Hoeveel kv mogen kindjes van 8 maanden?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Hanneke, 1 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi dames,
    Totaal nieuw in de wereld van de flesvoeding heb ik een vraagje ;) .
    Iemand enig idee hoeveel kinderen van 8 maanden mogen hebben?
    Of hoeveel melk krijgen/kregen jullie kindjes met 8 maanden.
    Op het pak melk staat namelijk 3 flessen van 180+6. Is dit ook echt het maximale?

Hier hebben ze daar echt niet genoeg aan, ze krijgen nu gewoon als ze zelf aangeven honger te hebbben, dat is dus een keer of 6 op een dag, ze krijgen dan een flesje van 150+5, de ene keer gaat dat helemaal op, de andere keer niet. Verder nog snachts beide minstens 1 voeding van 150+5 (die dan wel helemaal op gaat).
    Alvast bedankt voor de info.
    Groetjes Hanneke.

2. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    op het cb werd laatst tegen mij gezegd dat Julian ong. 600 ml. zuivel op een dag nodig heeft. en hij is ongeveer even oud als jouw kleintjes.(morgen 8 maanden) Dat mag dan trouwens ook yoghurt of iets dergelijks zijn.
    Julian krijgt twee keer 200ml, `s ochtends en `s avonds. Bij zijn boterham krijgt hij een fles van 90+3en om ong 22.00u ook 90+3. Dus precies 600 ml.
    Maar het ligt er ook aan hoeveel vaste voeding je kindje eet, zodra ze meer gaan eten, gaan ze ook minder melk drinken.

3. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    das best veel! krijgen ze nog geen bijvoeding dan? ik dacht met 8 maanden 2 keer 200 cc. mijn dochtertje van 6 maanden krijgt 3 keer 200 plus een toetje

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hanneke, volgens mij moet je aan ongeveer 500 zuivel per dag komen. Daar valt dan ook yoghurt, kwark etc. onder.
    Ik geef Lize, (zij is 4 weken ouder dan jouw kindjes) 3 keer per dag 180/6 (wat ze overigens nooit helemaal opdrinkt). Ze krijgt ook ongeveer 100 gram yoghurt per dag. Als ze alles op zou eten/drinken zou ze aan 700 per dag komen, maar dat haalt ze niet.
    Misschien moet je eens bijhouden hoeveel ze daadwerkelijk drinken en het daarna anders 'verspreiden', bvb meer op de dag en niet meer in de nacht. Ik begrijp dat je hebt gevoed op verzoek, dus dan lijkt me dit advies 'makkelijker gezegd dan gedaan'. (en misschien wil je helemaal niet van die nachtvoeding af...) (dus dit is even ongevraagd advies)
    Toen ik hoorde dat Lize naar 3 flessen mocht, leek me dat veel te weinig, maar tot mijn verbazing drinkt ze het nauwelijks allemaal op. Ze krijgt natuurlijk ook meer binnen door de hapjes en het fruit.
    Succes en welkom in de wereld van de flesvoeding!

groet
    Amber

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lon en tijn, heel erg bedankt voor je antwoord. 600ml ongeveer zeg jij dus. Hmm 8) , wij zitten er iets boven :oops: , zie evt onderaan het lijstje van de gedronken melk gister.

Susan28, ook jij bedankt voor je antwoord, ze krijgen wel bijvoeding maar nog niet veel, Malou is net pas sinds 2 weken weer begonnen met de bijvoeding omdat ze alles wat geen melk is uitspuugd. Ruben eet al flink wat hapjes. Ze krijgen elke dag of fruit of groente (Ruben vind rijst of pasta door zijn hapjes lekker).

Amber70, en ook jij bedankt. Ik heb gister even bijgehouden hoeveel er gedronken is, zie hier onder. Wat betreft die nachtvoedingen, nee, ik hoef er niet perse vanaf hoor. En ook een echt schema ofzo wil ik er nog even niet in maken, dit omdat ik hoop binnenkort de voor mij nieuwe wereld van de flesvoeding weer te kunnen ruilen voor de voor mij bekende wereld van de borstvoeding ;) . Yoghurt/kwark oid krijgen ze nog niet, ook geen diksap/thee/water oid. Ze kregen altijd alleen nog maar bv. En nu doen we dus datzelfde met de kv, wanneer hun willen, krijgen ze wat ze willen. Maar ik vroeg me dus gewoon af hoe dat zit met wat jullie kindjes dus ongeveer krijgen. En dat is dus duidelijk minder melk dan dat onze kindjes krijgen.

Malou
    06.00 160ml.
    09.15 110ml.
    13.00 80ml, 3 hapjes banaan, 60ml.
    15.30 130ml.
    19.00 150ml.
    22.30 140ml.
    02.30 160ml.
    Totaal dus 990ml.

Ruben
    05.30 140ml.
    08.00 100ml.
    10.45 120ml.
    14.00 80ml, ong een halve banaan.
    17.00 150ml.
    19.30 120ml.
    22.00 150ml.
    01.45 120ml.
    04.00 130ml.
    Totaal dus 1110ml.

(de ml is het aantal ml klaargemaakte melk, dus niet alleen het water ;) )

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    @bolbuikje: die hapjes banaan is het enige wat ze overdag verder krijgen?

Jesper drinkt namelijk ook 3 flessen van 180/6, maar die krijgt er 200 gram groente, 200 gram fruit, een tussendoortje en 1 broodje bij. Dus is het niet zo raar dat jouw kleintjes meer drinken.

Ik geloof dat het maximum aan opvolgmelk 800 ml is, maar daar kunnen ze wel verstopt van raken. Ik neem tenminste aan dat ze opvolgmelk krijgen ivm leeftijd? of geef je nog nummer 1 omdat ze nog bijna geen bijvoeding krijgen.

7. randi

randi Niet meer actief

ik denk toch wel dat ze nr2 geeft. vanaf 6 maand is dit ook het beste ook al eten ze nog geen bijvoeding want de samenstelling van nr2 is gewoon afgestemd op een baby van tussen de 4-6 maand

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ze krijgt hier 3 flessen van 200 ml (180 + 60). Teveel flesvoeding is niet zo goed voor hun niertjes, ze raden daarom af meer dan 1 liter ervan per dag te geven.
    Verder krijgt ze 's ochtends wat fruit (max. 200 ml als ze een potje heeft, meer krijgt ze niet op of gewoon wat geprakt fruit) en 's middags een koekje of boterham (vaak heeft ze geeneens honger en valt dit weg). Verder eet ze haar avondeten, vaak ook bij elkaar iets van 200 ml of gram, soms een potje, maar meestal zelf wat gemaakt.

Wat trouwens ook scheelt, Robin krijgt 's ochtends een papfles, dat mogen jouw kleintjes ook (of krijgen ze dat al?) en dat vult natuurlijk een stuk meer dan een gewone fles. 's Ochtends doen we Bambix door de fles en 's avonds Nutrix.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    van nr1 melk is de max 1 liter, bij nr2 melk is dat zo'n 700 a 800 ml, omdat die melk wat geconcentreerder is. Als je meer dan 800 moet geven, omdat ze niks anders kunnen eten, wordt soms nog wel geadviseerd om nr1 te blijven geven, maar dat moet je dan even overleggen met je CB of kinderarts..

Maar ik vind de hoeveelheid bijvoeding ook weinig, maar misschien heeft dat ook te maken met het tweeling zijn (te vroeg geboren?).
    Wij zaten rond die tijd op 200 gram groente, een boterham, 1,5 stuks fruit (zo'n 150 gram) en dan nog 2,5 fles melk en een flesje melk+rijstewafel.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oke, bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga even proberen de meeste wedervragen te beantwoorden.

Ja, ze zijn te 4 weken te vroeg geboren. Met 6 maanden en iets minder dan 2 weken zijn we begonnen met de bijvoeding. Met Malou zijn we toen na ruim een week proberen weer gestopt omdat ze bleeft spugen. Ruben is langzaam doorgegaan, en eet nu dus redelijk wat, zeg een hapje of 15. (tja ik ga niet zitten wegen of tellen hoor, als ie genoeg heeft heeft ie genoeg).

Ja, of die hapjes fruit of de hapjes groente zijn op het moment de enige hapjes die ze krijgen, verder eerst alleen bv, en nu dus kv, en over niet al te lange tijd hoop ik weer bv.

Flesvoeding nr1 of nr2, nu nog om en om omdat we nog een pak nr1 in de kelder hadden staan, die is bijna op en dan krijgen ze alleen nr2.

Oke, een papfles? Maar met die melk die ze drinken zitten ze gewoon vol, dus als ze 100ml drinken hebben ze gewoon genoeg. Maar door er dat spul door te doen hebben ze dus langer genoeg aan die 100ml of willen ze juist minder dan die 100ml drinken?

Koekjes oid krijgen ze nog niet, omdat ik vind dat ze eerst aan het eten van groente en fruit gewent moeten raken. Ik heb al een keer geprobeert een flesje water te geven ipv een flesje melk, maar ze willen gewoon melk, hebben gewoon trek.

Maar oke, de meeste kindjes krijgen dus rond deze leeftijd rond de 600-800ml voeding. Maar daarbij op een dag nog wel een koekje, een sneetje brood, groente en fruit. Hier dus alleen nog groente of fruit. Dit bouwen we langzaam uit, en dan word de behoefte aan melk vast ook minder.

Groetjes Hanneke.

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    met een papfles drinkt onze dochter niet minder. Ze is er wel langer verzadigd door. Kindje van 7/8 maanden hebben of 2 papflessen nodig of 2 broodmaaltijden. (staat in het boekje van cb)

Nog een vraagje aan jou. Spugen ze met kv ook zo ? Anders zou je wat johannesbroodpitmeel (nutriton) door de fles en bijvoeding heen kunnen doen.

Mijn dochtertje krijgt nu 3 flessen van 200 cc waarvan 1 met bambix. 1 boterham, groente fruit en toetje. Als tusendoortje soms een soepstengel.

Mijn dochtertje is altijd een hongerwolf geweest. En eet nu een aardig hapje warm eten.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee, dat spugen is (en hoop ik ook was) alleen bij Malou, en dat had ze niet met borstvoeding of kunstvoeding, maar alleen bij al het andere wat ze kreeg, fruit, groente, en ze heeft een keer slagroom gekregen van een eigewijze tante :( . Maar nu dus sinds een week 2 ofzo, dat ze weer rustig aan begonnen is met de groente en het fruit. Toetje krijgen ze hier niet, brood zijn we ook nog niet mee begonnen ;) .

Overigens hebben we besloten voorlopig nog even gewoon te blijven geven wanneer ze willen en hoeveel ze dan willen. Zodat ze niet aan een soort van vast schema met behoorlijk grote flessen gewent raken (180+6 vinden wij groot). Die grotere flessen willen we pas gaan proberen als we zeker weten dat de borstvoeding niet meer gaat lukken. Wel heel erg bedankt voor jullie antwoorden :D . Heeft zeker wat meer inzicht gegeven.
    Groetjes Hanneke.

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hey meis, raar om je hier te zien zeg! Maar goed, blijft lekker doen wat je nu doet. Je kids doen het super nu en daar heb je hard voor moeten werken. Het bijvoeden gaat vanzelf beter en dan word de behoefte aan melk ook minder. Je doet het super!

Deel Deze Pagina