Boekje Zindelijk maken is kinderspel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sandraske, 15 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier rond die tijd wel begonnen met af en toe het potje maar ze wilde het vaak niet.
    Inmiddels begint ze steeds vaker aan te geven dat ze moet poepen en soms ook het plassen en ze is tussendoor langer droog en doet dan een grotere plas ipv kleine beetjes.

Ik denk dat wij voor gold turkey gaan en de luier overdag uitlaten.
    Gaan hier de komende paar weken eerst nog verbouwen dus als dat klaar is, gaan we maar eens een poging wagen.
    Lukt het niet, doen we het als de baby een paar maand oud is.

Het vaste tijden lijkt me ook niet zo'n probleem. Als ik weg ga, ga ik ook van tevoren naar de wc. Als ik wakker ben, ga ik standaard plassen en als ik naar bed ga, ga ik standaard naar de wc.
    Maar ik denk dat het voor mijn dochter beter werkt om gewoon te zien dat ze plast en ik kan haar wel uitleggen dat het op het potje of de wc moet (met verkleiner). Maar volgens mij vindt ze het potje wat fijner.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat is ook de bedoeling van de schrijfster van het boek, eerst "vaste momenten" en daarna zelf aangeven..

Ik hoop voor de zomer van de luiers en het allebelangrijkste van de AB af te zijn..;)

3. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Zijn dat de enige momenten dat jij naar de wc gaat dan?
    De enige vaste tijden dat ik naar de wc ga zijn sochtends als ik wakker word en savonds voordat ik naar bed ga. Voor de rest ga ik niet op vaste tijden, ik moet wanneer ik moet. En zo is dat bij een kind ook. Als ze een keer wat meer hebben gedronken moeten ze ook vaker naar de wc. Zo bedoel ik het, bedoel niet dat ik er "tegen" ben.. dit is hoe ik het bekijk. plassen kun je niet op vaste tijden doen, dat komt wanneer het komt.

Tuurlijk kan het helpen om je kind sneller zindelijk te maken, maar mijn mening is gewoon dat ik het niet "handig" vind op deze manier.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou vaak zijn het wel ongeveer dezelfde tijden eigenlijk dat ik naar de wc ga (bij het normale doordeweekse ritme)

Ze begint in het boek met de vaste momenten en dat wordt uitgebreid totdat het kindje het uiteindelijk zelf aan gaat geven en dan dus zindelijk is. Ik snap de logica erachter zeker wel. Daarom ga ik het ook proberen..

Niet iedereen doet het hetzelfde gelukkig..

Maar mijn insteek met dit topic was eigenlijk of iemand deze methode al had geprobeerd..

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

mmmm.. ik vind twee maanden toch te lang.. liever 1 week! :)

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb vandaag iemand gesproken op kdv die met deze methode heeft gedaan en binnen 3 weken zindelijk maargoed ligt ook aan het kindje..

Een week is wel HEEL snel ;)

Ach ik zie wel hoe het loopt, twee maanden ben ik al blij als dat lukt :D

7. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Nou hoop ook echt dat het je gaat lukken hoor! Wens je in ieder geval succes.

mijn dochter was trouwens wel binnen een week zindelijk, heb het via een stickermethode gedaan. Na elk plasje/poepje mocht ze een sticker plakken op een speciaal vel die ik voor haar had gemaakt met allemaal vakjes. Die hing in de wc.
    Na 10 stickers mocht ze een klein cadeautje uit een bak pakken die hiervoor was bedoeld. (waren gewoon kleinigheidjes geen dure dingen)
    En echt waar, binnen een week dag en nacht zindelijk. Ik vond dit een erg handige en leuke manier. Maar ook dit verschilt per kind hoe snel ze het oppakken.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dan heb je het over een ouder kindje, denk niet mijn dochter het sticker/kadootjes susteem goed snapt nu, vandaar dat ik hiervoor kies..

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gina Ford: Potty training in one week.

Na één week was zoon (22 maanden) bijna volledig dagzindelijk. Na 2-3 weken was hij dat helemaal en heeft hij eigenlijk geen terugval gehad,

Over een paar weken eens kijken of dochterlief het ook zo snel snapt

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb meedere mensen gesproken waarbij deze methode niet goed lukte, vandaar ook niet voor gekozen..

Maarja eerst maar zien of deze methode wel lukt... ;)

11. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

Hier zijn we ook bezig alleen zonder boekje...
    Ik heb een beloningskaart gemaak en aan me zoontje laten zien en uitgeleg wat het plaatje was daarna ze potje erbij gepakt en uitgeleg en weet je wat hij ging er op zitten...
    Zoals je ziet heb ik het potje in de zelfde kleur gemaakt zodat die geen verschil zag...

We zijn nu bezig voor als we het woordje potje zeggen dat die gelijk op potje gaat zitten... En dat doet die ook zonder twijfelen...
    We doen dit een week lang daarna gaan we over in bloten billen...
    En dan gaan we over om rond de tijd dat die altijd plas en poep hem op het potje te zetten...

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ga beginnen over een week of 3. Ik mag dan weer tillen na de KS en ben 2 kinderen in de luiers nu al zat ;) Ze kan prima op de wc zitten, weet wat er bedoeld wordt, en doet heel af en toe iets op de wc. Kwestie van vaker doen en dan afwachten tot ze het vaker gaat doen op de wc en er dan zelf mee komt. Volgens mij is ze er prima klaar voor, nu mama nog en dan komt het volgens mij best goed!

Deel Deze Pagina