Leuk! van James Patterson hebben we pas de Schattenjagers trilogie gelezen. Erg leuk als je er eenmaal een beetje in zit, nog steeds zien we overal om ons heen dingen waarvan we dan zeggen “He, dat was in Schattenjagers ook!”
Geen tips, want mijn kinderen zijn nog niet zo oud. Maar heb je FB. Je hebt van die groepen waar je om tips kan vragen. Zie vaak leuke dingen voorbij komen.
Onze dochter leest momenteel van die oude series van Karl May over Winnetou enzo Die leest ook alles wat los en vast zit, amper nog een boek te vinden!
De duistere vloed cyclus van Alice Cooper is ook erg leuk. Heeft hij waarschijnlijk zo gelezen, maar is wel een leuk avontuurlijke serie.
De Vos van de Biesbosch - Ad van Gils (serie van 3; oude boeken, maar erg leuke serie) Morgen toen de oorlog begon - Marsden
En misschien de 'series' loslaten en voor losse titels kiezen. Oudere boeken hebben vaak een spannende verhaallijn zonder echt eng te zijn. Denk aan: Koning van Katoren, Briefgeheim, De Kloof, e.d.
Ik heb op mn elfde veel Agatha Christie gelezen, dus meer detectives. Maar misschien is ‘ie nog wat te jong. Net als de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins. En Cynthia Voigt heeft een mooie serie jeugdboeken geschreven (De Tillermans).
Leuk, ik heb ook veel Agatha Christie gelezen op die leeftijd! Ik was dol op Hercule Poirot, maar dat was ook wel omdat er zo’n mooie sfeervolle serie van op tv was toen. Ik had nu mijn oude lecturama-omnibussen naar beneden gehaald voor zoon, maar hij vond het niet echt aantrekkelijk… ze liggen weer op de trap naar zolder
Als hij een beetje van geschiedenis houdt, Linda Dielemans schrijft leuke boeken. Geestenkrijger, Schaduw van de leeuw, Het lied van de vreemdeling, Zomerwoud. Zijn hier erg in trek momenteel.