Mijn tante heeft een week geleden twee hersenbloedingen gehad. Ze voelde zich al een tijd slecht maar dat zijn helaas mensen die niet veel geld hebben en daardoor liever niet naar de huisarts gaan. Ze hebben haar met spoed naar Nijmegen gebracht en daar de druk van de schedel gehaald. Ook bleek ze een darmbloeding te hebben. Nu hebben ze vanmorgen mijn moeder opgebeld dat ze acute leukemie heeft in een vergevorderd stadium. Ze hebben het over dagen. Nu had ik mijn tante al een poos niet gezien (afstand) maar heb wel veel contact met mijn nichtjes en neven. De rest van de familie kijkt ze met de nek aan, ze zijn een beetje de familie Flodder, maar wel echt super lief. Ik baal er van dat ik ze nu al lang niet meer heb gezien, afscheid nemen wordt ook niets meer, ze ligt op ic en alleen naaste familie is er bij. Ik heb deze week wel een kaart gestuurd die mijn nichtje heeft voorgelezen en ze heeft gezegd dat we aan haar dachten, ze kneep daarop in mijn nichtjes hand en glimlachte, daar ben ik wel blij mee. Nu dus afwachten, ook moeilijk voor mijn moeder, de hele familie ligt een beetje in de clinch dus dat geeft wel stress. Daarbij zijn mijn neven en nichten ook wat beperkt in hun doen en laten dus maakt mijn moeder zich zorgen over de begrafenis. Mijn oom is een alcoholist, al moet het de laatste tijd beter gaan... Heel verhaal, gewoon even hart luchten. Iemand nog ervaring met acute leukemie, gaat dat echt zo snel? X
Mijn zus wil graag nog gaan, ik vind het lastig, wil me niet opdringen, maar ik voel die behoefte ook.
meis ik zou ook gaan de familie vind dat echt niet erg het brengt ook steun voor hun dat er iemand is die aan ze denkt
Het is ook meer omdat ze op de ic ligt.. Mijn zus heeft mijn nicht een berichtje gestuurd.. Even kijken hoe dat loopt.
Wij zijn net gebeld of we willen komen, ze is al gezalfd. Mijn zus komt toevallig hier, kijken wat zij wil. Mijn moeder, vader en tante zijn al onderweg...
Je hoeft niks te zeggen...dat verwacht ook niemand. Er zijn, en misschien haar hand even vasthouden is genoeg. En ja: het gaat zo snel, acute leukemie. Ik weet niet wat de ziekte met je tante qua uiterlijk gedaan heeft, maar bereid je voor dat ze er misschien heel erg ziek uit kan zien..(met complicaties). Mijn broertje had op zijn sterfbed nog maar 1 oog bijv. Hoeft niet , maar vaak wel bij acute leukemie patienten. Sterkte!
Wat erg. Je hoeft niks te zeggen er zijn is al voldoende. Mocht ze nog wat mee krijgen dan kan je altijd zeggen dat "jij + je naam er bent". Heel veel sterkte voor iedereen.
Sterkte! De tante van mijn man heeft woensdag te horen gekregen dat ze acute leukemie heeft. Meteen opgenomen in ziekenhuis en krijgt nu ook al chemo. Maar bij haar spreken ze over genezingskans van 80% dus volgens mij verschilt het nogal in type/graad. Maar heb er niet zoveel verstand van.