wat eten om aan te sterken?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 9 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Afgelopen zaterdag ben ik ineens mega ziek geworden. Geen buikgriep, maar erge keelpijn, hoofdpijn, oorpijn e.d.
    1,5 alleen maar liggen slapen, gister toch maar naar de ha, bleek fikse keelontsteking. Toen ook aan de AB. Maar na bijna 3 dagen eigen amper iets gegeten en gelegen ben ik nu zo slap en duizelig.

Wat kan ik nu eten om me vlug beter te voelen. De AB doet zn werk, die klachten zijn ver weg.

2. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Zelfgemaakte Kippensoep

3. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Cliché maar verse groentesoep blijft wel lekker daarvoor net na het ziek zijn. Om niet gelijk je maag teveel te belasten.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Oe met een beetje mazzel heb ik die nog in de vriezer zitten.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Inderdaad, soep. Eventueel met getrokken kippenpoot.

Sterkte en beterschap!

6. Noorie

Noorie Niet meer actief

Kippensoep idd.. heel cliché maar die vitamines/eiwitten en zout kan je nu echt goed gebruiken.
    Beterschap!

7. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier spuit 11... maar inderdaad kippensoep!

8. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Niet echt een tip wat eten betreft, maar het is wel heel verstandig om nu probiotica te gaan slikken. De bacteriën in je darmen zijn allemaal kapot gemaakt door de antiobiotica.
    Om die darmflora weer goed te krijgen, is probiotica een aanrader.
    Ook zou ik hoge doses vitamine C gaan slikken om je lichaam even een boost te geven.

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Naast de kippensoep, lekker aan het fruit gaan.
    Beterschap!

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Fruit en soep inderdaad!

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Mijn moeder zou zeggen: een lekkere grote biefstuk met spinazie

12. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Altijd yoghurt bij de antibiotica! En bijv iets als yakult iedere dag.

13. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Idd biefstuk en ook kippensoep zit veel in. Ook appelsap helpt goed. En uiteraard fruit!

14. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Inderdaad zelfgemaakte kippensoep en probiotica. En dan geen Yakult maar van een goed merk in capsulevorm (bijv. Solgar). Antibiotica is funest voor de gezonde darmflora.

15. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Melkproducten zijn helemaal niet goed bij antibiotica!
    Het heeft echt tijd nodig, het is niet in een dag gekomen en gaat ook niet in een dag weg. Beetje lichaamsbeweging en normaal voedsel en rust op zijn tijd, meer kun je niet doen.
    Je kunt meer vit c nemen maar dat plas je gewoon weer uit als je voldoende binnen hebt.

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb echt precies hetzelfde! Ik vind het vooral een dingetje om nu te eten, met die ontsteking en pus in m'n keel. Maar ik word heel erg misselijk van de ab als ik niks heb gegeten. Bij mij maakt het niet uit wat het is, als er maar een bodempje in m'n maag zit. Ik heb het sinds donderdagavond en sinds zondag voel ik me iets beter, maar nog steeds wel hoofdpijn, oorpijn en pijn bij het slikken. Koorts is weg gelukkig, kan weer functioneren.

Beterschap!

17. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Vraag me af waar dat staat? Bij veel antibiotica staat zelfs in de bijsluiter om het met melkproducten in te nemen. Oa de bij zwangere vrouwen veel gebruikte furabid. Ik zweer er altijd bij, bij alle antibiotica. Het helpt mij om bijwerkingen te beperken.

Er heeft nooit in de bijsluiter gestaan dat het niet met melkproducten genomen mag worden, vaak dus zelfs dat het juist met melkproducten genomen moet worden.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Bedankt, jij ook.
    Gister heb ik nog bijna niks gegeten en al met de kuur begonnen en werd er idd kotsmisselijk van.
    Vandaag gaat dat al een stuk beter.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Bij deze staat heel duidelijk dat het op een zo lege/nuchter mogelijke maag moet worden ingenomen. NIET met eten. Een uur voor of 2 uur na de maaltijd.

20. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ja, das duidelijk dan idd . Heb zelf nog nooit zo'n kuur gehad, juist altijd met eten innemen. Juist net weer een achter de rug die met zuivel moest en daarna een die in ieder geval met eten moest. Vandaar mijn tip. Sterkte en beterschap!

Deel Deze Pagina