Ik test met ovulatie testen van de action. Ze worden niet heel donker, nooit 2 gelijke strepen, maar omdat ze goed op en aflopen weet ik dat ie gewoon niet donkerder wordt. Nu had ik afgelopen vrijdag dus twee positieve ovulatietesten, donderdag was ie echt een stuk lichter en zaterdag ook weer. Ik ga er dus op basis van de testen er vanuit dat mijn ovulatie zaterdag of zondag is geweest. Maar vandaag moest ik naar de gynaecoloog en omdat hij een inwendige echo maakte keek hij blijkbaar naar mijn eisprong. Want hij zei dat ik die al had gehad, toen ik vroeg aan hem wanneer, zei hij: een dag of 5 geleden, misschien 4.... Hoe kan dit? En nog belangrijker: wie heeft gelijk? De test of de gyn?
nou ik denk dat je er rustig vanuit mag gaan dat de gyn gelijk heeft hij/zij heeft er tenslotte voor gestudeerd. overigens is alleen je temperatuur meten de enige garantie dat je een eisprong hebt gehad. Ovulatie testen kunnen wel op en aflopen maar een knaller (of in jou geval net geen knaller) is geen garantie dat je ook een eisprong hebt gehad. Wel super om te horen dat je gyn bevestigde dat je een eisprong hebt gehad, weer een zorg minder
Ik zou ook wel van de gyn uit gaan. Wat je inderdaad beter kan doen is temperaturen, dan weet je het zeker. Elke dag om dezelfde tijd vóór het opstaan, liefst rectaal. Dat is betrouwbaar en geeft je duidelijkheid. Wel fijn inderdaad dat je een eisprong hebt!
Maar hoe kan het dan dat hij zegt dat mijn ovulatie op dag 11 of 12 is geweest en mijn test pas op dag 13 positief is? Ik snap dat niet.... Oh en we hebben blijkbaar dubbele kansen deze maand, er waren 2 eitjes gesprongen
Zolang je teststreep niet gelijk of donkerder is dan de controlestreep is je test niet positief. Dus zou maar ervan uitgaan dat in deze je gynaecoloog gelijk heeft. Op welke dag ben je begonnen met testen?
Vrij vroeg: of dag 9 geloof ik. en ik weet dat wel van die teststreep, maar de actiontest wordt niet donkerder bij mij, sterker nog: hij heeft geen positieve test laten zien, terwijl ik volgens de gyn wel een ovulatie heb gehad. Dat is toch ook raar?
Misschien kan je even weergeven in cyclusdagen. Eerste dag van je menstruatie is cyclusdag 1. Op welke cyclusdag zou je volgens de gynaecoloog je eisprong hebben gehad? En op welke cyclusdag ben je begonnen met ovulatietesten?
Bij een positieve ovulatietest kun je soms diezelfde dag een eisprong krijgen. Bijv. Als je lh piek ' s nachts is geweest, dan kun je 's avonds een eisprong krijgen. Dus dan zijn het 4 dagen t/m vandaag. Maar waaraan kon hij zien hoeveel dagen geleden de eisprong geweest was? Ik had ook zoiets raars. Do voorspelde de gynaecoloog dat het follikel niet zou springen binnen 2 dagen, t was 15.8mm. Dus geen ovulatietest gedaan. Vrij en za wel, 2de streepje was heel licht,dus negatief, maar zondagmorgen zag de gynaecoloog dat de eisprong al geweest was. Het slijmvlies bestond niet meer uit 3 lagen en er zat vocht in de baarmoeder, dus was er zaterdag een eisprong geweest zei ze. Maar zondag en vandaag is er nog geen temperatuurstijging geweest. Zonder die echo had ik dus ook gedacht dat de eisprong nog moest komen. Ik ga er van uit dat de gynaecologen experts zijn en dat ze dus gelijk hebben.
Als je ongi wordt weet je t: tel 14 dagen terug! (als je uitgaat van een lf van 14 dagen natuurlijk) Maar misschien ben je wel zwanger en word je niet ongi
Ik vertrouw mijn gynaecoloog 100% en mag er vanuit gaan dat de jouwe ook verstand heeft van zaken. Succes meid!
13. En volgens de test een positieve ovulatietest op cd 15 Op dag 9 t/m 14 was de test heeeeeeeeeeeel licht.
Dat wordt lastig, want ik hoef er niet meer heen....Ik moest voor een paar dingen vandaag en alles was goed, dus geen herhaling. Normaal gesproken had ik het ook niet geweten, maar omdat ik een inwendig onderzoek kreeg, zei hij dat. En ik was te verbluft en eigenlijk ook niet zo helder om dat terplekke te vragen. En vandaar dus ook mijn vraag of de gyn wel gelijk heeft of de test