Heeft er iemand hier een extra verdieping op een plat dak laten plaatsen? Via welk bedrijf heb je het laten doen en wat waren ongeveer de kosten ervan als ik dat vragen mag? Ben je er achteraf ook blij mee of word het toch minder gebruikt dan je had verwacht?
Wij hebben deze plannen ook gehad. helaas kregen we geen vergunning van de gemeente. hebben jullie die al wel rond? verder dus ook geen idee van kosten ed want toen ben ik opgehouden met fantaseren
Wij hebben ons huis gekocht toen de extra verdieping er al op zat dus kan niet echt antwoord geven op je vragen. Maar wat ik van dat alles heb begrepen hebben ze gedoe gehad met buren die bezwaar hadden gemaakt en was het best wel ingewikkeld om de juiste draagkrachtberekeningen te maken om te bepalen of de bestaande constructie een extra verdieping zou kunnen dragen. En dan met name de plaatsing (locatie) van de trap was vrij ingewikkeld. Ik weet niet precies wat het heeft gekost maar het was dus wel een ingewikkeld proces en niet even zoiets als een dakkapel plaatsen. Zijn er al huizen in de wijk of straat die een extra verdieping hebben laten plaatsen want dan zou ik daar gewoon eens brutaal aanbellen en informeren . Misschien zijn er dan ook al berekeningen enzo. Ik zou mijn verdieping echt niet kunnen missen maar weet dus ook niet beter .
Wij hebben een volledige verdieping (ca. 5,5x10m) bovenop ons huis laten zetten. De bouw kostte ons €55.000, incl. constructie- en tekenwerk, installatiewerk (vloerverwarming). Daarbij komt uiteraard nog legeskosten, wand- en vloerafwerking en inrichtingskosten. Wij hadden geen gedoe met bouwvergunning, omdat in het bouwplan staat dat wij in totaal 4 woonlagen mogen hebben. Uiteraard moest het wel gelijkwaardig ogen met de overige woningen. Bouwvergunning was dus al snel rond. Buren tijdig betrokken, dus dat was geen probleem. Hebben destijds meerdere aannemers laten komen. Omdat hier in de buurt verl opbouwen worden geplaatst, waren er veel referenties waar we konden kijken. Dat was wel erg fijn. Ik ben heel blij met de extra ruimte. Nu hebben we zelf een hele grote slaapkamer, de jongens beide een grote kamer, werkkamer, een kamer voor de was/strijk en nog 1 kamer die nu voor opslag wordt gebruikt.
Ons huis word eind dit jaar gebouwd. We kunnen als meerwerk een extra verdieping erop laten zetten. Dat kost dan 57000 euro. We hebben nu voor een balkon gekozen ipv extra verdieping maar ik begin te twijfelen.. Als we die extra verdieping doen dan kunnen we daar ook een dak terras bij laten maken. Ik dacht enkel dat het wel iets goedkoper zou kunnen dan wat het bouw bedrijf er voor vraagt. Op internet zag ik geschatte prijzen die een stukje lager zijn. Ons huis heeft standaard 3 verdieping dus met een extra verdieping dan 4. Ik ben alleen bang dat er dan achteraf weinig gebruik van word gemaakt en dat zou zonde zijn.
Dat klinkt goed! Hier mogen we ook 4 verdiepingen hebben dus een vergunning zou dan wel goed komen. Als het 55000 euro kost bij een ander dan kan ik het dus net zo goed eventueel als meerwerk bij de bouw kiezen... Bedankt voor je antwoord!
De offertes die wij hebben ontvangen varieerden tussen de €45k en €60k. Dus het zal ongetwijfeld goedkoper kunnen, maar als je nog kunt kiezen zou ik het echt bij de bouw in doen. Scheelt veel gedoe/geregel daarna (met name het installatiewerk, doortrekken van leidingen, etc.). Ik weet ook niet wat de consequenties zijn voor de garantie als je na de bouw direct gaat verbouwen.
Oh dan zou ik zeker voor extra ruimte binnen kiezen. Als je het geld hebt dan zou ik dat zeker doen. Balkon of dakterras maak je bijna geen gebruik van is mijn ervaring. Een extra kamer kan je echt goed gebruiken als kantoor of speelkamer of sportruimte of wat dan ook. En het levert meer op als je je huis verkoopt.
Wij willen dit ook doen, we hebben nu een plat dak, ons huis is sowieso te klein en van de gemeente mag het. Maar we zien er ook tegenop. De kost, vooral. Een aannemer had geraamd dat het 100.000 euro zou kosten. Nu weet ik dat niet iedereen zo duur rekent, maar toch... Het lijkt soms "makkelijker" om te verhuizen. Want we willen ook graag een iets grotere tuin.
€100.000? Dat vind ik wel heel veel. Heeft ie het bedrag gespecificeerd? Ben benieuwd wat het zo duur maakt. Wij hebben ook aan verhuizen zitten denken, maar we wonen hier zo fijn, dat de keuze toch wel snel gemaakt was.