Wie heeft er ervaring met gespreid betalen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 8 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Mijn zus zit een beetje in de nesten.
    Haar wasmachine en droger hebben het begeven in 1 week.... De droger kan ze wel missen maar de wasmachine niet!
    Vorige maand had Ze een reparatie aan haar auto wat een klap geld koste waardoor ze nu niks heeft.

Ze heeft wel de optie om gespreid te betalen, via wehkamp geloof ik.

Ikzelf heb er geen ervaring mee dus ik vroeg me af of er hier meiden zijn die daar ervaring mee hebben?

2. beebj

beebj Niet meer actief

Ik heb er ook geen ervaring mee. Alleen zat ik te bedenken; een droger is toch geen must? Daar kun je toch makkelijk zonder, al dan niet tijdelijk. Vooral met het mooie weer nu. Wasmachine is een pré. Droger kan ze dan voor sparen :)

3. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ja dat heb ik ook geschreven, de droger is niet zo belangrijk.. Ze heeft voor nu een wasmachine nodig

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Misschien eerst een goedkope via mp halen en dan rustig aan sparen voor een nieuwe?

5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik weet alleen dat het heel duur is! Geloof 15% rente ofzo.

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Het is makkelijk geregeld maar waarom niet even kijken op mp of bij de kringloop voor een tijdelijke wasmachine?

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb het jaren terug ook moeten doen. Maar hemel wat heb k daar veel rente over moeten betalen. Ik zou het nooit weer doen.

Ik zou op mp kijken. En dan maar een goedkope en fruit flink sparen.

8. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Via van die verkoop hoekjes op Facebook zou ik dan proberen. Rente is erg hoog als je gespreid betaald.

9. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Ik zou idd ook eerst op marktplaats kijken!

10. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Idd dit;)
    of misschien een kringloopwinkel ik de buurt?
    Daar heb je voor een paar tientjes een wasmachine.

11. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij hebben het ook gedaan toen we net een woning kregen en alles nieuw moesten kopen.

De rente is hoog, maar alleen als je dat afzet tegen de volledige (maximale) looptijd. Als zij het stukken sneller kan afbetalen, zou ik eerder voor een nieuwe wasmachine op afbetaling kiezen. De rente die wij uiteindelijk betaald hebben was echt te verwaarlozen, helemaal als je bedenkt dat wij een heel goede aanbieding hebben gehad via wehkamp op een nieuwe Samsung eco bubble :)

Straks is die wasmachine via Mp stuk voor ze voor een nieuwe gespaard heeft en zit ze opnieuw met dit probleem.

12. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik zou voor een wasdroog combi gaan, beste dan nog een showroom model. Zelf 10 jaar terug 1 gekocht voor 250 euro en hij is nog in leven. Misschien familie tijdelijk om hulp vragen met de kosten?

13. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Wasdroogcombi, heb daar laatst ook naar gekeken toen de mijne het leek te begeven en die prijzen vielen echt reuze mee!

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dan zou ik via mp of koopjeshoek op facebook kijken. Dan ben je misschien 30-50euro kwijt.
    Dan kan ze daarna verder sparen voor een nieuwe wasmachine en droger.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou nooit voor gespreid betalen gaan. Heel simpel, als je het geld niet hebt dan kan je hem ook niet kopen. En waarom perse nieuw? Kijk op marktplaats of facebook. Komen vaak machines voorbij voor 50 euro die nog jaren mee kunnen gaan. Van oudere mensen die zijn overleden of verhuist. Of een bedrijf die ze tweedehands verkoopt. Ik heb er 1 gehad die het toch nog 4 jaar uitgehouden heeft zonder problemen. In de tussentijd kan je sparen voor een nieuwe. En anders weer voor een andere 2e handse. Mijn moeder koopt alleen maar 2e handse. De ene houd het 7 jaar voor en de andere 2 jaar. Maar het helpt je wel uit de brand.

16. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ja m'n zusje had ook de Samsung eco bubble van 599 afgepreisd naar 369 euro. De rente bedraagt 14% over een heel jaar

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Was droog combi zou ik afraden. Verbruikt meer stroom en je kan nooit te gelijkertijd een was draaien en drogen. Daarnaast kan er meestal geen complete gewassen was in maar een gedeelte. Reparaties zijn duurder en ALS er iets kapot is aan het ene onderdeel, bijv de droger, dan heb je vaak ook niks meer aan de wasmachine.

18. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Het probleem is dat zei nog geen 50 euro heeft! Ze leefd van weekgeld, haar financiën worden beheert en het weekgeld wat ze krijgt kan zei geen geld missen.
    Haar enige uitweg is deze

19. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Kan ze het geld niet van iemand lenen en dit in delen terug betalen? Die rente is zo onwijs hoog.

Ik zou proberen het geld van ouders, vrienden, familie te lenen en dit dan maandelijks terug te betalen.

Voor 300 euro heb je bij bcc al een goede wasmachine met 7 jaar garantie.

20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik heb dit in het verleden gedaan met mn ex. Dikke schuld opgelopen.
    Je betaald je scheel aan de rente en ik ervaarde toen dat als je eenmaal een schuld hebt het ook wel zo lijkt dat een paar 100 meer dan ook niet meer uitmaakt.

Nu heb ik met mn huidige vriend de zaken goed op orde en heb ik mn hele schuld in 1 keer afbetaald.
    Ik betaal alles nu direct.

Je zegt dat ze een paar 10tjes niet kan missen. Hoe wil ze dan de aflossing gaat betalen bij bijv Wehkamp?

Ik ga mee met de rest die zegt dat ze beter via marktplaats een 2ehands kan kopen

Deel Deze Pagina