Angst voor (vliegende) insecten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kache, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn dochter van 4 is bang voor vliegende insecten. Buiten valt het wel mee, tenzij ze echt dicht bij haar in de buurt komen, maar als we binnen zijn en er zit ook een vlieg binnen dan wordt ze hysterisch :(. Huilen, gillen, vastklampen.

Ik heb al 1000 keer uitgelegd dat vliegjes niets doen, dat ze vanzelf weer naar buiten gaan, heb haar 'geleerd' dat ze kan zwaaien naar de vliegjes en zeggen "Ga maar fijn naar buiten!" zodat ze het idee heeft dat ze zelf iets kan 'doen'. Maar helaas...

Op zich weet ik dat ze langzaam een beetje went/afstompt als het langere tijd mooi weer is en ze dus veel geconfronteerd wordt, maar dan ontwent ze weer in de winter en dan hebben het voorjaar erna weer precies dezelfde zeik. En nu door het slechte weer, is ze nog steeds niet gewend. Ik word er een beetje moe van!

Herkenning, tips?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

het went... het went... het went ECHT

na jaren van gillen en schreeuwen...

hadden ze op de kleuterschool "loeppotjes" waar je dus insekten in kunt vangen en van dichtbij kunt bekijken onder een loep.
    inmiddels heb ik thuis ook 2 van die potjes en ze vangt echt de meeste vreemde beestjes.
    soms moet ik even helpen.. als ze denkt dat ze kunnen steken vooral.

maar haar nieuwe favoriete dier dat kruipt? een pissebed! :D

Deel Deze Pagina