Hoi, mijn dochter (dik 7,5 groep 4) leest erg goed en veel maar we zijn door de titels heen. Ze wil namelijk alleen boeken lezen met gekleurde illustraties, echter zijn die vrijwel altijd veel te simpel voor haar. Toevallig onlangs ''De waanzinnige boomhut, de Cadeau editie'' met gekleurde illustraties gevonden en die had ze ook meteen in 2 avonden uit. Ik heb al gezocht op Roald Dahl maar kan er geen vinden. Dolfje weerwolfje heeft ze ook al veel van gelezen. Ze houdt van dat soort thema's, beetje spannend, heksen etc. Maar uiteraard niet te eng. Wie heeft er nog tips? De juf kwam met Tijgerboeken aanzetten maar die ik vind zijn dus veel te eenvoudig voor haar en wil ze niet lezen. Met zwart-wit illustraties is ze ook niet te enthousiasmeren. Ze pakt nu vaak maar Donald Ducks en ben een beetje bang dat ze dadelijk helemaal afhaakt als ze geen nieuwe boeken krijgt (van de bieb overigens).
Dogman boeken Evi boeken De ergste ouders van de wereld De ergste juffen en meesters van de wereld Superjuffie boeken Gorgels Zoete zusjes boeken
Oh top een hele lijst, ik ga ze opzoeken dank! Zoete zusjes is niet echt een roman/verhaal toch? Althans ik ken dat alleen van knutselprogramma op tv..
Ik ga de ergste ... vd wereld proberen. Die andere vindt ze niet leuk. Ze is ook niet zo van de meidenthemas als unicorns
Batcat vindt mijn jongste heel leuk. Maar is zo uit, dus zou die zeker bij de bieb lenen ipv kopen. Net zoals Dogman.
Pieter Koolwijk Maar het blijft zoeken. Hier doen informatieboeken het t best bij m’n dochter. Voorlezen doe ik voornamelijk paardenboeken. De zonnehoeve hebben we allemaal gehad. Nu lezen we droompaarden. Maarja, dan moet je wel een paardenmeisje hebben. wat ik ook een heel leuk boekje vond is may for president. Past denk ik wel ook wel goed
Niet spannend maar mijn dochter heeft ze me t plezier gelezen: Hotel flamingo (3 delen) (en van dezelfde schrijver is nog een serie, kom even niet op de naam) Het theekopshuisje Zal morgen nog even in de boekenkast kijken, echte boekenwurmen hier
Voorleesboeken (boeken die je normaal voor zou lezen, bedoel ik dan) werken soms ook heel goed. Mijn jongste heeft jarenlang enkel de Penny en enkele paardenboekenseries gelezen. Ze vindt lezen nog steeds niet leuk…
Dank, die eerste heft ze keer gelezen en vond ze wel oké mar is niet echt dat suspense wat ze leuk vindt geloof ik. Die andere 2 zet ik op t lijstje thanks
Dat doen we ook maar kost gewoon veel te veel tijd telkens en vaak zijn dit juist ook de boeken die er niet liggen maar gereserveerd moeten worden. Waar ik voor m'n zoontje 10boeken meeneem heeft zij er max 1 die ze leuk vindt (om zelf te lezen, voorlezen maakt plaatjes niet uit dus genoeg keuze)
Ik zal eens kijken, ik koop eigenlijk nooit boeken voor ze, zoek het alleen op via bol en dan bij de bieb reserveren.
Top, ik zet ze op het lijstje. Heksje lily heeft ze volgens mij alles al bijna gehad haha dus daar is ze nu wel klaar mee.
Informatie waarover? Zou in principe ook kunnen maar dan meer in weetjes vorm. Dat doet ze nu ook idd alleen een spannend verhaal wil ze eigenlijk ook wel.
Maar de voorleesboeken voor haar leeftijd hebben dus geen plaatjes dus die "moeten' we dan ook voorlezen. Die dat wel hebben zijn toch meestal wel te makkelijk. Maar we hebben ook geen megahrote kindersectie in d'r bieb dus dat is ook een nadeel.
Pluk ed hebben toch plaatjes? Alleen niet iedere bladzijde, maar dat is maar met heel weinig boeken het geval? Het ook thuis ‘op een bepaald niveau moeten lezen’ heb ik zelf overigens van E5 oid losgelaten. Leesplezier vind ik zoveel belangrijker dan of iets wel een bepaald technisch leesniveau heeft. Als ze dat op school moeten, prima, maar thuis lazen ze toen vooral voor hun plezier en dus vooral wat ze aansprak (en dus soms moeilijker of juist makkelijker dan hun technisch leesniveau).