Zoontje met meisjesspeelgoed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mindy26, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Even nieuwsgierig!

Mijn zoontje van bijna 3 is helemaal gek van Frozen, en alles wat schattig is.
    Nu krijgt hij op zijn verjaardag o.a een pluche pop van Elsa,
    en een poesje van Furreal friends (jaja met roze strikjes:D)
    Wat vinden jullie daar van?

Ik merk namelijk als ik het vertel aan iemand dat ze best vreemd
    kijken..
    Ik weet gewoon dat hij het helemaal geweldig vind.
    Hij krijgt ook nog een dino hoor, die vindt hij ook leuk:p

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Tja, als hij het geweldig vindt.. Waarom niet?!

Onze jongste kreeg voor haar 3e verjaardag een garage, bestuurbare auto, wegdelen etc. Dat was hetgeen ze geweldig vond, helemaal prima wat ons betreft. Laatst mocht ze iets kopen in de winkel koos ze een dinosaurus uit ;)

3. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik zie het probleem niet.
    Als hij dat leuk vind waarom zou je dat dan niet geven?

Mijn dochter heeft ook een dino gekregen, dat vind ze geweldig.
    En een skateboard.
    Al gaan de meeste mensen er van uit dat dat skateboard van mn zoon is en kijken ze wel vreemd als ik zeg dat die van mn dochter is.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zie het probleem niet. Zo jammer als kinderen al maar meteen moeten passen in de hokjes van onze maatschappij...

5. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Het is voor mij geen probleem hoor!
    Van ons krijgt hij dat sowieso..
    maar ik was gewoon benieuwd wat jullie daar van vinden.
    mijn ouders keken er namelijk vreemd bij toen ik vertelde wat hij allemaal krijgt..

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wat geweldig dat hij dat krijgt voor zijn verjaardag :D
    Daar zal hij super blij mee zijn.
    Ik vind het niet raar en vind het zoals je merkt juist super leuk om te lezen dat hij dat krijgt.

7. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Onze zoon heeft, toen hij 3 was, meerdere malen met een roze prinsessenjurk, met rode hakschoentjes een roze poppenwagen over straat geduwd. Mij zul je dus niet raar zien kijken :D:D

En echt, hij doet het inmiddels niet meer hoor :)

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ben ik niet zo moeilijk in , mijn kind krijgt speelgoed wat hij/zij leuk vind.

9. without a name

17 sep 2015
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    ze spelen met wat ze leuk vinden. lekker laten gaan die reacties

10. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Is nog volkomen normaal op deze leeftijd. Dat ze echt verschil gaan maken en dan vaak ook kiezen voor echt geslachtsgebonden speelgoed, komt later pas. Zelfs op de kleuterschool is dit nog normaal :)

11. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Waarom niet, mijn dochter speelt meer met jongens op kdv en speelt daar met auto's en garage. Heb deze week nog auto's en een racebaan gekocht voor haar. Ze vind het superleuk, op dit moment speelt ze met auto's. Ze heeft wel periode dat ze met haar babyborn en wagen speelt enz.

12. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon geven..als hij dat leuk vindt..nou en. Hij geniet ervan dus wat anderen daarvan te zeggen hebben zou me echt koud laten.

Ik ken er wel een paar hoor die tegen hun zoon of dochter zouden zeggen..nee dat krijg je niet want dat is voor een meisje of een jongen. ik vind dat echt zielig voor een kind.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Geen probleem! Mijn dochter heeft net een dino voor haar verjaardag gehad 😉

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Als hij dat leuk vind, moet hij dat maar gewoon fijn krijgen en er veel plezier mee hebben.

Hij kan de rest van zijn leven nog een jongen of een meisje zijn. Laat hem nu eerst maar gewoon spelen met wat hij leuk vind zonder dat daar iets aan vast zit met bepaalde voorwaarden.

Hier een echte jongens-jongen die ook een babypop heeft (in het kader van de mama-krijgt-een-baby-dan-wil-ik-ook-een-baby). Lekker laten spelen. Gisteren mocht hij een nieuwe fietsbel uitzoeken voor op zijn loopfiets. Hij wilde ook een bloemetjesbel. Prima hoor jongen, tringelingeling. Ik zet hem er voor je op en ga maar fijn rondcrossen.

Men is echt een ultra-sukkel als ze er iets negatiefs over zeggen. Waar ben je dan bang voor? Vraag ik me oprecht af. Mijn partner zei al eens: daar wordtie homo van. Waarbij ik mijn wenkbrauw optrok en zei: dus dat was mijn probleem. Ik dacht altijd dat het kwam omdat ik mij sinds mijn bewustzijn van die gevoelens seksueel aangetrokken voelde tot mannen - maar het kwam natuurlijk doordat ik een roze fietsbel met bloemetjes wilde. Als ik hem nooit aangeraakt had, was ik ongetwijfeld nu lesbisch geweest.

"Ja nee, zo bedoelde ik het niet, maar het is niet mannelijk, ik wil geen mietje", terwijl we allebei weten dat ik de man in huis ben hier en ik de eerste elf jaar toch wel een barbiecollectie heb gehad waar je 'u' tegen zegt. Dan zeg ik altijd maar: ach, je went eraan :p

Ik vind het pas echt mannelijk of getuigen van een sterk karakter wanneer je gewoon geen ene snars geeft om wat een ander van jouw bloemetjes-fietsbel vind. Zolang je een ander niet kwetst en het is niet aanstootgevend, moet je dat lekker zelf weten. Real man wear pink or whatever color they want, if they want to. Dat principe. En zo is het andersom ook.

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja persoonlijk geef ik mijn kind liever iets dat ze zelf leuk vindt... Dan iets dat opa en oma bijvoorbeeld leuk vinden :)

Toen ze nog klein was weleens rare gezichten dus.
    Mijn 1-jarige dochter wilde graag de little people tractor.
    Moet ik dan zeggen dat dat niet mag omdat hij niet roze is? :)

Inmiddels is er elk jaar wel iets daar opgetrokken wenkbrauwen veroorzaakt.
    Met 4 jaar kreeg ze van dr vriendje een wereldbol.
    Had hij zelf uitgezocht.. Bij en hoog en bij laag.. Hij MOEST een wereldbol geven.
    Nouja, zijn moeder stond daar weinig anders in dan wij.. Dus kreeg ze een wereldbol.
    Vreemde blikken niet van de lucht.. Maar ze is bijna 9 en ze is er nig steeds regelmatig druk mee.

Niks van aantrekken dus :)
    Lekker geven wat hij leuk vind.

16. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Oh nee dat zou ik nooit zeggen. Ik vind het juist wel leuk.
    Mijn man maakte er in het begin wel eens grapjes over.
    Maar vindt ook dat als hij dat leuk vind, hij het gewoon krijgt.

Onze oudste zoon heeft helemaal niks met schattig. Zo leuk dat ze juist verschillend zijn:)

17. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Helemaal prima! Lekker geven wat ze leuk vinden.

Andersom vind ik veel zieliger. Kende ooit een gezin met 4 meisjes.
    Dochter 3 was van het jongensspul en wilde graag auto's. Maar aangezien ze met 4 meiden waren kwam dat er niet in. Ze moest maar met poppen spelen. Kind werd zo gelukkig op de kleuterschool in de bouwhoek! En pa had er niks over te vertellen want de bouwhoek was voor iedereen.

Dochter heeft ook nooit met poppen gespeeld en ook niet met auto's. Tja een eeuwige vrijgezel dan ( volgens de papa's die denken dat een zoon met een pop homo wordt en een meisje lesbisch)?

Hier loopt ook een schattige bijna drie jarige rond, ze is dol op auto's. Maar loopt ook graag met de roze poppenwagen waar pop uitgekieperd wordt en auto's erin!

18. Clau83

Clau83 Niet meer actief

Mijn zoontje (bijna 3) heeft ook een periode gehad dat ie met zijn roze buggy en pop rondliep. Kind werd er helemaal gelukkig van! En zo liep ik dan met hem door de stad en ondertussen had ik lol om de stomverbaasde blikken die we kregen. Sommige zijn erg bekrompen en denken er gelijk iets van.

19. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mijn zoon speelt het liefst met poppen. Zijn zus heeft er een hoop en de verslaving is doorgeslagen naar hem.

20. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Mijn dochtertje speelt graag met auto's en haar dinosaurus. Ze heeft een mooie toet toet autogarage met 7 auto's inmiddels haha als ze iets uitzoekt is het altijd blauw en jongensachtig. Maar ze speelt ook met haar pop en haar keukentje. Maakt voor mij geen verschil. Ik kies alles roze en mijn dochter zegt nee mama dat is niet leuk ;)

Deel Deze Pagina