Wat voor hond heb je en waarom?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sterrefeetje, 15 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Zoals de titel al zegt, waarom heb je gekozen voor de hond die je hebt? Ik ben benieuwd :)

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    ik heb gekozen voor een knuffelhond. reden: verhaart niet, hoeft niet uitgelaten te worden en blaft niet.

flauw he? sorry

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    Hier een kruising.
    Ze is 50% toller, 25% labrador en 25% Spaanse windhond.
    We hebben haar nu 1, 5 week.

4. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

En waarom heb je haar gekozen?

5. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Engelse stafford teefje nu 1, 5 jr..
    Rede goed met kids waaks trouw aan de baas grote hond in een klein pakketje energiek enzovoorts.
    Hiervoor een pittbull kruising heerlijk dier ondanks dr ongemakken en medische waslijst..helaas overleden..
    Nu een wat kleinere maar mocht de kans zich voordoen komt er weer een pitt ..
    Heb een voorkeur voor dit soort honden, ook bulldogs mastiffs en alles in die richting..

6. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hier een boomertje, 50% maltheser en 50% shitzu.. reden dat ik hiervoor gekozen heb is omdat het hele lieve trouwe hondjes zijn, superschattig en het is gewoon een lief pluizebolletje :)

7. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Wij hebben een zwarte labrador maar dan een erg grote (gelukkig niet dik)

We hebben voor deze hond gekozen omdat ze erom bekend staan erg lief en sociaal te zijn. Dat is hij gelukkig ook.

8. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Een dwergpincher reu van 6 jaar oud. (Heb m vanaf pup).

Waarom? Ik heb hem gekocht als zijnde chihuahua kruising met dwergpincher, ik geloof echter niet dat er ook maar iets van chihuahua in zit. Een chihuahua leek me leuk, of gewoon een klein hondje dus. Verder totaal niet in verdiept, ja een klein beetje. Maar gewoon gekeken welke me schattig leek. (Ja ik was beetje naief daarin haha).

Uiteindelijk heel blij hoor, hij past echt bij ons en het is een schat van een beest! Heel veel geluk gehad met hem, want hij kwam bij oplichtende fokkers vandaan. 1 broertje is sowieso dood, en 1 broertje had longontsteking. Zijn staartje is gecoupeerd. Nouja zo nog meer gekke dingen.
    Gelukkig was mijn schat helemaal gezond!

Als ik hierna ooit nog een hond zou nemen zou ik heel goed verdiepen in karakters e.d. En hoe ze op te voeden zijn en hoe ze om gaan met kinderen e.d.
    (niet dat ik nu problemen heb hoor, maar had dus wel anders kunnen zijn).

9. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Een mixje... Chihuahua 50% kooiker 25% en vlinderhond 25%

Express omdat deze vaak de gezondste hondjes zijn... Niet door gefokt enz.

En t is een heerlijk speels ding... En knuffelig!
    Gaat super met me dochter en andere beesten!

10. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Wij hebben een Franse bulldog, deze past qua karakter goed bij ons. We hebben hier lang over nagedacht en gekeken welk ras bij ons past en vervolgens welke fokker er goed is enzo.

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier een Amerikaanse Stafford.

We hebben gekozen voor dit ras omdat we geen hele grote hond wouden, maar wel een ''hond''.
    Een vereiste voor ons was: Sociaal naar alles en iedereen, erg goed met kinderen, speels en het moest waaks zijn.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.871
    113
    Een flatcoated retriever, omdat het zulke vrolijke, lieve honden zijn, wij veel hondentrainingen deden (met plezier) en ik vind ze mooi om te zien. Hiervoor hadden we ook een flatcoat.
    Ik zou er hierna niet meer voor kiezen, omdat bijv. kanker toch veel voorkomt bij dit ras.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.871
    113
    Fotootje? Ik ben wel benieuwd.

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hebben een heidewachtel en labrador. En daar hebben we voor gekozen omdat mijn vriend jaagt en dus jachthonden nodig hebben, bewust een staande hond die het wild aanwijst en een hond die goed is in apporteren. Bij m'n ex had ik 2 australian cattle dogs, nog steeds geweldig en die wil ik ooit weer als we meer ruimte hebben. Die heb ik destijds gekozen omdat het harde werkers zijn en ik graag bezig wou met m'n honden;)

15. sjak

sjak Niet meer actief

Bekijk bijlage 331817 Halve Jack, kwart stafford, kwart Franse bull. Ik heb haar gekregen van een vriend, de dochter van zijn hond. We waren zijn hond kwijt, die was aan het viezelevozen in de duinen met een leuk reutje... Toen kreeg ik de mededeling dat als zwanger was, ik er een pup kreeg, omdat het mijn schuld was dat hij niet op zijn hondje lette...:)

Ze is vandaag acht jaar geworden!

16. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    een poedel, gekozen omdat het alround sporthonden zijn. en voor mijn werk ideaal was (knipwedstrijden)

17. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    een border collie (snollie) een reu van nu 7 jaar oud. Eigenlijk kwam die als pup op ons pad en omdat we veel ervaring hebben met honden dachten we het ras wel aan te kunnen. En dat is gelukt! Schat van een mormel is het, erg op mensen gericht (en schapen :p )

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    Gekozen omdat tollers slimme honden zijn, ze doen niet zomaar iets.
    Maar het zijn wel erg sociale honden.
    Ze worden ook gebruikt als hulp honden.
    Labrador is ook sociaal ras

19. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Wij hebben een donker bruine labrador.

Gekozen omdat ze bekend staan als zachtaardige honden, die goed luisteren, en dat was/is voor ons heel belangrijk.
    Inmiddels is ook gebleken dat onze Labrador echt ongelofelijk lief is voor ons, voor de kinderen, de katten en anderen. VErder luisterd hij ontzettend goed naar ons en ook naar de kinderen.
    Ik heb er écht nooit spijt van gehad, geen seconde!

Wél denk ik af en toe: de volgende word een Bordeaux Dog/Rottweiler/Bull Mastif... Maar dan kijk ik in de bruine ogen van onze loebes en weet ik gewoon dat het bij een Labrador zal blijven

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Een kruising dwerg poedel x dweg schnauzer

Reden: omdat dit vrij gezonde hondjes zijn.
    Ik graag een hond wil die luistert en slim is
    En graag grote wandelingen maak maar ook uitgebreid moet kunnen knuffelen!

Dan heb ik nog een mops hondje overgehouden na een relatie. Zou ik zelf nooit voor kiezen! Veel te plat gewoonweg ziellig dit model! Maar tis de liefste hond die ik ken en nu doe ik m voor geen goud weg maar zal ze ook aan niemand aanraden!

Deel Deze Pagina