Mijn kleuter van bijna 5 is ook heel veel met letters en lezen bezig. Ik ben alleen niet gestart met het lezen van boekjes, maar met het spelenderwijs aanbieden van letters. Dit aan de hand van het boek 'het letterwinkeltje'. Ik heb op google wat tips opgezocht, samen met wat knutsel en doe activiteiten die ook in kleuterklassen worden aangeboden. Mijn dochter vindt dat erg leuk en ik merk dat ze het enorm snel oppikt. Als het goed is zal ze na deze fase gaan beginnen met het 'echte lezen'. jufjanneke.nl - Het letterwinkeltje
Nou ze is inmiddels aardig op dreef met lezen! De boekjes die ik had gekocht vindt ze geweldig. In de klas mocht ze ook een boekje kiezen maar mocht ze van de juf omruilen voor een moeilijker boekje omdat het boekje te makkelijk was. Juf had het ook opgeschreven dat ze kan lezen (zei onze dochter trots tegen ons ) en sindsdien is ze helemaal niet meer te stoppen . Er zijn nog maar een paar letters die ze niet weet. Elke avond wil ze lezen, ze kan alleen nog moeilijk stil zitten dus als ik zeg dat we dan stoppen doet ze heel erg best om toch stil te blijven zitten Ze wil ook echt lezen, letters boeien haar niet zo, woorden wel. Komt ook door haar grote zus die al goed kan lezen. Leukste is als ze samen op de bank zitten en de oudste haar helpt met lezen
Waarschijnlijk wel. Net als onze derde nu. Regelmatig lijstjes woorden waarmee getoetst wordt op snelheid. Zat ze die toch uit d'r hoofd thuis op te dreunen. Heb de juf maar even ingeseind dat testen op snelheid misschien even handiger was met een ander lijstje
Mocht iemand ze over willen doen aan mij voor een klein prijsje dan hoor ik het graag! Ben ook op zoek en een bieb is nu een beetje lastig.