Boekentips!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Femke2015, May 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Femke2015

Femke2015 Actief lid

Feb 17, 2016
    108
    9
    18
    Hallo ladies,

Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en wil natuurlijk van alles weten. Wat is nou goed om te doen en wat niet? Ik ben dus wezen surfen op het net, op zoek naar informatieve boeken :). Er is zoveel keus dat ik eigenlijk niet zo goed weet welk boek ik nou het best kan aanschaffen.

Ik vermoed dat er hier genoeg mama's zitten die mij bepaalde boeken kunnen aanraden..? Would you like to share it with me :p:p

Liefs,

Femke

2. elliebelly

elliebelly Actief lid

Sep 11, 2013
    170
    0
    16
    NULL
    NULL
  3. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

Aug 25, 2013
    1,916
    0
    0
    De melkfabriek van Sophie van der enk en Eva nog iets... Heel grappig en leest lekker weg. Bomvol informatie over borst/flesvoeding.

4. CMS86

CMS86 Nieuw lid

Apr 7, 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    De grote geboortegids en de melkfabriek.

5. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

Jan 22, 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    Allereerst; gefeliciteerd met jouw zwangerschap!

Ik heb persoonlijk veel gehad aan 'Veilig Bevallen' van Beatrijs Smulders. Maar ik denk dat ik het alleen zou aanraden als je ook een 'natuurlijke' visie hebt. Ze schrijft namelijk uitgebreid over thuis bevallen, borstvoeding etc.

Los van dat, de eerste paar hoofdstukken zijn voor iedereen denk ik wel interessant, omdat ze de bevalling 'ontleed'. Ze schrijft uitgebreid over oefenweeën, ontsluitingsweeën en persweeën en hoe je deze kunt herkennen en opvangen. Vond ik persoonlijk wel echt een eye-opener!

Anyway, succes!

6. Tessss

Tessss Fanatiek lid

Jul 9, 2015
    1,240
    445
    83
    Het slaapboek vond ik fijn. Dun boekje over do's en dont's over slapen van je kindje in de breedste zin van het woord.

Easy peasy is een leuk boek over voeding inclusief kookboek voor jou nu je zwanger bent en voor je kindje totdat hij/zij 2 is.

7. Emsy

Emsy Fanatiek lid

Jan 29, 2015
    1,872
    1,681
    113
    Female
    Je wonderbaarlijke baby.
    Gaat over de ontwikkeling van je baby en hoe ze vooral de eerste dagen/weken al veel communicatie kunnen laten zien. Omdat het nog zo subtiel is kijk je er snel overheen. Ik vond het een mooi boek.

8. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Zwangerschapsboek voor vrouwen van Gerard Janssen vind ik persoonlijk erg leuk. Het is een informatief boekje waar de onwikkeling van week tot week instaat, zonder het gezwets met hartjes en vlindertjes etc. Gewoon hoe je kindje groeit en ontwikkelt in jouw buik.

De grote geboorte gids heb ik gekregen en vind ik informatief en prettig door te bladeren.

Ik ga nu buskruit met muisjes bestellen. Dat schijnt ook een recht toe recht aan boek te zijn met humor.

Persoonlijk vind ik Beatrijs Smulders een zweef **** met teksten als ademen naar je vagina en duik in je weeën. Niet aan mij besteed.

9. Femke2015

Femke2015 Actief lid

Feb 17, 2016
    108
    9
    18
    Dames wat fijn, dank jullie wel! Ik zal de boeken zeker bekijken en laat wel even weten welke ik aanschaf/lees!

10. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Aanpakken voor aanstaande vaders vond ik echt een fijn boek, had hem gekocht voor mijn man maar zelf ook gelezen. Gewoon duidelijke informatie, geen zweverig gedoe, gewoon waar het op staat.

11. 2opkomst

2opkomst Actief lid

Mar 9, 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook het boek mama ontzwangert is aan te raden. Met tips over al je onzekerheden na de bevalling. Was voor mij echt fijn, omdat ik nogal een rooskleurige tijd had voorgesteld.

Share This Page