Lieve dames, Vraagje.. wie van jullie heeft een baby die voor ligt op groei en hoeveel "last" heb je erdoor? Ik heb van de gyn te horen gekregen dat de baby met 28+6 de groei had van een baby van ongeveer 31 weken en dat vond hij toch erg groot. Ik ben sinds een week echt kapot, de baby slaap weinig en is dus heel actief en mijn buik voelt elke dag steeds strakker aan en tegen 9 uur kun je me bij elkaar rapen (maakt niet uit of ik rustig gedaan heb of een dutje tussendoor gedaan heb). Klinkt dit voor iemand bekend? ligt het aan dat de baby groter is of zijn het de laatste loodjes?
Ik denk dat het gewoon met zwanger zijn te maken heeft. Je kindje is alleen twee weken groter. Dus jij voelt nu in je lijf wat een andere zwangere van 31 weken voelt. Hoor wel heel vaak dat deze voorsprong zich later weer stabiliseert. Het is ook erg verschillend per meting. Ons kindje lag op een vrijdag bij een controle 1,5 week voor in de groei en op maandag bij een andere gyn exact op schema. Kan natuurlijk niet in drie dagen tijd. Dus ik zou het wel met een korreltje zout nemen als het om 1 meting gaat.
denk eerder de laatste loodjes dan dat de baby te groot is. Onze dochter was ook geen ukkie bij de geboorte maar heb er nooit last van gehad.
Heb morgen een controle groei echo om te kijken of hij zo doorgroeit. hopelijk valt ie mee hahahaha Mijn dochter woog 2 kilo bij 33 weken, deze zit er al overheen dus hoooop zo dat het gewoon een groeispurtje is
Bij mijn eerste zwangerschap dachten ze ook dat onze zoon te groot zou zijn. Bij de echo's gaven ze aan dat hij ruim 10 pond zou worden. Uiteindelijk is hij met 38,4 geboren en was (maar) 3835 gr. Viel dus reuze. Hij is wel met een ks ter wereld gekomen, maar dat had niet met zijn afmetingen te maken. Ik had ook niet het gevoel dat hij zo groot zou zijn. Ik heb nu een kindje wat 2 weken voor op de groei ligt. Ik zie het wel. Ik vind de zwangerschap nu wel zwaarder, maar dat zal komen doordat mijn oudste lekker rond rent. Succes er mee en lekker rustig aan doen!!
Neem het met een slag om de arm hoor. Mijn gyneacoloog zei ook dat mijn zoontje groot zou zijn, zeker 4400 gram en ik lag 3 weken voor in groei. Uiteindelijk is mijn zoontje met 39 weken en 3 dagen geboren en woog hij 3760 gram. Mijn gyneacoloog heeft ook eerlijk toegegeven dat hij er flink naast had gezeten. Nu had ik ook veel vruchtwater wat het meten moeilijker schijnt te maken. Maar het is en blijft een schatting he? Ze kunnen er 500 gram boven of onder zitten.
Onze zoon werd vorige week geschat op 3100 gram (34,5 week) en ligt al weken voor op groei.. Ik hoor ook steeds wooww wat een buik!! En ze zeggen dat er geen kleintje uit komt.. Nou ja we zien het wel! Merk wel dat het nu steeds zwaarder wordt.. Maar ja nog even doorzetten! (en dat valt niet altijd mee met een kleine van 2 erbij)
Kleine van ons is ook zo`n 1,5 week verder geschat, groeiecho met 34+6 weken wees uit ruim 2600 gram en dat schijnt groot te zijn...ik heb ook mega buik en ben er ook best al wel `zat`van...we hebben afgesproken dat we mij niet over tijd laten lopen! (dat geeft wel rust) Verder denk ik dat het allemaal wel mee valt hoor...het wordt geen 6 pond maar 8 pond is toch tegenwoordig ook niet gek.. Laat je niet gek maken...succes met de laatste loodjes en maak je klachten en kwaaltjes gewoon bespreekbaar met je vk of gyn...ga desnoods vaker op controle als jou dat rust geeft! Liefs
Ik denk ook dat het aan de zwangerschap ligt. Mijn vorige 2 kindjes wogen beiden 10 pond, hele zwangerschap geen vuiltje aan de lucht geweest, voelde me op en top. Nu weer een groot kindje en ben ik aldoor kapot en zo vermoeid. De ene zwangerschap is de andere niet, maar ik denk niet dat het aan de grootte van je kindje ligt in elk geval.
Heeft denk ik niet echt met de grootte van je buik te maken hoor. Ik had bij alle 3 mijn zwangerschappen een dikke buik, alsof ik een tweeling kreeg. Ook werden mijn kids een pond meer geschat, terwijl ze alle 3 tussen 6 en 7 pond waren. Zou mij niet teveel zorgen daar om maken hoor
Onze kleine lag met 31 plus 3 op 35 plus 4, dus dikke 4 weken voor. Afgelopen vrijdag lag hij nog 3 weken en 6 dagen voor. Ik draag nu dus met 35 + 1 een kindje qua grootte van 39 weken. Maar das geen probleem natuurlijk want hoeveel vrouwen lopen niet tot net de 42 weken, met een baby van die grootte. Ik heb er wel een mega plons vruchtwater bij zitten. Dus mij buik is zo enorm dat ik niet meer kan lopen. Heb BI en ben al meerdere malen opgenomen geweest ivm harde buiken/weeen in regelmaat. Maar 2 weekjes is nog binnen de marges hoor. Het mag twee weken voor of achter lopen, dat heeft met groeispurtjes te maken. Ik las hier ook van iemand dat de baby 6 weken voor lag, kan me voorstellen dat je dan schrikt, dat had ik met die 4 weken en 2 dagen al namelijk.
Hier wordt al vanaf de 20 weken echo gezegd dat ik een groot kind ga krijgen... Dat vermoeide ken ik wel... rond de 30 weken had ik ineens weer behoefte aan een middagdutje... Kindje gaat gewoon weer iets meer energie vragen...
Vandaag groeiecho gehad... Hij weegt 2 kilo en is vergelijkbaar met een baby van 33 weken maar hij zat niet boven de bovenste groeicurve dus geen gevaar en hoef niet meer op controle bij de gyn. Ik had vanmorgen zo'n ontzettende mega last van mijn ribben... lag meneer in een kleermakerszit! hahahaha De arts zegt dat mijn uitputting deels komt door de laatste loodjes en deels doordat de baby zo groot is (heb een langgerekte baarmoeder).
Hihi dokters.. ik van de week aangeven dat ik het zo ontzettend vermoeiend vind.. Zegt, ja dat hoort erbij he, je bent zwanger...uitgelult..hahaha.. Soms denk ik wel es, jij bent een man, je zou het es een dagje moeten voelen, of meeslepen die vracht. Dan zouden ze vast anders praten. Geldt ook voor vrouwen hoor die nog nooit zwanger geweest zijn.
Mijn oma zegt altijd: een man zou eens moeten ervaren hoe het is om zwanger te zijn,dan piepen ze wel anders!! Dan zou de wereld niet zo bevolkt zijn!