boekentips gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door , 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Joe Speedboot, Tommy Wierenga.. geweldig boek, top-Nederlands geschreven en humoristisch!
     
  2. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @lentefee: klinkt als een heftig boek
    ik ga de titel maar even onthouden denk ik
    binnenkort namelijk tijd genoeg om te lezen
    apart trouwens dat je het boek nergens kan vindne.. want de titel klinkt me wel bekend in de oren.

    @ayyildiz: ik heb thuis nog wel een boek wat je denk ik ook wel leuk vind
    maar.... ik moet even de titel opzoeken.
    volgens mij is het "alle dieren hebben namen" maar ik ga wel even kijken als ik thuis ben.
    dan kna ik meteen de schrijver erbij melden :)
    en nog iets dat volgens mij wel fictie is.. maar wel een heel heftig en beetje psychologisch getint boek.
     
  3. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    go ask alice. is een dagboek van n meisje dat van de drugs af probeert te komen, dat ze clean is, verhuist, dat ze haar telkens weer weten te vinden... vond het zelf erg aangrijpend.
     
  4. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik vond alle boeken van Heleen van Rooyen erg goed!
    De gelukkige huisvrouw
    De ontsnapping
    Godin van de jacht
    en beide boeken van Kluun:
    Komt een vrouw bij de dokter
    De wedunaar

    Maar je moet er van houden...
     
  5. Renate007

    Renate007 Actief lid

    17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Komt een vrouw bij de dokter, van Kluun

    Nieuwe buren, van Saskia Noort
    Terug naar de Kust, van Saskia Noort

    Goede boeken, waar je moeilijk mee kan stoppen als je eenmaal aan het lezen bent.

    Zelf wil ik graag de Weduwnaar gaan lezen, is een vervolg op komt eenvrouw bij de dokter.
     
  6. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    @Renate007:

    De wedunaar is ook erg goed, ook moeilijk weg te leggen, maar niet zo goed als "komt een vrouw..."
    maar ja, daar kan (vind ik) ook geen ander boek tegenop... tranen met tuiten heb ik gehuild de laatste bladzijdes...

    tjezus... wat een schitterend boek!
    Maar zoals ik al zei: "je moet er van houden"

    Gr. Niki
     
  7. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    oh en erg leuk is "de asielzoeker" van arnold grunberg.
     
  8. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik heb ook gezien dat het boek tweedehands is. Maar dat het een open einde is, is toch weer iets wat ik niet fijn vind om te lezen. Maar ik zie wel
     
  9. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    De Duivel draagt Prada van Lauren Weisberger, deze heb ik in twee dagen uitgelezen !

    Andrea Sachs, vers uit de collegebanken, is net aangenomen als de nieuwe assistent van de alom gevreesde en bewonderde hoofdredacteur van het tijdschrift Runway, Miranda Priestley.

    Runway is hét blad op modegebied, de lieveling van alle ontwerpers. Op de redactie komen de bekende namen van alle kanten op je af: Prada! Armani! Manolo's! Versace! Er lopen alleen maar heel magere, zeer stijlvolle vrouwen rond, en mooie mannen in strakke zwarte coltruien en strakke leren broeken. En met een haast kinderlijk gemak weet Miranda al deze succesvolle, hippe mensen te reduceren tot trillende kleine kinderen.

    Andrea vertelt op een frisse, ontwapenende manier over het leven van hen die aan de top staan, en over hoe iemand die aan de top staat het leven van ondergeschikten tot een hel kan maken en alle gevoel voor realiteit verliest.

    Zo laat Miranda de nieuwste Harry Potter invliegen voor haar schatjes van kinderen, laat ze Andrea haar gigantische telefoonrekening voorschieten, en moet haar ontbijt precies op de seconde nauwkeurig voor haar staan. Elke dag wordt Andrea zwaar op de proef gesteld, en vaak ook 's nachts, als de commando's van Miranda door de telefoon klinken.

    Terwijl haar werkdagen steeds langer worden en de eisen steeds extremer, realiseert Andrea zich dat het baantje waar duizenden vrouwen een moord voor zouden doen haar het leven flink onmogelijk maakt.
     
  10. stampertje

    stampertje Niet meer actief

    oogcontact van Cammie MacGovern vond ik een erg goed boek.

    In een bos bij een stadje in Amerika wordt het lijk van een klein meisje gevonden. Adam, een autistische jongen van negen, is de enige getuige, maar hij kan niet vertellen wat hij heeft gezien.

    Dit boek kon ik bijna niet wegleggen. Elke keer denk je te weten wie het meisje heeft vermoord en dan blijkt het toch weer een ander te zijn.

    Ik was twaalf en fietste naar school van Sabine Dardenne vond ik ook erg aangrijpend om te lezen. Dit gaat over een van de overlevende van Dutroux. Erg indrukwekkend hoe ze het geheel beleeft heeft.

    Liefs
     
  11. LastminuteMama

    LastminuteMama Bekend lid

    20 jun 2007
    632
    0
    0
    Rebecca Eckler:

    Bevrucht: bekentenissen van een aanstaande moeder


    Rebecca leidt een glamorous leventje en ze verdient haar geld door daarover columns te schijven. Als ze onverwacht zwanger blijkt te zijn, is ze totaal van slag. Hoe overleeft een hippe Sex and the City-vrouw een zwangerschap?
    We leven mee met Rebecca vanaf het eerste trimester (ook wel 'de langste drie maanden van mijn leven'), tijdes de 'vette maanden' van het tweede trimester, tot en met 'de nog vettere maanden' van het derde. We zijn getuige van haar ontdekking van foliumzuur, voedingsbeha's, echo's en verloskundigen. We zijn deelgenoot van haar steeds grotere afschuw voor de fysieke symptomen van de zwangerschap: ochtendmisselijkheid die de hele dag aanhoudt, extreme vermoeidheid, spataderen en vreetbuien. En natuurlijk de gewichtstoename, o die gewichtstoename...


    Uitgeteld: het leven met een mini-dictator
    De meeste moeders liegen. De moeder die zegt dat haar baby een engel was die altijd doorsliep? Die liegt. De moeder die zegt dat ze zich een leven zonder haar baby niet kan voorstellen? Die liegt. De moeder die zegt dat ze binnen de kortste keren wist hoe de Nappy Wrapper werkt? Dat is de grootste leugenaar van allemaal!

    Hoewel de meeste opvoedboeken zich concentreren op het eerste jaar na de bevalling ? ook al gebeurt er de eerste paar maanden niets en wordt het pas echt leuk na op z'n minst acht maanden ? beschrijft Uitgeteld! op hilarische wijze hoe het er écht aan toegaat tijdens de eerste twee jaar.

    In Uitgeteld!, dat in dezelfde brutale stijl is geschreven als Rebecca Ecklers eerste boek Bevrucht!, wordt niemand gespaard en blijft niets ongezegd. Het verwoordt wat iedere nieuwe moeder denkt, en wat elke andere moeder heeft doorgemaakt, maar waar ze te verlegen voor is, of zich te veel voor schaamt om voor uit te komen.
     
  12. Essebes

    Essebes Fanatiek lid

    7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Ik ben ook echt fan van Tess Gerritsen! Milla je moet ook de boeken van Harlan Coben proberen, is ook super.

    Kus Es
     
  13. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Zus enzo

    Cassie en Lizbet zijn zussen, maar zo verschillend als dag en nacht. Cassie is slank, succesvol en vriendelijk; het schrikbeeld van elke weldenkende vrouw! Haar enige mogelijke misser is haar huwelijk met George. Lizbet is minder knap, wil naam maken als schrijfster, maar komt niet verder dan columns voor een groezelig mannenblad. Haar enige succes is haar relatie met Tim. Ondanks al hun verschillen zijn de zussen vriendinnen gebleven. Maar blijft hun vriendschap ook overeind als Lizbet zwanger blijkt te zijn, terwijl Cassie al jaren een kind probeert te krijgen?

    Auteur Anna Maxted
    ISBN13 9789032510800
    Taal Nederlands
    Aantal pagina's 304
    Aantal delen 1
    Uitvoering Paperback


    Prachtig boek, heb het nog niet helemaal uit maar het is echt heel mooi!

    Veel leesplezier liefs, misspuma
     
  14. Alles van Agatha Christie; Ik ben een groot fan!
     
  15. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    deze lijken me prachtige boeken :thumup:
     
  16. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    alle boeken van virginia andrews zijn erg goed vooral bloemen op zolder erg mooi verhaal.
     
  17. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    we hebben dezelfde smaak! :)
     
  18. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @mandarijn: ik heb bevrucht hier in de kast liggen en heb echt onwijs lol gehad.
    ik hou helemaal niet van dat soort boeken.. maar moest een boek hebben (voor de trein) en dat was het enige wat er nog een beetje leuk uit zag
    dus voor 2,50 maar meegenomen.

    maar hij is echt leuk :)
     
  19. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    Saskia 2,50 ? wat goedkoop, ik ben er heel benieuwd naar, lijkt me een geweldig boek, ik ga er naar op zoek in elk geval
     
  20. LastminuteMama

    LastminuteMama Bekend lid

    20 jun 2007
    632
    0
    0
    Ik vond ze wel toepasselijk voor dit forum :D :rolleyes: Een beetje chicklit maar ze lezen zo heerlijk weg....ook voor de oudere dames :( :cry:
     

Deel Deze Pagina