Boekenwurmen onder ons....

Discussie in 'De lounge' gestart door butterfly24, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Voor de echte thriller fans moet je echt de boeken van Stieg Larsson lezen, zijn 3 boeken echte dikke pillen van ruim 500 pagina's maar ik heb ze in een week alle drie gelezen, kon ze niet wegleggen. Beginnen met mannen die vrouwen haten.

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Ik lees veel van Karin Slaughter, Nicci French, John Grisham en Dan Brown. Ga nu beginnen aan medeplichtig van Nicci French. Van Karin Slaughter moet ik alleen nog Onbegrepen (was niet op volgorde begonnen) maar die was hier overal uitverkocht.

3. Maria74

Maria74 Niet meer actief

De boeken van marion Pauw! met name Zondaarskind! Fantastisch spanend en lachen en dat allemaal over een vrouw van in de 80. heel knap

4. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Hier nog een boekenwurm, lees eigenlijk alles wel. Ook veel Karin Slaughter, Mo Hayder, maar ook veel Sophie Kinsella, Marian Keyes en Jill Mansell. Maar wie erg van de boeken van Karin Slaughter houd, moet eigenlijk ook de boeken van Tess Gerritsen lezen! Zijn ook heel erg spannend! Heb er hier vrij veel en m'n beste vriendinnetje heeft degene die ik niet heb, en ze worden ook flink uitgeleend aan iedereen!

5. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

Hier nog een enorme boekenwurm, Ik lees vanalles! Van Thriller tot romans tot fantasy.

Wat tips:

Stuk - Judith Visser
    Close up - Esther Verhoef
    The Secret smile - Nicci French
    Shopaholic - Sophie Kinsella
    The farseeer trilogy (deel 1: assassin's aprentice) - Robin Hobb
    Daglicht - Marion Pauw
    Twilight saga - Stephenie Meyer (de boeken zijn leuker dan de films, vind ik)
    De celestijnse belofte - James Redfield

Ben nu The Hades factor van Robert Ludlum aan het lezen.

6. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Heerlijk lekker op de bank met een boek en een kop thee ik lees ook veel thrillers:
    Esther Verhoef
    Saskia Noort
    Karin Slaughter
    Tess Gerritsen
    Nicci French
    Harry Potter
    Ook een goed boek en een aangrijpend verhaal is Christiana F. Verslag van een junkie. Gaat over een duits meisje dat op 12 jarige leeftijd in aanraking komt met heroine....

Helaas nu ik een kleintje heb vind ik het moeilijker te gaan zitten met een boek, mijn hoofd staat er niet naar dus ik heb er nog 3 ongelezen in de kast liggen;)

7. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik vind liefdes verhalen helemaal top
    vooral die van Jill Mansell het leest zo lekker weg.
    Nicci french vind ik ook goed..

verder lees ik romannetjes

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik lees voornamelijk fantasy (Robert Jordan (rip), Robin Hobb, Raymond Feist en vele anderen). Ik heb de boeken in mijn boekenkast dus ook dubbel staan anders past het niet meer. En dan heb ik ook mijn verplichte literatuur voor de uni. Op het moment ben ik me door een heel saai boek aan het worstelen. Als ik een boek echt leuk vind haal ik ongeveer 80 tot 100 bladzijden per uur, maar als ik met dat boek de 30 haal is het veel. Dus dames als je ooit op zoek bent naar een goede alternatieve straf, laat dan je kinderen Dode Zielen van Gogol lezen. Ik garandeer je dat ze nooit meer die ene overtreding begaan. (helaas zullen ze dan nooit meer vrijwillig een boek aanraken).

9. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik vind liefdes verhalen helemaal top
    vooral die van Jill Mansell het leest zo lekker weg.
    Maar een thriller vind ik soms ook leuk..
    Nicci French is inderdaad ook goed

verder lees ik romannetjes

10. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

Hihi, das alvast een goede tip.

11. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Oja de boeken van Jackie Collins vind ik ook heel erg leuk, maar dan wel in het engels. Die ben ik ook aan het sparen, maar het zijn er veeeel!!

12. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    ik lees veel!
    harry potter is wel leuk
    heb je mij nog lief (geschreven door man en vrouw)
    ik was twaalf en fietst naar huis (overlevende van m ditreux)
    chicklits: jill mansell heeft leuke boeken en hier enkele boeken (maar weet de schrijver even niet) mobiele minaars, de duivel draagt prada, chanel chic,

tess gerritsen heeft veel en goede boeken, stephen king en john grisham heeft goede boeken!

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik was een boekenwurm vond het heerlijk om te lezen. tot ik steeds slechter ging zien. ik heb altijd slecht gezien trouwens maar kon me nog redden met grote letter. toen dat niet meer ging viel ik in een gat.
    jaren later werd het fenomeen pc uitgevonden en weer een paar jaar later leerde ik op een revalidatiecursus omgaan met zo'n ding en werd de zogenaamde vergrotingssoftware een feit.
    ik ben nu in het bezit van een pc met een groot beeld en zulke software. en sindsdien bevind ik me weer in het land van de ziende zoals wij dat noemen.
    ik heb altijd geweigerd de stap te maken naar de andere kant en dat zal altijd zo blijven als ik mag blijven zien uiteraard.

ik heb ook boeken op casettebandjes gelezen het was even wennen maar uiteindelijk beviel ook dat me goed. lekker in bed casette aan koptelefoon op en luisteren maar. inmiddels is eht bandje verwisseld door een daisyspeler wat jullie niks zal zeggen. maar het wil zoveel zeggen als een soort cdspelertje zeg maar. had je voor een boek op cassette soms wel 20 of 30 bandjes nodig die in dozen verstuurd werden nu past het op 1 of 2 cd's. je kan ze in zo'n daisyspeler of in je pc stoppen en dan begint er iemand te kakelen. sommige stemmen zijn prettig anderen vreselijk. ik heb inmiddels geleerd dat als ik er niet in kom het boek terug gaat. in het begin luisterde ik braaf alles af wat ik toegestuurd kreeg omdat iemand er moeite voor gedaan had. maar nu ben ik wat selectiever geworden.ik lees dus ook nog graag maar net ff anders dan de meeste van jullie. en wat me toegestuurd wordt ( ik lees op genre maar heb geen boekenlijst ingevuld )

via internet kan ik alles lezen wat ik wil en waar ik me in wil verdiepen. wisten jullie bijv. dat niet lezen je woordbeeld direct slechter maakt. 1 van de nadelen van blind worden. of te weinig lezen in het algemeen.

14. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Wow Yinte, wat een verhaal.
    Dat was vast wel heel erg wennen, dat je niet meer kon lezen.
    Gelukkig heb je verschillende opties gevonden.
    En dat het niet hebt opgegeven!!
    Ik geloof je meteen dat niet lezen je woordbeeld verminderd.
    Ik las als klein meisje al veel boeken. Je merkt dit wel hoor.

15. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Zie leuke titels langs komen, en veel schrijvers. Heb alles genoteerd in mijn agenda!!
    Als ik eens geen inspiratie heb..... dan ga ik eens zoeken.
    Heb nog een stapel van de bied liggen.
    Lees uit de bieb voornamelijk chicklits boeken.
    Heerlijk om te lezen!!

16. ik ben van het zelfde genre als jou, zelfs van dezelfde schrijver en schrijfsters
    Daarbij hou ik ook nog van patricia cornwall, en dan de kay scarpetta serie

17. ik heb pas dagboek van een manny gelezen...echt een leuk boek
    leest lekker weg

18. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ooh nee, trillers houdt ik niet van. ik lees graag romans allerlei romans maakt niet uit. ik zit te denken hoe die schrijver heet die ik zo goed vind maar kom er niet op. dat waren verschillende boeken maar steeds een vervolg. het begon als klein meisje en zo steeds verder. misschien krijg ik ooit nog een helder moment.

en ik vond het boek casacara ontzettend mooi geen idee wie het geschreven heeft. maar heb me weblog ernaar genoemd ;)

ik vergeet meestal hoe de schrijver heet of zelfs hoe het boek heet. je hoort het wel ze vertellen het allemaal maar een paar weken later weet ik het echt niet meer.

ik heb pas een boek geluisterd over engelse in afrika. hoe heten die mensen ook weer die die platages opzette. dat was ook in delen erg spannend. heel mooi.

19. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier ook veel gelezen van Slaughter, Tess Gerritsen, Robin Cook, maar ook Sophie Kinsella, Saskia Noort.

Het boek "haar naam was sarah" vond ik ook echt indrukwekkend.

Heb weer wat titels die ik voorbij zag komen gereserveerd bij de bieb :)

Kwebbel

20. mieppie1

mieppie1 Actief lid

9 nov 2009
    159
    0
    0
    roermond
    camilla lackberg!!!
    Lees maar eens een boek van haar en je bent verslaafd!!

Deel Deze Pagina