Boekentips tiener leesmonster

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door cowgirl80, 20 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Leuk! van James Patterson hebben we pas de Schattenjagers trilogie gelezen. Erg leuk als je er eenmaal een beetje in zit, nog steeds zien we overal om ons heen dingen waarvan we dan zeggen “He, dat was in Schattenjagers ook!”:)

2. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Geen tips, want mijn kinderen zijn nog niet zo oud.
    Maar heb je FB. Je hebt van die groepen waar je om tips kan vragen. Zie vaak leuke dingen voorbij komen.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  3. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.081
    1.073
    113
    Onze dochter leest momenteel van die oude series van Karl May over Winnetou enzo :roflmao: Die leest ook alles wat los en vast zit, amper nog een boek te vinden!

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    De duistere vloed cyclus van Alice Cooper is ook erg leuk. Heeft hij waarschijnlijk zo gelezen, maar is wel een leuk avontuurlijke serie.

5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    De Vos van de Biesbosch - Ad van Gils (serie van 3; oude boeken, maar erg leuke serie)

Morgen toen de oorlog begon - Marsden

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    En misschien de 'series' loslaten en voor losse titels kiezen. Oudere boeken hebben vaak een spannende verhaallijn zonder echt eng te zijn. Denk aan: Koning van Katoren, Briefgeheim, De Kloof, e.d.

HappyRabbits vindt dit leuk.
  7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik heb op mn elfde veel Agatha Christie gelezen, dus meer detectives. Maar misschien is ‘ie nog wat te jong. Net als de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins.
    En Cynthia Voigt heeft een mooie serie jeugdboeken geschreven (De Tillermans).

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Leuk, ik heb ook veel Agatha Christie gelezen op die leeftijd! Ik was dol op Hercule Poirot, maar dat was ook wel omdat er zo’n mooie sfeervolle serie van op tv was toen. Ik had nu mijn oude lecturama-omnibussen naar beneden gehaald voor zoon, maar hij vond het niet echt aantrekkelijk… ze liggen weer op de trap naar zolder:)

HappyRabbits vindt dit leuk.
  9. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Als hij een beetje van geschiedenis houdt, Linda Dielemans schrijft leuke boeken. Geestenkrijger, Schaduw van de leeuw, Het lied van de vreemdeling, Zomerwoud.
    Zijn hier erg in trek momenteel.

Deel Deze Pagina