Ervaringen met IVN natuurontdekkers zomerkamp

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door zz Armadillo, 27 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zz Armadillo

17 aug 2013
    54
    2
    8
    Hoi,
    Heeft er iemand ervaringen met de IVN Natuurontdekkers zomerkampen (7 tot 12 jaar)?

Ik ben zelf nooit op die manier op kamp geweest. Wel eens met school en met de zwemvereniging, maar dat was beide en dichter bij huis en maar heel kort, 1 of 2 dagen.
    Zoon vond schoolkamp superleuk en dit lijkt hem ook leuk. Het is wel 4 dagen.

2. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    871
    610
    93
    #2 Consuminderma, 28 jul 2024
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2024
    Ben benieuwd naar reacties, lijkt zoon ook wel interessant. Vorig jaar is hij op een ruimtekamp geweest, hij vond het geweldig, leiding was echt te onervaren en ik moest hem na 5 dagen komen ophalen. Vond hij niet leuk. Hij gaat graag op kamp met bijvoorbeeld scouting.

Dochter is vroeger ook wel op musicalkamp geweest, ik ging als kind altijd naar landelijke christelijke kampen... had toen de tijd van mijn leven maar achteraf was het wel echt eng manipulatief. Dochter is ook nog geweest toen ze ern jaar of 10 was en er zijn echt heftige dingen tegen haar gezegd. Maar in principe zijn landelijk georganiseerde kampen geweldig want passend bij de interesses. Moet er wel echt goede leiding meegaan is mijn ervaring.

zz Armadillo vindt dit leuk.
  3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn middelste gaat vanmiddag voor de 6de of 7de keer of zo op kamp met IVN. Hij vindt het fantastisch! Vandaag gaat hij op sciencekamp, vorige keren op natuurkampen. Hij is 1 keer op een actiever kamp mee gegaan, dat was minder zijn ding. Mountainbiken en klimmen werkte voor hem niet zo. Maar het was wel gezellig, zei hij, dus hij had geen spijt.
    Als het aan hem zou liggen zou hij elke vakantie op kamp gaan. Hij vindt de leiding prettig, de kampen leerzaam, de kinderen aardig. Hij komt altijd doodmoe en compleet opgeladen thuis.
    Ik spreek zelf de leiding alleen bij wegbrengen en ophalen, maar het zijn vaak dezelfde mensen, als in het rouleert per kamp wel, maar er zit bijna altijd wel iemand bij die hij al kent. Zoon wordt ook dan altijd herkend. Ik vind ze altijd heel prettig overkomen en midi vertrouwt ze volledig geeft hij telkens aan. Hij vindt het echt leuk om te kijken wie er deze keer bij is. Ze denken ook goed mee, midi is een moeilijke eter en ze overleggen echt altijd met hem over wat wel en niet gaat. Geen druk, geen gedoe, gewoon vriendelijk. Daardoor probeert hij op kamp altijd net weer wat nieuws.

Ik moet dus zeggen, ik ben razend enthousiast over deze organisatie. Midi heeft een aantal moeilijke jaren achter de rug ivm extreme verveling op school en weinig aansluiting. Op deze kampen waren er altijd kinderen en leiding waar hij wel lekker mee overweg kon omdat er altijd een gedeelde interesse is. En hij ervaart het altijd als een veilige omgeving, ook toen hij compleet verstijfd van hoogtevrees bovenaan een klimroute stond, ervaarde hij vooral hulp en geen afwijzing van de leiding en andere kinderen. Dat deed hem echt goed.
    En als je kijkt naar de kosten, ik vind ze aardig betaalbaar. Kampen als ponykamp of zeilkamp zijn een stuk duurder. Midi gaat vrij standaard 2 x per jaar en dat tikt natuurlijk best aan, maar naar verhouding vind ik het te overzien. Dus ik raad het echt iedereen aan (en ik heb geen aandelen ;))

zz Armadillo en Consuminderma vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina