Boekentips (o.a. over borstvoeding)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Coconut, 5 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf vandaag is de kraamzorg de deur uit. Op zich gaat alles goed, maar ik zou wat extra informatie willen hebben over borstvoeding. Welk boek hebben jullie het meest aan gehad en waarom??

En nog een ander boek. Ik zoek een boek, een soort van handleiding voor vrouwen die net moeder zijn geworden. Met handige tips, ontwikkeling van je baby etc. Op internet zie ik door de bomen het bos niet meer met alle boeken.

Alvast bedankt voor jullie tips!!

2. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    'oei ik groei' hebben wij veel aan!

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    stefan kleintjes boek over BV schijnt goed te zijn, heb ik nooit gebruikt dus zelf geen ervaring mee en ik had een boek van Beatrijs Smulders : Veilig door de kraamtijd & de eerste maanden na de bevalling. Dat is een erg fijn boek, met info over vanalles wat je kunt tegenkomen.

4. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik vind het boek 'baby' van Desmond Morris een prachtig boek. Mooie foto's en goeie teksten. Maar het is geen boek over hoe een kind opgevoed moet worden. Het boek vertelt hoe een kind dingen leert en waarom een baby bepaalde dingen doet. Er wordt zeg maar vertelt hoe een baby in elkaar zit, en is zo een leidraad voor papa's en mama's hoe daar mee om te gaan. Maar geeft dus geen tips of adviezen.
    Boeken over borstvoeding ken ik niet. Van Stefan Kleintjes moet je wel houden. Kijk anders op www.borstvoeding.com (zijn eigen site) of zijn opvattingen jou aanstaan.

5. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    Ik heb het boek van la leage leche op marktplaats staan. Het is een fijn boek met allerlei weetjes over borstvoeding, tips en trucs. Anders moet je even op de link hieronder klikken dan kun je hem bekijken. Mocht je eventueel interesse hebben dan mag je me altijd mailen of pben.

Groetjes Corine

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Ik heb het boek borstvoeding van Stefan Kleintjes en vind het echt een aanrader, heb er veel aan gehad.

7. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! Ik heb net de boeken van Desmond Morris en Stefan Kleintjes besteld, ben benieuwd!

Nog meer tips zijn altijd welkom..

8. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18
    Ik had ook 'veilig door de kraamtijd' maar vond het inderdaad echt iets voor de eerste weken. Voor info over borstvoeding heb ik veel meer gehad aan www.borstvoeding.com en www.borstvoedingsforum.nl
    Ons ziekenhuis organiseerde ook een borstvoedingscursus (2 uur).

9. 894hi

894hi Niet meer actief

dit forum is mijn boek:p

ik heb het boek "natuurlijk ouderschap" gelezen van lyda van ruijven... dat zijn verschillende boeken in een boek.... geschreven door een lactatiekundige en borstvoedende moeder

leuk om te lezen alleen heb ik aan dit forum toch meer:p

Deel Deze Pagina