De laatste jaren krijg ik af en toe als ik in de zon ben geweest een soort van uitslag op mijn handen, en soms armen. Het is niet rood, jeukt niet, doet geen pijn, maar het zijn kleine brobbeltjes (geen blaasjes), die er dan ook meteen een hele tijd blijven zitten (enkele weken tot enkele maanden). Ze komen in een soort van clustertjes van een stuk of 20 brobbeltjes op de bovenkant van mijn handen. Op zich niks erg ofzo, maar ziet er gewoon niet uit. Heb het wel eens aan een arts laten zien en die zei van dat verdwijnt vanzelf wel weer als je er geen last van hebt. De vorige plek die in februari opgekomen is, is net verdwenen sinds 2 weken ofzo, en sinds afgelopen week terug een nieuwe plek op mijn andere hand. Iemand bij wie dit bekend voorkomt en wat ik hieraan zou kunnen smeren zodat ze toch wat sneller weg gaan? Het lijkt me niet echt een Zonne allergie, want dan zou het toch eerder wel jeuken, en ook sneller weer verdwijnen vermoed ik? Geen wereldprobleem dus, ben gewoon benieuwd wat het zou kunnen zijn
Al eens een allergiepilletje genomen? Kun je gewoon bij de drogist of supermarkt halen (ceterizine bijv.). Dan kun je een allergie snel uitsluiten. Al klinkt dit niet als een allergie. Sws vind ik dat t lang blijft zitten zonder last... dermatoloog?
Ik zou toch eens deze kopen. Bij De Action. Die krijgt bij mij alles weg. Het helpt bij mij overal tegen. Zowel tegen irritatie na het scheren, muggenbultjes, zonne-uitslag, eczeem, brandnetel, enz enz enz Hij is maar 2 euro dus echt een buil val je je er niet aan.
Nog geen allergie pilletjes geprobeerd, word daar altijd zo slaperig van, en vermits ik er op zich geen last van heb. Zal de zalf eens meenemen als ik weer eens in de action ben, wie weet helpt dat hiervoor ook.
Ik heb die bobbeltjes ook soms bovenop mijn vingers, ze blijven inderdaad weken zitten. Ik had nooit de link gelegd met de zon, ik dacht meer aan een contactallergie ofzo. Geen idee wat je er aan kan doen trouwens.