Boekentitels 8/9 jaar met gekleurde illustraties?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door vlinderCN, 22 dec 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Je kan dan beter het niveau loslaten hoor laat haar lekker lezen wat ze wil al zijn dit simpele voorlees boeken als ze maar lees km’s maken. Vriendje bij dochter in de klas leest alleen voetbal internationaal nou prima.
    Hier zijn boeken van Pieter Koolwijk echt ene giga succes, zo’n succes dat ze inmiddels haar juf enthousiast heeft gemaakt.
    En wat ze hier leuk vindt zelf gevondenen op haar kobo meester Jaap van Jacques Vriens.
    Of naar een goede boekwinkel gaan en advies vragen zo zijn wij aan Pieter Koolwijk gekomen.

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Dogman

vlinderCN vindt dit leuk.
  3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Dit hebben wij ook gedaan. In gr 3 las hij e5 en moesten op school lezen.

Thuis mocht hij lezen wat hij wou. Maar hij is heel makkelijk, las alles wat los en vast zat. Geen eisen voor plaatsjes.

Enige wat hij niet las waren boeken via YouTube bekend waren (zoete zusjes, rutger en paco?. Dat is een andere discussie.

Ook donald ducks worden nog steeds verslonden. Voor hem is dat ontspanning.

Gr 4 avi uit. Dus lezen kan hij.

We lezen overigens nog steeds voor. (Hij is nu 10)

In de bieb staan ook Engelse boeken en die hebben meer plaatjes.

4. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.335
    1.819
    113
    Vrouw
    Oh zijn die met gekleurde plaatjes, wist ik niet, thanks!

5. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.335
    1.819
    113
    Vrouw
    Ik kijk zelf helemaal niet naar niveau en juist naar wat ze gewoon leuk vindt, helaas is ze dus heel specifiek :( Ah ja Pluk, wist niet dat dat een typisch voorleesboek is, ik heb die hier liggen maar volgens mij zijn die lettertjes dan weer veel te klein nog, zal het eens vragen. Weet je zo nog meer van die ''voorleesboeken''?

6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.335
    1.819
    113
    Vrouw
    Nou Engels lezen is echt nog ver van dr bed show haha. Ik ben ook van plan om tot ze het niet meer willen voor te lezen voor het slapen (ik vermoed tegen de middelbare) daarvoor is er gewoon veel keus maar zelf heeft ze blijkbaar die visualisaties nodig (in kleur) om het een leuk boek te maken voor dr. In principe zit ze gewoon E4 volgens mij, ik let daar niet op, kijk vooral naar lettergrootte, kleurenplaatjes en of het verhaal haar aanspreekt.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Pluk redt de dieren, Floddertje, Otje

De boeken van de Gorgels van Jochem Myjer.

Van Roald Dahl zijn geloof ik ook drukken met gekleurde illustraties. En Paul van Loon.

Mees Kees

En inderdaad informatieboeken, bv. Het dikke boek van alle bijzondere dieren. Soms weinig tekst, maar wel mooie platen. :)

De boeken van de boze heks van Hannah Kraan hebben ook illustraties, maar volgens mij alleen zwart wit?

8. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Boutje van de rommelberg was hier een grote hit
    Tosca Menten doet het ook altijd goed

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Nou ik weet alleen dat hij toen op dat niveau zat omdat hij ver onder zijn niveau zat anders had ik het ook niet geweten.

Plaatjes op sommige pagina's wel voldoende zoals bij pluk of bij otje?
    Overigens geen idee welk niveau dat is.

Hij ging naar de bieb en wierp een blik om te kijken of het niet te moeilijk was.

Onderwerp en niveau kan lastig zijn. Hij leest heel goed maar niet alles is geschikt. Kwamen we vooral in gr 3 en 4 achter.

Misschien eens een sprookjesboek? Afhankelijk van de schrijver wat voor mooie platen er in staan.:)

Naast de donald duck heb je trouwens ook voor gr 3 en volgens mij ook voor gr 4 stripboeken. Die staan tussen de gewone boeken. Was een leuke afwisseling.

Informatie boeken zijn ook leuk net als dat we bij de bieb knutselboeken haalden.

Teken boeken waren ook in trek.

10. J8H4

J8H4 Lid

14 jun 2024
    50
    36
    18
    Vrouw
    De serie over opa van Vivian den Hollander. Is M4/E4. Allemaal gekleurde plaatjes. Leuke serie.

11. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.180
    1.982
    113
    Foeksia

12. Frutsel04

Frutsel04 Actief lid

14 apr 2014
    220
    58
    28
    Deze wilde ik ook adviseren, erg leuke boeken.
    En er is ook een Thea Stilton serie!

13. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Geronimo Stilton idd, vindt mijn 7 jarige ook erg leuk. Erg kleurrijk ook.

En ze houdt van een beetje spanning en mysterie en vindt daarom Spekkie en Sproet leuk, maar ik weet niet of dat wel gekleurde plaatjes heeft.

Geheim Agent oma vindt ze ook leuk, maar wederom, geen idee of de plaatjes in kleur zijn.

Superjuffie vindt ze een heel leuk voorleesboek, maar zelf leest ze dat soort boeken niet omdat er heel veel tekst (in kleine letters) op 1 pagina staan. Net als de Gorgels bijvoorbeeld.

Deel Deze Pagina