boekentips gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door , 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. morgaine

    morgaine Bekend lid

    22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Nevelen van Avalon van Marion Bradley


    In deze roman wordt de legende van koning Arthur voor het eerst beschreven vanuit het standpunt van de vrouwen die hierin een zo grote rol vervullen.


    Ik heb hem al 100x gelezen denk ik maar hij is echt mooi, ik zie dat boek als mijn bijbel.
     
  2. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

    Precies mijn smaak!
     
  3. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Nicci French zijn 2 mensen, een schrijversduo. Als ik het me goed herinner, is het een echtpaar, maar dat weet ik niet zeker.
    Wat ik wel zeker weet, is dat de boeken van Nicci French geweldig zijn! Ik ben er helemaal verslaafd aan, ik heb de meeste boeken van ze ook al gelezen. Als je van spannende romans houdt, zal ik je Nicci French zeker aanraden!
     
  4. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    En dan nog een paar boekentips van mij:

    - Dan Brown: De Da Vinci Code
    - Alle boeken van Nicci French
    - Alle boeken van Virginia Andrews
    - Hameeda Lakho: Verborgen Tralies
    - Nilgun Yerli: De Garnalenpelster
    - Nedjma: Wilde Vijg
    - Malika Oufkir: De Gevangene
    - Waris Dirie: Mijn Woestijn
    - Sabine Dardenne: Ik was 12 en fietste naar school

    Dit is even wat ik snel kan bedenken. Zoals je ziet hou ik van waargebeurde verhalen, vooral van verhalen van vrouwen. IK heb nu "De Vliegeraar" van Khaled Hosseini liggen, maar helaas geen tijd om het te lezen.. :)
     
  5. Noor

    Noor Actief lid

    4 jul 2007
    255
    0
    0
    Ja, Nicci Gerrard en Sean French zijn getrouwd. Zij heeft ook alleen een boek uitgebracht: De Onderstroom.

    Ik ga nu Arnon Grunbergs Tirza lezen. ;)
     
  6. Evita

    Evita Actief lid

    26 jun 2007
    137
    0
    0
    alle boeken van sophia kinsella vind ik echt ge-wel-dig
    alle boeken van kluun = Super

    weet je welke echt indrukwekkend is: ( is nog waar gebeurd ook)
    de blanke masai!
    Tijdens een vakantie met haar vriend Marco in Kenia ontmoet de Zwitserse Corinne Hofmann de man van haar dromen: de Masai-krijger Lketinga. Terug in eigen land kan ze hem niet uit haar hoofd zetten. Ze besluit haar vertrouwde leventje op te geven en terug te keren naar Kenia om daar met Lketinga een ongewisse toekomst tegemoet te gaan. Ze trouwt met hem, geeft zich volledig over aan de riten en gebruiken van de Masai en geniet intens van de natuur. Corinne en Lketinga bouwen hun eigen hut, en de geboorte van hun dochter Napirai lijkt de bekroning op hun geluk. Maar de buitensporige jaloezie van haar echtgenoot en de confrontatie met de hongersnood, malaria en steeds knellender sociale controle doen Corinne uiteindelijk besluiten samen met haar dochtertje de stam te verlaten.
     
  7. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Lentefee: dat boek moet ik dus lezen DAMN wat erg.
    Ik ben een groot fan van waargebeurde verhalen.
    Ik heb echt zoveel boeken zal er een aantal opschrijven.

    Sultana ( gaat over een arabische prinses, zij verteld over het zware leven voor vrouwen in Saoudie Arabie ) (waargebeurd)

    Nog eenmaal mijn moeder zien
    (2 zusjes die door hun vader voor een vakantie naar Jemen worden gebracht en nooit meer terug mogen)

    Fatwa :

    Engelse vrouw leert op vakantie in Eygypte de liefde van haar leven kennen, de man verandert echter naarmate de relatie verder gaat.

    Ik weet niet of je van dit soort boeken houdt natuurlijk maar ik vindt ze zo mooi.

    Heb ook nog gelezen : de duivel draagt Prada, Ruby ( van virgnia Andrews) en de boeken van Heleen van Rooijen zijn super!
     
  8. Niet meer actief

    @mila24

    de boeken van sultana envan die twee meisjes in jemen heb ik thuis, ik hou daar ook wel van


    denk omdat ik toch uit dezelfde cultuur kom en zo eens de minder leuke kant van mijn cultuur leer kennen

    ik vindt het trouwens erg onwerkelijk zulk soort verhalen
    bijna barbaars eigenlijk
     
  9. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    ;) is de bijbel niks voor je ;)
    of een van de testamenten?
    Leest lekker weg zo 's avonds in bed.
     
  10. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    En een serieuze reactie:
    Honderd jaar eenzaamheid van Gabriel Garcia Marquez
     
  11. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @mandarijn: tja ik kocht toen nog vaak op het station in de kiosk boeken.. en die hebben heel vaak hele goedkope aanbiedingen.
    en ook de v&d heeft vaak "boekenmarkt" dan doen ze overtollige boeken weg voor 1-5 euro.

    @morgaine: je nick was duidelijk ja :)
    vind het inderdaad wel een ontzettend mooi boek.
    1 van de betere :)

    @ayildizf: ik lees op het moment veel haruki murakami
    ook zo'n boek dat ik toevallig ooit voor een paar euro kocht
    maar die man heeft zo'n "twisted mind" dat ik er inmiddels aardig wat van heb staan :)
    je moet houden van een beetje vreemd.. en het word ook niet altijd 300% duidelijk.. maar dan is het wel echt geweldig.
     
  12. Evita

    Evita Actief lid

    26 jun 2007
    137
    0
    0
    monddood is trouwens ook een goed boek

    Omschrijving
    Monddood is het autobiografische verhaal van een westerse vrouw die trouwde met een Egyptenaar, een man die vandaag de dag door de Europese geheime diensten als een van de gevaarlijkste Al Qaida terroristen wordt beschouwd. Doris weet uiteindelijk te vluchten, woont nu ergens in Duitsland onder een andere identiteit en maakt deel uit van een getuigen-beschermprogramma.
     
  13. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Alle boeken van Saskia Noort (de eetclub, terug naar de kust e.d.)

    Heb net het boek van Esther Verhoef gelezen Close up erg goed! Lekker snel geschreven en een zeer verrassend einde.
     
  14. nienke70

    nienke70 Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    de meeste boeken die ik goed vind zijn hier al voorbij gekomen.

    maar heb nog wel een schrijver voor je die naar mijn mening boeken schrijft die je in 1 adem uitleest.

    probeer sidney sheldon maar eens.

    verder hou ik ook wel van jackie collins, maar dat genre moet je wel liggen, een hoop glitter en glamour, vaak ook maffia-achtig. een beetje in de trant van harold robbins.
     
  15. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Open
     
  16. bigdream

    bigdream Fanatiek lid

    21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Super hier haal ik weer wat tips uit.
    Heb veel boeken die genoemd zijn al gelezen.
    Zelf wil ik hier nog aan toevoegen:
    - de celestijnse belofte en het tiende inzicht.
    - in de wildernis van Kobie Kruger
    - de shopaholic serie, erg leuk

    Boeken van Kluun nog niet gelezen, maar staan nu hoog op mijn lijst.
    Ook de boeken van Nicci en French ben ik nu aan het lezen.

    Tips blijven welkom, altijd leuk!
    Liefs bd
     
  17. nachtvliinder

    nachtvliinder Fanatiek lid

    20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    boeken van kluun super!

    de boeken van saskia noort super !

    de boeken van esther verhoef super!

    nicci french supeR!

    De schaduw van ed wind van calros ruiz zafon geweldig!

    de boeken van sophia kinsella ( chicklits) lachen!

    josie lloyd en emilyn rees met heb mij lief/ blijf bij mij/ oude liefde roest niet / liefdesleven/ familie zaken. ... lekker weglezen!


    Laura weisberger met de duivel draagt prada en gossip& gucci! heerlijk weglezen ( chicklit)

    Waargebeurd verhaal ( erggg mooi) Ik had geen naam van dave pelzer! jongen wordt ernstig mishandeld door zijn moeder!
    ( heel aangrijpend)

    nog eentje maar erg emo boek Het kleine sterven van annemie struyf & lut celie! ( gaat over een jong kindje dat sterft ( ergg emo boek )

    nog een leuke chicklit is de dagboek van een nanny van emma mc laughlin en nicole kraus!

    zo ff genoeg hahahah ik ben echt een enorme boekenfreak! ik lees echt overal!

    ik kijk mee met dit topic alhoewel ik de meeste boeken al wel ken ;)
     
  18. nachtvliinder

    nachtvliinder Fanatiek lid

    20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ow ik ga nog ff door!

    ik heb het boek liggen van natascha kampusch ik weet alleen niet of het was is ? iemand anders misschien?

    sonny boy heb ik ook nog liggen dus die heb ik ook nog niet gelezen alhoewel de resencies erg goed zijn , stond ook in de boekentip van september volgens mij!

    wat ook een leuke chicklit is zijn de boeken van jill mansel niet van die diepe serieuse boeken maar gewoon heerlijk weglezen en vooral lachen!

    ik hou van alle genres, maar echt alles met fases nu zit ik in een fase waar ik graag chicklits lees, maar tussendoor lees ik ook het boek van esther verhoef met close-up! hahah ik lees echt alles door elkaar!

    maaruuhhh nog meer tips iemand?
     
  19. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm probeer eens "de schone dumpster" :D
     
  20. Alle boeken van:

    Kluun
    Nicci French
    Virginia Andrews

    Leest lekker weg
     

Deel Deze Pagina