Tandarts

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamaSuusenTessa, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Is het nu echt zo vreemd dat ik mijn meiden al vanaf hun 2de naar de tandarts laat gaan?
    Mijn vriendinnen vinden het allemaal erg vroeg.
    Het enige wat de tandarts doet is kijken hoor,maar het gaat me gewoon om het idee.Dat er gekeken wordt naar het gebit,en dat ze niet "bang" worden.

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Nee hoor, is toch prima?
    Oudste dochter ging hier ook voor t eerst met 2 jaar naar een speciale kindertandarts. Ik vind t alleen maar goed; zo worden ze er bekend mee gemaakt. Ik ben zelf ontzettend bang voor de tandarts en wil niet dat mijn kids dat ook zijn.

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nee hoor, ik vind dit helemaal niet vreemd. Mijn dochter gaat ook mee, er wordt idd alleen gekeken. Wilt ze zelf graag, nou prima toch, kan ze er alvast aan wennen voor als ze later echt op controle moet!

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik vind het ook helemaal niet vreemd! Ze krijgen toch geen complete gebitsreiniging ofzo ;)

Hier adviseren ze het ook zo. Lucas is zelfs al meegeweest toen ik op controle moest, kon ie vast kijken! De volgende keer gaat ie ook gewoon mee en dan hoop ik dat ie zijn mooie tandjes even laat zien

5. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik vind het ook helemaal niet gek, die van mij moet nog 2 worden en heb denk ik al een half jaar geleden van het consultatiebureau een folder thuis ontvangen waarin staat vanaf 2 jaar naar de tandarts.

Volgende keer dat k ga, ga ik ook vragen of ze haar kunnen kijken. Om dezelfde reden, gewoon dat ze er aan wennen. Altijd mooi meegenomen toch!

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Mijn dochter is afgelopen week mee geweest. Gewoon, om vanuit haar buggy mee te kijken. De tandarts adviseerde een echte eerste controle rond de 2,5 - 3 jaar omdat de meeste kindjes dan hun gebit compleet hebben. Tot die tijd gaat ze dus gewoon mee en volgende keer mag ze zelfs even op schoot in de stoel. Verder nog niets. Het lijkt me alleen maar goed als ze daar jong al aan wennen..

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Zelf moet ik in maart terugkomen voor een te boren gaatje, dan neem ik m'n zoontje niet mee, omdat ik toch altijd wel wat nerveus ben. M'n man totaal niet, dus gaan we samen met hem mee, en dan hoop ik dat ze ook even naar Jesses tandjes willen 'kijken'. Hij is dan net drie.
    Ik heb het er vandeweek al met hem over gehad, hij snapte het al wel redelijk goed.

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het wordt juist algemeen aangeraden om vanaf 2 jaar met je kinderen naar de tandarts te gaan. Lijkt me alleen maar goed om daar vroeg mee te beginnen, rustig opbouwen.

9. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Woon/ activiteitenbgeleidster
    Flevoland
    Nou niks vreemds hoor!
    Onze dochter gaat met de gewone controle's al mee vanaf haar geboorte.
    Gisteren zijn we weer voor controle geweest (ze is nu 20 maanden) en was ze weer mee.

Eerst papa op de stoel en toen mama. Ze vond het de eerste minuut wel vreemd, maar daarna kwam ze naast de stoel kijken en toen de tandarts tandsteen weg ging halen. Ging ze het tandenpoets liedje zingen die we s avond met tandenpoetsen bij haar zingen!

erg schattig. Ik heb toen nog even gevraagd vanaf wanneer ze bij haar gaan beginnen. En toen kreeg ik ook als andwoord dat ze graag beginnen vanaf 2 jaar! dus niks vreemds hoor!

Zo kunnen ze wennen aan de tandarts en hopelijk worden ze niet panische.

10. mol81

mol81 Niet meer actief

Nee hoor, helemaal niet gek. Onze dochter neem ik al mee sinds baby (febr. geboren, in mei voor het eerst mee) en ze gaat iedere keer mee. Ook als ik naar de mondhygienist ga. Ze zit keurig in haar wagentje te kijken en te wachten. Sinds dat ze 1 1/2 jaar is mag ze ook in de stoel. Alleen kijken met een spiegeltje. Gaat prima!

11. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    En vanaf welke leeftijd worden er wel echte behandelingen gedaan? Vanaf 4 jaar?

12. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik neem aan dat, als er bijv. bij 3 jaar al gaatjes zouden zijn, ze deze wél vullen. Je kunt dan ook naar een speciale kindertandarts. Je kunt een kind tenslotte ook niet met een gaatje rond laten lopen, lijkt me.
    Dus ik denk dat ze wel behandelen als dat nodig is. Gelukkig is het bij veel kindjes op jonge leeftijd niet nodig!

Stel dat er een tandje afbreekt bij een jong kind, proberen ze dat toch ook terug te zetten, of niet?

13. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Dit is helemaal niet raar. Mijn dochtertje ging al mee in de maxi-cosi toen ze een paar maanden oud was. Nu gaat ze graag mee en laat de tandarts in haar mondje kijken.

Je wilt niet weten hoe veel kindjes van 2/3 jaar op mijn werk (kaakchirurg) komen met rotte tandjes, deze worden onder narcose verwijderd. Niet echt goed voor zo'n klein lichaampje. Gewoon 2x per dag poetsen, en ieder half jaar naar de tandarts!

14. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier ging Amy ook al gelijk mee vanaf de geboorte, al is het alleen maar om te kijken wat er gebeurt.
    De jongste gaat nu natuurlijk ook gewoon mee.

Ze vraagt nu zelf om weer naar de tandarts te gaan,waarschijnlijk omdat als ze geweest is ze een muntje krijgt van de tandarts die ze in een automaat kan stoppen om er een balletje uit te halen.

15. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier gaan ze ook mee. Jasmijn moet er overigens helemaal niks van hebben helaas, maar blijf stug volhouden. Afgelopen maand mocht de tandarts ook niet in haar mond kijken. Het zo gelaten en de volgende keer maar weer. Vind het helemaal niet vroeg, ik vind hetr ook juist goed als ze met alles kennismaken, dus ook de tandarts.

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier krijgen kinderen vanaf 2,5 jaar een oproep, mijn zoon heeft net 1 gekregen van de tandarts. hij is al eens geweest maar toen was hij gevallen en had een naar binnengeslagen tand, dus toen moest hij naar de tandarts. dat ging verder prima allemaal.

Deel Deze Pagina