Boekentips gevraagd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Margarita, 20 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margarita

Margarita Lid

15 mrt 2008
    66
    0
    0
    Ik ben een vreselijke boekenwurm en vraag me af welk boek jullie nu helemaal stuklezen... Er zijn zoveel boeken die me allemaal wel leuk/interessant lijken dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien.

Welk boek raad jij aan en waarom?
    X M

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ja een mooi boek waar alles week voor week wordt beschreven. Ik weet dat hij bestaat maar ik weet alleen de titel niet meer.
    Dik boek is het.
    Ik heb een tijdschrift gekocht wat zwanger heet. Met een kortingskaart voor positiekleding van prenatal. Ook leuk!

3. 10uss

10uss Actief lid

28 nov 2005
    246
    0
    0
    Ik hoorde op miin werk ook iemand praten over een boek waarin week voor week met hele mooie foto's alles wordt beschreven...
    Ben ook benieuwd hoe dit boek heet

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb van mijn vriend het boek het
    grote wonder gekregen erg mooi boek van de bevruzchting tot het einde

5. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    ik heb het boek 'zwanger' van.. ik weet ff de naam niet meer, bij de prenatal gekocht in ieder geval. verder wil ik het boek 'help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' van Kluun tijdens mijn vakantie te gaan lezen, maardat is meer ontspanning dan informatief

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    het boek van kluun
    help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt is echt een aanrader voor je vriend maar zelf vond ik hem ook supergaaf om te lezen
    ook de geboorte van een moeder van daphne deckers is goed te doen

7. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb het boek ZWANGER met ouders van nu van Femmie Gouswaard daar staat van week tot week alles beschreven van medische tot praktische informatie, ik vind het zelf en erg leuk boek, zeker een aanrader.

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Het boek "het grote wonder", van Lennard Nilsson, beetje ouderwets, maar bijzonder mooie foto's en duidelijk omschreven. Ik heb hem al 24 jaar maar al vaak doorgenomen.

Er is ook een heel mooi boek over borstvoeding, dat heb ik geleend van m'n vriendin. Maar ik weet niet meer hoe het heet, stom he? :oops:
    Maar dat boek heeft me echt overtuigd van het feit dat ik wilde gaan borstvoeden. Dat het niet gelukt is na twee moeilijke weken, lag niet aan het boek, dat was inspirerend genoeg.

9. McGyver

McGyver Niet meer actief

het boek:

jouw zwangerschapsbijbel

een erg goed boek

en

zwangerschap voor dummies

en

help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt.

xxx

10. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ik heb zelf het boek van Beatrijs Smulders (geloof ik) veilig zwanger, het zwangerschap zapboek (van het programma babyboom), en bevallen en opstaan. Deze boeken heb ik al vele keren geraadpleegt en doorgelezen. Verder heb ik nog duik in je weeën liggen. Daar ga ik me de komende weken in verdiepen.

Wat ik ook nog een aanrader vind is het boek van Jools Oliver (inderdaad...de vrouw van) van min negen tot plus één. Dat vond ik echt een lekker leesboek waar toch de link naar het zwanger raken, het opgroeien van kindjes en de veranderingen die dat voor jezelf meebrengt in voor komt. Echt de moeite waard! Veel leesplezier!

11. valhalla

valhalla Niet meer actief

Vond 'Bevallen en Opstaan' wel een leuk boek. Veel duidelijke informatie, en niet zo zweverig als die Beatrijs Smulders. Dat boek van Kluun vond ik zelf ook erg leuk!

Die Beatrijs Smulders vind ik wel heel erg streng in de leer. "Alleen bij een moeder zonder zonder verdoving komen hormonen vrij die zorgen voor hechting tussen moeder en kind" volgens haar en ze vertelt dat ze de placenta van haar zoon bewaarde in de vriezer tot hij 7 was en hem toen begroef in de tuin... Brrr!

Vond het toen ik zwanger was wel fijn om te weten wat mij te wachten zou (kunnen) staan, maar achteraf denk ik... het heeft me wel meer zorgen en ge-wat-als opgeleverd terwijl alles me uiteindelijk zo is meegevallen!

12. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Het boek 'Hoe je een baby krijgt, baren in een wip' is echt mn lievelingsboek over de zwangerschap! Zoveel info en zoooo leuk geschreven!
    Kost trouwens amper 10 euro nieuw geloof ik! Dus echt een aanrader! van Jane Symons!

http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.be/search%3Fhl%3Dnl%26q%3Dbaren+in+een+wip%26meta%3D&url=http%3A//boeken.marktplaats.nl/zwangerschap-en-opvoeding/180871036-hoe-je-een-baby-krijgt-baren-in-een-wip-zwangerschap-humor.html%3Fxref%3D1

Ook het boek 'Bevrucht' van Rebecka Eckler is echt super leuk!
    http://www.chicklit.nl/boek_op_isbn.php?isbn=9041761306

13. Witte

Witte Lid

11 mrt 2008
    97
    0
    0
    Ja, het boek van Kluun is een ECHTE aanrader! Als je net zo'n no nonsense type bent als ik tenminste, Hij schrijft gewoon waar het op slaat, heerlijk. En die Beatrijs Smulders? Brrr, daar krijg ik koud van, heel erg eng mens lijkt me dat....

Het boek Babykoorts van Saskia Noort is opnieuw uitgegeven. Ook erg leuk om te lezen!

14. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik heb haar boek over de Kraamtijd en die vind ik toch best praktisch. Overigens neem ik de dingen die gezegd worden wel met een korrel zout. Ik heb meerdere boeken over zwangerschap/bevalling/opvoeding gelezen en allen beschrijven ze hele andere dingen. Er is ook geen absolute waarheid over zwangerschap, zoals met alles. Dus meepikken wat goed voelt voor jezelf :)

Ik heb zelf een boek van Deepak Chopra, de Magische 9 maanden heet het. Best een dikke pil maar ik vind het erg leuk om te lezen. Er staan heel veel tips in over het omgaan met emoties, contact maken met je ongeboren kindje, yoga oefeningen en ademhalingsoefeningen. Er is zelfs aandacht voor een stukje spirituele groei waar je jezelf beter mee kunt voelen en uiteindelijk ook je kindje. Het mooie vind ik dat dit boek is beschreven, deels vanuit een medische achtergrond. De schrijver schijnt zelf dokter te zijn maar maakt ook veelal gebruik an medische informatie en onderzoeken. Best een compleet overzicht en ik vind dat zelf wel fijn. Deepak Chopra heeft veel boeken geschreven en hij is aanhanger van de Aryuveda. Dat is een bepaalde leer uit India en het klinkt misschien een beetje griezelig of zweverig, maar ik zou zeggen zoek er eens iets over op als je nieuwsgierig bent.
    Overigens dit boek biedt info over bevruchting, zwangerschap en bevallen.

In mijn kraampakket van de zorgverzekeraar kreeg ik een heel praktisch boek: Kindje op komst; veilig groter groeien. Niet echt iets wat lekker wegleest haha, maar wel boordevol praktische informatie. Zeker heel handig voor als je voor het eerst mama wordt !

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Kluun- Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt

SUPERLEUK!

16. Margarita

Margarita Lid

15 mrt 2008
    66
    0
    0
    Tenx voor de tips!
    Via BOL had ik al een 9 maanden-boekje besteld en het boek van Kluun. Ik wilde het op mijn mans nachtkastje leggen, maar begon onderweg te lezen en heb het dus in anderhalf uur uitgelezen hahaha...

's Avonds zei ik: Kijk, dat boek is voor jou, hij is hilarisch! Reactie: Heb je 'm al gelezen dan?
    Ik knikte, hij zei: Natuurlijk!

Hahaha...

17. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Nog niet zwanger, maar ben al wel boeken aan het lezen. Kluun(het boek ;)) ken ik van een vriend van mij en dat is echt een super leuk boek! Een erg interessant boek van A tot en met Z is jouw zwangerschapsbijbel!

18. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik heb:

- Jouw zwangerschapsbijbel van Anne Deans
    - Veilig Zwanger van Beatrijs Smulders en Mariël Croon
    - Zwanger van Anja de Grient Dreux

- Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt van Kluun (voor mijn man gekocht)
    - De geboorte van een moeder van Daphne Deckers

Niet allemaal zelf gekocht hoor, was toevallig afgelopen week jarig ;)

Heb ze alleen nog maar even ingekeken, ze liggen klaar voor de vakantie!

19. Chris10e

Chris10e Lid

18 jul 2008
    8
    0
    0
    Ik heb zelf Het Negen Maanden Boek van Gemma Boormans gekocht.
    Dit beschrijft de zwangerschap van week tot week. Vind het zelf leuk om te lezen. En ik probeer om niet te ver vooruit te lezen, dus ik lees telkens een paar weken.

Groetjes,
    Christine

20. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    De zwangerschapsbijbel is een mooi boek waar alles week voor week in beschreven staat.

Voor na de zwangerschap maar handig om tijdens de zwangerschap te lezen: Regelmaat en inbakeren, voorkomen en verhelpen van huilen en onrust.

Ookal staat er in de titel inbakeren, gaat het voornamelijk over regelmaat en het geeft een aantal zeer goede tips en trucs ook zonder je kindje in te bakeren.
    En er staan veel, voor mij nu, herkenbare stukjes in van andere ouders. Als ik het boek gelezen had voor mijn kleine meid geboren was had ons een aantal weken onregelmaat en niet slapen bespaard kunnen blijven en had ik meer kunnen genieten van de kraamtijd en het geven van borstvoeding!

Deel Deze Pagina