven haha! Kijk even of hier wat bij zit. Kinderen met een ster - Martine Letterie Lang lang geleden, de geschiedenis van NL in 50 verhalen om voor te lezen - Arend van Dam Hoe fel de zon ook scheen - ook van Arend van Dam
Hoe fel de zon ook scheen en Kinderen met een ster inderdaad. Verder Groeten van Leo (ook van Martine Letterie). En misschien Buiten is het oorlog (Janny van der Molen), Oorlogsgeheimen (Jacques Vriens) en Naar het Noorden (Koos Meinderts), maar die zijn misschien voor net wat ouder...
Bedankt voor jullie tips! Buiten is het oorlog was ik ook al tegen gekomen. Ik ga er vanmiddag naar kijken. Het is van de laatste weken dat ze er erg in is geïnteresseerd. Veel boeken zijn toch wel voor de bovenbouw van de basisschool kwam ik achter.
Met 7 jaar waarschijnlijk nog wat te jong, op de boeken staat vanaf 10 jaar. De boeken van Piet Prins. - In nacht en stormgebruis (voorloper) En de daaropvolgende 4 delen - Holland onder het hakenkruis Boekjes zijn van 1961, maar ik heb ze vroeger heel vaak gelezen.
Ik heb toevallig dit boek besteld voor mijn dochter! Bekijk Toen het oorlog was op: https://www.bol.com/nl/p/toen-het-oorlog-was/9200000114043358?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp Schijnt een erg mooi boek te zijn. Puur informatief. Ze heeft hem op school gezien bij een klasgenootje en wil hem nu zelf graag hebben.
Ik weet niet of jouw dochter er nog iets te jong voor is... mijn dochter wordt namelijk 9, dus dat scheelt. Maar ze was er helemaal weg van en aangezien jouw dochter er al wel interesse in heeft?
Je hebt ook een stripboek van Anna Frank. Dat vond Q om te beginnen een stuk makkelijker om te lezen voor dit onderwerp.
Ik heb dit boek vanmorgen ook besteld en komt morgen binnen. Had er ook goede verhalen over gehoord. Ben er benieuwd naar! We hebben hier helaas sinds begin dit jaar geen boekwinkel meer in het dorp waar we wonen. Anders kon ik daar nog kijken en informatie inwinnen.
Dank je! Ik herinner me deze boeken ook, ja. Die heb ik vroeger ook gelezen. Maar daar moet ze wel wat ouder voor zijn. Nog paar jaar geduld
Maar mooi dat jij dit topic opende ik zal ze weer eens opzoeken, oudste is 10 en vindt geschiedenis en WO2 heel interessant/boeiend, dus eh ... Thnx
Geen boek, maar de reeks filmpjes "13 in de oorlog" op Youtube keek onze 7 jarige zoon. Het is best wel beeldend, maar de uitleg is vergelijkbaar met klokhuis niveau.
hier hebben we het boek van leo gelezen en in de klas hebben ze 'kinderen met een ster' voorgelezen. Beiden al genoemd hier.. Het boek 'kinderen met een ster' is voor iets jongere kinderen dan het boek van Leo .
Bekijk bijlage 671142 Mooi boek, vertelt uit t perspectief van een meisje wat met haar oma aan t kletsen is. dochter doet hierover haar spreekbeurt. Ze is 9.