welke tuintegels

Discussie in 'De lounge' gestart door Young Flower, 17 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Wij gaan onze achtertuin aanpakken. En zijn dus op zoek naar nieuwe tegels. Wat zijn jullie aan en afraders?

Wij vinden antraciet tegels mooi, maar degene die wij wilden gaven mensen aan dat ze wit uitsloegen wat niet schoon te krijgen was. Dat willen wij natuurlijk niet.

Wij zitten nu richting zand/ beige te denken. Wat meer mediterraans.

Leuk zou zijn om natuurlijk wat foto's te zien van jullie tegels.

En mocht iemand een site kennen waar ze ook een foto van een gelegde tuin met de tegel laten zien hou ik mij aanbevolen. Alleen een foto van de stenen kan ik visueel niet zoveel mee haha.

2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Wij hebben sand/beige van keramiek met een beton onderlaag. Vorig jaar laten doen en ontzettend blij mee, zijn ook gevoegd dus als het goed is voorlopig ook geen onkruid meer!

Young Flower vindt dit leuk.
  3. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.619
    113
    Wij hebben whitewash houtlook. Voor ons is het heel belangrijk dat je ten alle tijden met blote voeten door de tuin kunt lopen. Dus wij zijn 's middags op een hele hete dag naar de winkel gegaan en alle tegels die we mooi vonden hebben we even met onze blote voeten getest. Overigens viel alles af wat antreciet was. Mijn hemel, wat worden die dingen heet in de zon.

4. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Worden deze tegels heet? Of valt het mee?

5. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Dat vinden wij ook belangrijk in loop graag op sokken of blote voeten buiten nu met de grindtegels kan dat al helemaal niet.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.858
    113
    Wij hebben klinkers gecombineerd met grote grijze tegels met keramische bovenlaag. Van Steenplaza in Lexmond, die hebben veel voorbeeldpaden/tuinen enz. Op de website staat ook best veel en je kunt er ook een boek van aanvragen waar de tegels met voorbeelden in staan.

Edit, ze hebben daar ook speciale tegels die niet warm worden. Ook getest, stonden pal in de zon en ze waren echt niet warm en andere tegels op die plek wel.

7. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Bedankt voor de tip! Ik ga hier eens kijken.

8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    We hebben nog niet de volle zomer gehad, want pas einde van de zomer gelegd vorig jaar maar toen niet extreem.

Deel Deze Pagina