hallo lieve zwangere moedertjes! ik heb jullie advies en tips nodig! wij zijn, na dik 2 jaar en veel MMM-ellende, nu eindelijk zwanger, en wel 8 weken afgelopen weekend heeft klingman mij ten huwelijk gevraagd en nu willen wij graag deze zomer, als ik bijna 30 weken zwanger ben, trouwen. in zuid-frankrijk welteverstaan! hieraanvast plakken wij een vakantie. nu is dit mijn 1e zwangerschap en ben ik dus nog een groentje (ook qua missel/duizeligheid ) vandaar dat ik wat ervaringsdeskundigen zoek. dit is het plan: wij gaan voor een ultra-relaxte en luxe vakantie. denk aan *****. op een voor ons bijzondere plek gaan we trouwen, alleen met de naaste familie (die dus een heel weekend overkomt) het wordt een rustige en lieflijke dag zonder veel gedoe; gewoon (alcoholloze champagne, taart, en een mooi diner aan een lange tafel onder de platanen) uiteraard zullen we bij calamiteiten, complicaties of andere onzekerheden de vakantie/bruiloft verzetten en afzeggen. daarvoor zijn we ook verzekerd. verder zitten we nergens in the middle of no-where; bij onverhoopte (nood)gevallen zijn er altijd (zeer goede) ziekenhuizen in de buurt. wij zijn beide van het risico-mijdende soort, maar toch willen wij dit jaar nou eens niet uitgaan van pech (soooo 2009!), maar van geluk. en dus, in het kader van ' ik ben zwanger, niet ziek ' heel erg graag deze vakantie en trouwen doen voor ik ga bevallen. (ben 20.10.2010 uitgerekend) toch even wat vragen: indien alles goed gaat, ik me goed voel, enzovoort: - als jullie dit plan zo lezen, vinden jullie het dan haalbaar? voor als alles ' gewoon gaat zoals het moet gaan ' en uiteraard onvoorziene dingen daargelaten? - wie heeft ervaring met op vakantie zijn rond 30 weken? (zuidfrankrijk, warm) - wie raadt rijden aan (grote wagen, veel stops) of toch vliegen (ik heb vliegangst maar zal me er overheen zetten indien beter is) - wat vonden jullie op vakantie het belangrijkste om wel/niet bij je/om je heen te hebben? en dan last but not least: hoe zag jullie buik eruit met 30 weken? dit is erg persoonsgebonden, i know. maar ik ben lang (1.82) en slank (6o kilo) en als het net zo gaat als mijn zus, dan is er pas ronde de 25 weken een buik zichtbaar. we vinden het juist leuk om ' met bolle buik ' te trouwen, of zal ik dan al een olifant zijn? vragen, vragen. sorry voor lang verhaal! ik heb al veel advies gehad van forumvriendinnetjes hier. varieerend van ' tuurlijk, GAAN ' tot ' ik zou niet meer durven, ik ben met 26 weken bevallen ' wat vinden jullie? MERCI!
Zwanger én ten huwelijk gevraagd! Een beter begin van 2010 kan je niet hebben!!! Jullie bruiloftsplannen klinken heerlijk! En...ik denk zeker dat het haalbaar is. Zoals de plannen eruit zien gaat het allemaal heel relaxed worden, wat wel fijn is tegen de tijd dat je 30 weken zwanger bent. Er van uitgaande dat je niet al te veel last gaat krijgen van vervelende kwaaltjes moet het volgens mij geen probleem zijn. Ik ben nu zelf 33 weken $) en het enige ongemak wat ik ervaar is dat ik snel last heb van harde buiken. En tja vliegen of met de auto? Ik zou denk ik zelf liever met de auto gaan. Ik kan daar eigenlijk geen goede reden voor bedenken, maar het geeft mij persoonlijk een veiliger en relaxter gevoel. Nu ben ik er ook gek op om met de auto op vakantie te gaan, dus ik ben wat bevooroordeeld. Voordeel van vliegen is natuurlijk wel dat je veel eerder op de plaats van bestemming bent en dat is misschien ook wel lekker. Hierin kan ik je dus eigenlijk niet echt een goed advies geven. Hoe je buik eruit ziet is per persoon hartstikke verschillend, dit was iig mijn buik met 30 weken: Bekijk bijlage 56559 Mijn advies luidt dan ook: Gewoon gaan! En genieten! Je gaat naar Frankrijk niet naar een onderontwikkeld land, dus mochten er zich onverhoopt toch problemen voordoen dan ben je iig in een land waar ze goede medische zorg hebben.
Elke zwangerschap is verschillend! Dus kan er weinig over zeggen. Ben zelf met 26 weken getrouwd, en we hebben het klein gehouden. Trouwen met de hele familie erbij, foto's maken en daarna nog gezellig lunchen met z'n allen. Dus geen groot feest s'avonds, en dat is maar goed ook...want ik was kapot! Moet zeggen dat ik vanaf 20 weken erge rugpijn kreeg, en kon soms maar 200 meter lopen (vooral vanaf 30 weken). We zijn toen ik 6 maanden zwanger was nog een keer naar de andere kant van het land gereden ivm familie bezoek (ruim 350 km) Maar ik vond het echt vreselijk, zat echt te draaien in de autostoel, wist niet meer hoe ik moest zitten. Dus als ik eerlijk ben zou ik zelf niet naar frankrijk gaan en daar trouwen, zou het allemaal te vermoeiend vinden. Maar dat is mijn zwangerschap, vriendin van me is nu 36 weken zwanger maar heeft echt helemaal nergens last van! Hier een foto's van mij in me trouwjurk, 26 weken zwanger:
mermaid, thanx! ik denk er zelf ook zo over, maar ja, ik ben dan nog nooit 30 weken geweest he. zelf denk ik ook dat we genoeg zekerheden en escapes hebben ingebouwd, en weet je: volgens mij heb ik daar meer rust en luxe dan thuis omdat ik gewoon kan gillen om eten/drinken! wat een MOOIE buik heb jij trouwens!! echt strak en niet flubby! wat betreft auto, voordeel is wel dat je kan stoppen (om te piesen ) wanneer je maar wilt inderdaad. wordt lastiger in airo-plane! thanx nogmaals!
@consider: thanx! wat een mooie lieve foto van jullie trouwens!!! *zwijmel* het is idd persoonlijk, je sais. dat draaien op stoel met dikke buik lijkt me ook niet al te prettig. desnoods maar op de achterbank liggen? lopen ben ik ook niet van plan idd. kan me voorstellen dat buik, rug, (dikke) voeten dat niet meer leuk vinden op een gegeven moment. thanx voor je info!
Dank, ben zelf ook behoorlijk tevreden met mijn buik . Voordeel van de auto is inderdaad dat je kan stoppen wanneer je wilt. Maar..wat Consider aangeeft is ook zeker iets om over na te denken: kan je tegen die tijd nog wel lekker zo lang in de auto zitten? Als jullie echt überluxe gaan (en dat is volgens mij wel het geval LOL) dan denk ik dat het qua relaxtheid wel goed zit. Zoals je al zegt: je laat je gewoon bedienen en dus voorzien van eten en drinken. Dusse....hoezo lopen?
Hmm, als ik aan mezelf denk, eerste zwangerschap...dertig weken.. neuh. Maargoed, toen lag ik ook in het ziekenhuis met hellp, zes dagen later is oudste dochter geboren. Dat zou dus kunnen gebeuren maar de kans is natuurlijk erg klein. Tweede zwangerschap dan. 30 weken. Ik kon niet meer lopen van de BI. Had hoge bloeddruk en zwangerschapsdiabetes. Zowel hier geldt: neuh. Maarrr, ik ben van mezelf al geen gezond persoon, mijn lijf is een wrak zogezegd. Dus het komt er op neer dat ik geen advies heb voor je. Alleen mijn eigen verhaal en helaas is dat niet positief in vakantie-trouwen-opzicht. Kan er niet meer van maken, meis!
thats our spirit inderdaad mermaid! ' garcon, til me op en leg me in de schaduw naast mijn echtgenote, VITE! en een fruitsapje erbij ook s' il vous plait! ' auto/zitten zal ws niet zo lekker zijn nee. of kan ik me, stoel naar achter of zoals gegrapt op achterbank, wel redelijk lekker (in)nestelen? auto=grande, dat zal wel schelen..?
PROEST!!! Ik zie het voor me . Voor wat betreft de auto --> ik denk dat vliegen meer comfi is. Ik kan nu soms al niet meer lekker op de bank zitten (wat zeg ik: liggen, zitten doe ik wel op een stoel ). Dus ik ga mijn mening bijstellen: Als het budget het toe laat zou ik kiezen voor vliegen. Check dan wel bij de maatschappij tot wanneer je mag vliegen en of je eventueel een verklaring oid van de vk bij je moet hebben.
keej mermaid, ik neem m mee in de overdenkingen! heb alleen behoorlijke vliegangst, maar daar kom ik wel overheen.
Onze auto is ook grandé en super de luxe...maar wist echt niet meer hoe ik moest zitten haha. Maar meid...het verschilt zo per zwangerschap. Denk dat de reis er naar toe het rotst is, maar als je er eenmaal bent kun je je lekker laten verwennen.
Ik zou zeggen....Gewoon gaan En dan met de vervoer waar jij je prettig bij voelt. Vliegen is veel beter maar je geeft zelf al aan dat je vliegangst hebt.. Maar in de auto zul jij na 1 uur lang zitten al zat zijn.. Je zit niet comfortabel.. Uur in de auto zitten kost me al energie. Dan ben ik gesloopt! Heb weinig tips want iedere vrouw ervaart de zwangerschap anders.. Maar omdat je zelf aangeeft dat je slank bent, zie je je buik niet van achteren. Dus je buik groeit naar voren! Al met al.. Succes met bedenken! En gefeliciteerd met je zwangerschap
Ik zou inderdaad toch overwegen om te gaan vliegen. Ik heb geen ervaring met trouwen met 30 weken. Ik was iets van 18 weken zwanger toen we ons geregistreerd partnerschap sloten. En toen mijn zus trouwde was ik 37 weken zwanger en de locatie was ongeveer 1,5 uur rijden. Dat was op zich wel te doen, maar later die dag heb ik ontzettende last van mijn rug gekregen en ik was ook bijzonder gesloopt na zo'n lange dag. Dat heeft misschien ook te maken met het feit dat ik mijn opgezwollen olifantenpoten toch in mijn charmante pumps had gewrongen en te veel had gelopen. Toch heb ik het tot na het diner volgehouden en zijn we rond 20.00 weer naar huis gegaan. Ik zou het als je je gewoon goed blijft voelen gewoon door laten gaan (maar dat wel of heel veel stoppen onderweg, of vliegen). En draag vooral geen hoge hakken.
Je mag toch maar tot een aantal weken vliegen? Vliegmaatschappijen zijn als de dood voor brekende vliezen Weet niet tot welke week dat mag hoor.. maar zou lullig zijn als je heenreis wel vliegend kan, en je terugreis wordt je geweigerd Zou jullie plannen doorzetten als jullie dat willen hoor. Bedenk het ergste scenario, en dan hoe erg je dat vind. Ik kom dan op; het ergste is dat je te vroeg bevalt in Frankrijk en dat je jurk vies is. Nou, nu je het ergste weet, valt de rest mee Enne.. gefeli met jullie voorgenomen huwelijk!!
Je wilt het graag dus waarom niet? Je kunt je zwangerschap toch niet voorspellen, dus geniet er van. Ik zou wel met iedereen goed afstemmen dat het 'niets moet, alles mag' wordt. Auto of vliegtuig vind ik een moeilijke keuze. PS: Ik zou zelf absoluut niet meer gaan; ben met iets meer dan 31 weken bevallen. Gelukkig is het gros van de vrouwen minimaal 37 weken zwanger.
Ik zou alle plannen zeker doorzetten. Maar toch wel proberen te vliegen. Als het ergens in Zuid Frankrijk is dan ben je er waarschijnlijk binnen een uur of 3?? Met de auto zal dit al snel meer dan 12 uur zijn! Ik vond het op een gegeven moment ook niet meer lekker zitten met die gordel om mijn buik. En vooral ook dat lange zitten (of uberhaupt lang in 1 houding) was rond die tijd ook niet lekker meer. Zeker als ik zou weten dat er goede ziekenhuizen in de buurt zijn (waar ze ook engels spreken, wanneer je 'medische frans' niet zo goed is ) dan zou ik het echt aandurven!!! Wat lijkt me dat een prachtige zomer om naar toe te leven X Snoozie
thanx babes! fijn om posi reacties te lezen. vliegen wordt inderdaad overwogen hier; vliegen mag (met de maatschappij waarmee wij zouden gaan) nog, maar we nemen dan sowieso een verklaring van health (of zoiets) mee en ik denk ook een vertaalde korte versie van mijn MMMedische verleden. ja zo zijn we dan ook wel weer @geen hoge hakken: EG WEL! al is het maar om mee op een stoel te zitten! klingman heeft net gelezen over gevaar voor uitdrogen in de hitte en nu willie ook wel in NL huwelijksreis doen. heb ik gevetoot! (maar vind zijn bezorgdheid wel heel lief)
ik zou ook niet met de auto gaan..in auto zitten hoe grande ook.. blijft vervelend met die buik... hoeft niet eens een grote buik te zijn, maar je banden gaan werken en die kunnen alleen al door het zitten heel vermoeid en pijnlijk aan gaan voelen. dus vliegen, bang of niet en verder zit je in frankrijk prima hoor met 30 weken.. zolang je bolle buik maar beschermd in de zon zodat je beebje niet gekookt word.
Ik zeg lekker helemaal niets. Uitdrogen door hitte? Ja, dat kan maar gelukkig heb je een man die voor drinken zorgt en een zwembad dat voor verkoeling zorgt.